{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 god/dårlig {{forumTopicSubject}}

hej jeg skal have fat en en billig diesel bil til skole brug jeg har set på nogle forskellige Peugeot 206 men Jeg ved ingen ting om dem så er der nogle der kan fortælle om det er et godt valg eller dårligt. og om 250.000-300.000km er meget for sådan en ?

og eventuelt en anden billig diesel bil som gerne skulle køre minimum 15km/L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 god/dårlig
  • #1   27. dec 2014 Jeg har for nyligt lige købt en Peugeot 206 s16 1.6 110 hk. Men det dog benzin den køre sgu fint jeg i hvert fald glad for min jeg ved ikke med diesel modellen men jeg tror nok det noget af det samme der nok ikke andet for at køre ud og kig på en og eventuelt få en tur. smiley

  • #2   27. dec 2014 Altså hvis nu det havde været noget skrammel, så tror jeg bare Peugeot havde aflivet den, i stedet for at lancere 206+. De producerede bilen i så mange år, så der må have været ret godt styr på den. Min kone kørte 206 gti i 4,5 år. Det er den næstbilligste bil vi har haft i reparationer/år. Hun kørte mellem 15-20000 om året i den.

  • #4   27. dec 2014 Efter min mening, er det tåbeligt og købe en diesel,der kun kører 15-16km/l, når man kan købe en benziner der kører 21-22 km/l.



  • #5   27. dec 2014 Vi har en 206 2.0 hdi. Den køre rigtigt godt. Den køre 18-20km/l, har prøvet en chipboks på den og der gik den ca 22km/l. Vi har haft den i ca 2 år og kun ordnet bremser og et forhjulsleje til syn.
    Den koster 5000kr i afgift, det skal man også lige tage med. Man kan godt få en benzin bil der køre 16-17 km/l og koster ca 1000kr i afgift. Men i mine øjne er de nogle papbiler og man får lidt mere bil i en 206er. Så kan det godt være den er lidt dyre men man er bedre kørende.


  • #6   27. dec 2014 Kan ikke sige om det er en god ide eller ej. Dog kørte min 206 2.0 HDi 72000km på et år hvor det eneste der blev skiftet var 1 dyse og bremser på bilen.
    Men til lange ture vil jeg i hvertfald ikke anbefale en, så hellere en 307 2.0 hdi med 110 hk da den er lidt mere levende, men også billigere i vægtafgift


  • #7   27. dec 2014 Virker til at skal du have en 1.6 HDI, altså diesel turboen så VÆR sikker på at den har overholdt service på de rigtige tidspunkter steder der er til at stole på..
    Turbo systemet er følsomt.. Olie kølings systemet ihvertfald.. Dårlig service = det stopper til og laver skader..

    Derudover så den du linker billede til en 206+ og ikke en 206 smiley bare så du ved det.. smiley


Kommentér på:
Peugeot 206 god/dårlig

Annonce