{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.051 visninger | Oprettet:

Vedr. Suzuki Gearkasse Swift {{forumTopicSubject}}

Hey derude

jeg har anskaffet mig sådan en nyere swift fra 2011 1.2 hvor jeg synes den er svær at få i bakgear osv.

jeg har skrevet til sælger som skriver dette:

Hej Gokturk

Er lige vendt tilbage fra juleferie, så derfor det sene svar. Håber det går J

Mht. gearkassen har Suzuki’s biler ikke syncromesser i gearkassen. Det betyder at især bakgear kan være sværere at få den i når bilen holder stille og hvis den holder en smule skrå opad/nedad. Så slipper du koblingen og prøver igen.

Så det er ikke fordi koblingen fejler noget J Bilen skal have skiftet gearolie ved 45000 km.


er det noget salgsgas han skriver eller er der noget om det


Andre forumemner med "Vedr Suzuki Gearkasse"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. Suzuki Gearkasse Swift
  • #1   29. dec 2014 Gælder næsten alle biler at bakgear er ligeskårne tænder, hvis den ikke vil i gear, lige slip koblingen så gearhjulene roterer, og prøv igen, meget normalt. Noget andet er at de swifters lejer i kassen er lavet af blød nougat, og det er set de støjer efter 25000km, så husk og skift gearolie, gerne hyppigere end interval, og olie af god og dyr kvalitet ellers betaler du prisen senere i form af gearkasse adskillelse og nye lejer. ( dele for knap 3000kr) plus arb lønnen.

  • #2   29. dec 2014 der er da syncromesser i din gearkasse bare ikke til bakgear det er nok en for tyk gearolie

  • #3   29. dec 2014 jamen jeg skifter gearolie ved 40000 km interval er ved 45000

  • #4   29. dec 2014 hvis den går i bakgear uden problemer hvis du gør som han skriver er der sgisme ikke noget.
    Det kan du opleve i mange mange biler.
    Går den ikke i bakgear. Så tilbage i frigear. Slip koblingen. Træd koblingen ned, og så i bakgear med den.


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #5   29. dec 2014 Sådan er det da i det fleste biler.. min egen sætter jeg lige i første, og kører en cm frem og så kan den komme i bak gear... det er standard, min bil skal desuden også holde helt stille før jeg kan få den i første. smiley

Kommentér på:
Vedr. Suzuki Gearkasse Swift

Annonce