{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A6 2,6 motor V6 - udskiftning/renovering af tandstang/styring
  • Yvonne S
    Yvonne S Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   30. dec 2014 Mange tak Carsten L.
    Kan man komme til tandstangen fra oven, eller skal det være under?

• #3   30. dec 2014 Er der tale om en 4B / C5 model? Jeg har skiftet min dog med en 2.7 V6 biturbo motor og der var NADA plads at arbejde med, ikke desto mindre, så skal du starte med at pille hjulene af, afmonter styrekuglerne i begge sider, i venstre hjulbrønd sidder der et lille plastik cover som dækker for hullet ind til banjo boltene/servo styrings rørene, de skal afmonteres (her er der ikke meget plads!), afmonter "ratstammen" inde i bilen (den går direkte ned i tandstangen - 1 bolt), pil batteriet ud, fjern batteri holderen, fjern de 2 stk 12 kantet bolte fra oven, gå ned under bilen og kig op langs førersiden af "firewallen" her kan du se den sidste 12 kantet bolt der holder tandstangen på sin plads, der skal nogle forlængere + knækled for at du kan komme til den, hvis du har servotronic skal du afmontere stikket til det i venstre hjulbrønd. Forsigtigt drej og "lirk" tandstangen ud i venstre side.. Husk når du monterer den nye at bruge den rigtige servostyringsvæske fra audi/vw!

Hvis den har quattro + multitronic gearkasse som min, så vil du bande og svovle over processen, hvis ikke så er det sikkert lige til smiley God fornøjelse med det!

• Yvonne S
    Yvonne S Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   30. dec 2014 Hej Pedid - og mange tak for din udførlige vejledning smiley Nej, det er en 4A/C4 model, og jeg har (så) gudskelov ikke en quattro + multitronic gearkasse, men kan godt fornemme, at det alligevel ikke er helt nemt smiley hmmm, du skriver du har udskiftet tandstangen. Jeg håber måske på, jeg kan nøjes med at renovere den, men det kan jeg jo først se, når den er afmonteret. Og ja, du kan tro jeg nok skal bruge den rigtige servostyringsolie fra Aidi/VW smiley

Kommentér på:
Audi A6 2,6 motor V6 - udskiftning/renovering af tandstang/styring

Annonce