{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.810 visninger | Oprettet:

IMPORT Af Bil fra andet EU land {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har planer om at ville hente en bil hjem fra tyskland og så have den stående i garragen 2 års tid til at afgiften er faldet.

I den tid har jeg planer om at bygge bilen en smule om ( styling / og Chip)

Men mit spørgsmål er om den skal told synes så snart den kommer til dk. eller hvordan er reglerne idag.

Et andet spørgsmål er om det ville være dumt at pynte bilen alt for meget inden afgiften skal betales.. eller er det lige meget idag .

Skulle jo nødig betale afgift af de penge jeg smider i den !

Håber der er nogle som kan give mig nogle gode fif!

På Forhånd tak smiley




Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IMPORT Af Bil fra andet EU land
  • #1   1. jan 2015 nej den skal ikke toldsynes samme dag den kommer til Danmark. Men det er da dumt at lave bilen i bedre stand end den er nu, for så bliver afgiften jo højere.

  • #3   1. jan 2015 Vil det sige at bilen også efter de 2 år skal til et toldsyn , eller kan man bare nøjes med at få lavet toldsyn på den inden nu her , for så kender de jo bilens satnd ved indførsel. ?

    Hvordan vudere de afgiften - er det ud fra KM / årgang osv.

    Grunden til jeg spørg er at jeg har hørt at nogle tidligere hentede biler hjem fra udlandet og så skruede km tallet op og satte bulet skærme og lignende på, for så at få afgiften længere ned.. - Syntes jeg har hørt at man siden hen har lavet reglerne om .. eller er det stadig samme måde de vurderes på ?


  • #5   1. jan 2015 nej ikke så meget med buler mere.Taget fra en anden side af

    bilimport: Vil du have en lækkert udstyret, brugt bil, kan du i bedste fald spare titusindvis af kroner ved at købe bilen i udlandet frem for herhjemme. Vi giver dig en tjekliste, du kan bruge som udgangspunkt.

    TRANSPORT
    Hjemtransport af bilen sker lettest med en autotrailer. Vil du køre den selv, kan du i nogle lande, fx Tyskland, leje såkaldte eksportplader. Danske prøvenummerplader må kun anvendes i de nordiske lande.
    EN BIL I DK PÅ UDENLANDSKE PLADER MÅ IKKE KØRES AF EN DANSKER - MEDMINDRE MAN
    KAN DOKUMENTERER MAN HAR FAST BOSTED I UDLANDET !!!

    VEJNING
    Når bilen er ført ind i Danmark, skal den synes, før der kan betales registreringsafgift. Men inden syn skal bilen have noteret en dansk egenvægt, hvilket kan ske på et vejecenter (ca. 500 kroner) eller via oplysninger fra en importør.

    SYN
    Der skal både foretages almindeligt syn og et toldsyn, hvor bilens udstyr, kilometerstand og generelle tilstand noteres. Et kombineret told- og registreringssyn koster 800 kroner hos Applus Bilsyn.

    AFGIFT
    Det er SKAT (tidligere ToldSkat), som afgør, hvor meget du skal betale i registreringsafgift på din importerede bil. Førhen indsendte man en forespørgselsblanket nr. 21.009 til SKAT, men i dag henvender man sig direkte til et af landets fire vurderingssekretariater i Aalborg, Århus, Odense og Høje-Taastrup. Månedlange vurderingsprocesser er historie. I dag får du oplyst afgiften på din importbil på stedet, i særlige tilfælde efter et par dage.

    Afgiftsvurderingen afhænger af bilens gennemsnitlige handelspris i Danmark. Om bilen er i god eller dårlig stand har ikke den store indflydelse - er standen under middel, fratrækkes der 5%, og ved en stand over middel tillægges 5% af afgiftsbeløbet. Registreringsafgiften udgør omkring 63% af en bils handelsværdi i Danmark. Man kan dog aldrig komme til at betale afgift af en højere basispris end bilens oprindelige pris uden afgift.

    Veteranbiler over 35 år og ikke ombygget slipper med lavere afgift; den oprindelige pris nedsættes 40%, og af dette beløb betales så 180% i afgift.

    KLAGE
    Du kan klage over afgiftsvurderingen ved at skrive et brev til SKAT. Din klage behandles af et særligt skattefolk-frit motorankenævn, som består af tre medlemmer, hvoraf de to er indstillet af FDM. Er du stadig ikke tilfreds, kan du gå videre til Landsskatteretten.

    VIDERESALG
    Skal bilen en dag sælges, kan du vælge at eksportere den igen. Registreringsafgiften kan refunderes, når bilen er afmeldt hos motorkontoret, og det kan dokumenteres, at den enten er solgt til udenlandsk side eller indregistreret i udlandet.

    Der tilbagebetales som udgangspunkt et beløb svarende til den registreringsafgift, der skulle betales, såfremt et tilsvarende køretøj blev indført fra udlandet. Der fratrækkes dog et gebyr på 15% af det endelige beløb - og man kan ikke få mere retur, end der tidligere er betalt i afgift på bilen.
    DETTE ER IKKE AKTUELT FOR VETERANBILER !!!!

    MOMS
    Du skal ikke betale told og moms, hvis du importerer en brugt bil fra et andet EU-land. Biler købt i fx Schweiz eller USA slipper derimod ikke uden 25% moms og told (forskellig toldsats alt efter lande) oven i købsprisen plus evt. fragt- og forsikringsomkostninger.

    BRÆNDSTOFAFGIFT 2009
    I år er der kommet et tillæg i afgiften som gælder alle importbiler , i grove
    tal betaler man 1000 kr pr ltr bilen forbruger pr km under 16 km pr ltr.
    dvs at kører den feks kun 14 km pr ltr koster den 2000 kr ekstra i afgift i meget runde tal.
    EN VW GÅR I SNIT MELLEM 10 - 12 PR LTR , DER KAN DOG VÆRE UNDTAGELSER FOR BÅDE
    MERE OG MINDRE.GÅR BILEN DERIMOD MERE END 16 KM PR LTR BLIVER BELØBET FRATRUKKET
    DET ALM IMPORTAFGIFTBERRETIGET BELØB. MEN DET GÆLDER JO IKKE VORES GAMLE BILER.

    _________________________________________________________________________________

    OBS!!!!! specielle regler mht til sverige....

    når man handler bil i sverige skal man købe den med både del 1 og del 2 på registreringsattesten og nummerplader , man skriver under på en kvittring til sælger
    at man eksporterer bilen , når man ankommer til danmark afleverer man de svenske
    plader på sit motor/skattekontor som man feks afmelder en dansk bil.
    så får man lov til at beholde BEGGE dele ag registringsattesten , og sælger skal ikke forsætte med at betale ejerafgifter og forsikring på bilen i sverige.
    glemmer man derimod af afmelde bilen , og man har begge dele af attesten , er man som sælger ikke ret godt stillet fordi man ikke kan afmelde bilen og skal fortsat
    betale ejerafgifter , så husk det nu , eller ville jeg som sælger anmelde bilen som stjålet.


  • #7   1. jan 2015 Reg afgiften betales selvfølgelig først når man registrerer bilen, ligeledes takserer man heller ikke bilen før den skal registreres, dog kan et toldsyn holde i 6 mdr så vidt jeg husker.

  • #8   1. jan 2015 det holder 1 år og afgift vurdering holder i 3 måneder


  • #9   1. jan 2015 Thanks.. Hva med afgift fra Polen eller Sverige - er det den samme som fra Tyskland. ?

  • #10   1. jan 2015 Ja det har ikke noget med landet at gøre, men at den danske stat har satser på afgift. Er landet uden for eu skal du lige betale moms også

  • #11   1. jan 2015 Super .. Hvad ville så være smartest , nu da jeg har fundet en skadet Audi TT , som jeg ville trække hjem . hvordan forholder de sig til sådanne / takseres denne så ud fra dårlig stand. . Den står både med en frontskade hvor motorhjelm / skærme / og frontkofanger er defekt. ( sikkert også meget andet der er defekt)

  • #12   1. jan 2015 tja først skal den til registrerings syn.

    Toldsyn
    Hvornår skal bilen til toldsyn?

    Toldsyn er aktuelt hvis bilen eller motorcyklen er importeret brugt fra udlandet og den ikke tidligere har været registreret i Danmark.

    Et toldsyn foretages umiddelbart efter registreringssynet og der skal derfor bestilles tid til både et registreringssyn og et toldsyn.

    Følgende brugte biler skal ikke til toldsyn: Ambulancer, autocampere, mandskabsvogne og store personbiler, der er nedbestolede til lille kørekort.

    Er køretøjets kilometerstand under 2.000, skal det ikke toldsynes.

    http://www.applusbilsyn.dk/til_syn/synstyper/toldsyn/


  • #13   2. jan 2015 Bilen skal stå klar til syn, alle de finter som nogen brugte i gamle dage går ikke mere.

    Køb bilen
    Lav den klar til syn
    Kør til syn og få samtidig lavet toldsynet
    Vent 4-6 uger og få prisen på afgiften ( eller www.automentor.dk )

    Klag så her inde over at afgiften er alt for høj
    Hug derefter bilen op og sælg den i dele
    Når der så er gået 2 år gør du det samme igen.


  • #14   2. jan 2015 Den ide du har tror jeg ikke er ret god. Det der bestemmer størrelsen på afgift er handelsprisen herhjemme. Jeg tror ikke den ændrer sig ret meget de næste par år for en TT. Jeg tror det er langt bedre at hente et pragteksemplar fremfor en skadet bil.

  • #15   2. jan 2015 Enig!

  • #16   2. jan 2015 Det kan sku ikke betale sig at hente en skadet TT, eller sågar en bare en TT med de priser til de skydes af til herhjemme i 2014/15..

    Tror faktisk du i nogle tilfælde vil kunne finde en mindst lige så flot udgave herhjemme til billigere penge og mindre bøvl.



  • #18   2. jan 2015 Tak for alle de fine svar. - kan godt se at det bliver op af bakke med en skadet bil.. , men hvorfor skal den til toldsyn, er det ikke kun hvis den bliver hentet hjem uden for EU

  • #20   2. jan 2015 Almindelig syn og toldsyn foretages samtidig. Det ene syn for at godkende bilen til de danske veje, det andet syn for at der kan laves en rapport til skat som så laver en vurdering af afgiften.

    At købe en bil i den prisklasse for at lade den stå to år er en dum forretning. Især når de Danske udgaver fra den tid kan findes helt ned til 80000 Kr. i udmærket stand.



  • #21   2. jan 2015 arh man kan fortage et eu toldsyn

    EU Toldsyn
    Nye regler for toldsyn og bilsyn ved import fra et EU land

    Der er kommet nye regler for toldsyn og bilsyn, når du importerer en bil fra et andet EU-land. De
    nye regler betyder, at hvis køretøjet indenfor 2 år har været synet og godkendt i et andet EU-land,
    skal bilen ikke registreringssynes i Danmark, og det er kun nødvendigt at foretage et EU-toldsyn.

    Eksempel: du importerer et køretøj fra Tyskland i januar 2012, som er godkendt i Tyskland
    1. december 2011. Derefter toldsyner du bilen i Danmark, og får herved 23 måneder til næste
    periodiske syn.

    De nye regler gør det nemmere og billigere for dig, der skal importere et køretøj fra et andet EU-
    land. Det er vigtigt, at du har dokumentation for synet, som regel i form af en EU-harmoniseret
    synsrapport, så vi kan se godkendelsesdato mm.

    Hos Quick Bilsyn i Glostrup, Søborg, København og Vordingborg kan du få et EU-toldsyn for 450 kr. i alt. Denne pris dækker altså
    begge typer syn. Husk at bestille tid online.

    Bemærk, at vi ikke gennemfører et komplet syn af bilen, men er der alvorlige fejl, som vi støder på
    undervejs, skal vi naturligvis stadig notere disse som en fejl. Du kan altså stadig komme ud for, at
    du får et omsyn af bilen, på trods af de nye regler.

    Når du har fået et EU-toldsyn hos Quick Bilsyn, skal du til SKAT og betale registreringsafgift for at
    få bilen på danske nummerplader.

    Vi vil meget gerne være behjælpelige, hvis du har yderligere spørgsmål, og du er velkommen til at ringe til os, eller skrive en mail.

    Du kan kan læse bekendtgørelsen på trafikstyrelsens hjemmeside


  • #22   2. jan 2015 Takker ! -
    smiley

    hvad tror i afgiften på en Audi TT 1.8 T vil falde i afgift om året.. de næste par år.
    pt. kan jeg se de ligger på omkring 52.000.- i afgift.

    Grunden til at jeg vil købe den nu er at jeg har komplet ombygning liggende, og 20" sutter , så kan jeg jo forberede min nye sommer bil inden jeg ønsker at få den toldsynet. - Det er ikke fordi jeg mangler pengene til afgiften, men syntes en bil til 80.000 er lige i overkanten som 3 bil og når den nu også kun skal kører om sommeren. så kunne jeg have den stående i garagen 2 års tid og spare 20.000 i afgift ville det da være på sin plads. smiley
    Når bilen så er færdig bygget og jeg ønsker at få den på danske plader var min plan så at sætte den tilbage i original stand inden jeg kører den til toldsynet.

    Er det ikke måden at gøre det på ?



  • #23   2. jan 2015 Du sparer ikke 20000 på at lade den stå i 2 år.. Tror så småt at TT´eren har fundet sin rette brugtpris for de næste par år..

    Så det du skriver er at du vil ombygge din bil for at den kan stå stille i 2 år, for så at pille det af igen for at køre til toldsyn. Derefter vil du så montere dit udstyr igen?
    Kan du selv se "logikken" i det? smiley


  • #24   2. jan 2015 efter skemaet falder den ca med 5 % om året

  • #25   2. jan 2015 Jeg har en Ford escort 1996 cabriolet Ghia stående. Jeg har søgt afgiften to gange med tre års mellemrum. Den er fuldstændig den samme. Jeg tror afgiften på en TT vil ændre sig nul kr på to år.

    Tror heller ikke det kan svare sig at importere en.


  • #26   2. jan 2015 Ok tak for svar.. Begynder at se et billede af hvor jeg skal finde min nye TT ..

    Mht til ombygning er det kun fælge/ kofangerene / motorhjelm / sideskørter jeg afmontere igen tager skam ikke så lang tid.. !! Men kan godt se at det er lidt molbo arbejde .. Men overvejer jeres bud , så måske jeg skulle kigge efter en her i dk.


  • #27   2. jan 2015 Toldsynet er bl.a. en vurdering af hvad bilen er værd, derfor toldsyner man først når bilen er klar, man må jo formode at bilen er mindre værd jo ældre den er, derfor er det ingen fidus at toldsyne den 1 år for tidligt.

Kommentér på:
IMPORT Af Bil fra andet EU land

Annonce