{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.103 visninger | Oprettet:

Er bremsekaliber defekt? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt en Opel corsa fra 2003.

Når jeg kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen, trækker jeg håndbremsen.

Næste morgen når jeg vil køre, giver det et ordenligt "klonk" fra højre baghjul.

Det er faktisk lidt svært at få bilen til at køre inden den lyd har været der.

Er det en kaliber eller hvad, og er det dyrt at få repareret?

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er bremsekaliber defekt?
  • #1   2. jan 2015 bremsen der hænger. Og derudover er det dumt at bruge håndbremse i vinteren da den kan fryse fast smiley Sæt den hellere i gear

  • #2   2. jan 2015 Man bruger ikke håndbremsen hvis man holder et plant sted, bare i 1ste gear med den, det er fint.
    Det er ikke sikkert du har nogen fejl på dine bremser, men en gang i mellem skal de jo efterses.


  • #3   2. jan 2015 Sikkert fordi bremseklodsen når at sætte sig fast til skiven, og så skal den lige have et "ryk" for at det slipper. Dette sker typisk fordi enten mekanismen trænger til en gang smøring, eller fordi du hiver for hårdt i håndtaget smiley

    Er det på flad bund = sæt den i gear. Det kan spare en for maaange problemer


  • #4   2. jan 2015 Har som sagt lige købt den. Det eneste jeg ved er at den er nysynet.

    Men jeg skal nok lade være med at bruge håndbremsen fremover smiley


  • #5   2. jan 2015 Nysynet betyder nødvendigvis ikke fejlfri smiley

  • #6   2. jan 2015 Hej
    Brug altid håndbremsen også kaldet en nødbremse ved enhver lejlighed. Den eneste måde du får den checket på. Og hvis der er problemer med den er det tid til udskiftning. Ofte er det "våde" inder Wire grundet utilsigtet vandindtrængning ved slidte gummitætninger eller rustne spiralflex.
    For din sikkerhed
    MVH KP


  • #7   3. jan 2015 Du skal bruge håndbremsen jævnligt ellers sætter den sig fast...
    Men som andre også er inde på så brug den ikke i frostvejr, og brug den heller ikke hvis bilen skal holdt stille i længere tid.
    Men på en nat burde den ikke gøre som du beskriver, så du bør nok lige få den renset og smurt op, for ellers så bliver det bare værre, og en dag så hider den ikke slippe igen og så kommer du altså ingen steder smiley


Kommentér på:
Er bremsekaliber defekt?

Annonce