{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo - højt km tal?
  • #1   5. jan 2015 Alt slides... men motormæssigt ville jeg ikke være nervøs, men den skal da checkes ordentligt i gennem før man skriver under... Med de km bør bøsninger etc være skiftet, ellers skal du ihvertfald have den op og rive og flå lidt hist og pist, men drivlinen burde ikke fejle pga km, kun manglende vedlighold..

  • #2   5. jan 2015 Tit vil jeg hellere have en bil der har gået nogle km end en der har gået lidt. mange km tyder på bilen har kørt lange stræk i stedet for mange små ture

  • #3   5. jan 2015 Okay tak drenge smiley
    Har aldrig haft volvo, men har kun hørt deres motore er stærke. Og man ser da også mange der har gået langt, og det er vel gode tegn smiley


  • #4   5. jan 2015 Tim R

    Så du smider dine penge på noget, som TYDER at være ok?
    Men at alt i en bil slides med kilometer, er ikke der ikke bare noget, der tyder på - det er en kendsgerning.


  • #5   5. jan 2015 Og hvis du nu tænker videre på den, hvad er bedst, en bil der har gået nogle kilometer, men mest lange ture eller en bil der har gået lidt mindre men det har været småture ?

  • #6   5. jan 2015 Og hvis du tænker videre på den, så:

    For det første:en 14 år gammel bil med 420k på tælleren har i gnms. kørt 30k om året. Det er ret normalt og der skal ikke nødvendigvis lange ture til.
    For det andet: der f.eks. også taxaer, som kører vildt mange ret hårde km. De kører ikke ligefrem lange ture ad motorveje. Så man kan sagtens have en bil, som er kørt langt UDEN lange ture.
    For det tredige: hvad med undervognen, sæderne, lakken, karrossen osv? De er da ret ligeglade med om turene er lange eller korte. De slides jo flere km man kører. Har du glemt det?


  • #8   5. jan 2015 Roooooolig nu 438HK-blah-blah-blah...
    Om sæderne er i orden det checker man naturligvis når man skal prøvekøre den, som jkeg også har skrevet, så skal han kikke undervognen efter... Typisk vil prisen også være noget lavere på en bil med 420.000 på uret end på en der kun har kørt det halve, de penge man spare, kunne man jo evt bruge på måske nye sæder, ny undervogn elelr hvad ved jeg, ikke alt behøver jo at gå op i hestekræfter... En Volvo S60 2,4T er så nok ikke lige bilen som er blevet brugt som hyrevogn, de plejer at være på diesel, eller det har DU måske glemt...?
    Mit bud er at den har kørt som direktionsvogn af en art... Men det kan vel kontrolleres gennem servicebogen, hvem der har været ejer....
    Men du mener altså at en bil som har kørt 400.000+ er et køb man bare skal holde sig langt væk fra? eller mener du, som os andre, at den er et lige så godt kik værd som alle andre, hvis ellers pris, stand og km hænger sammen?
    Når jeg selv handler bil, så er km det absolut sidste jeg kikker på, der er SÅ mange andre ting som spiller ind og som i den grad kommer i første række, for en bil med mange km på uret kan ære langt bedre vedligeholdt end en med få osv...

    Jeg ville IKKE være bleg for at handle den Volvo der, hvis altså pris og generel stand elelrs er i orden... Kilometerne skal ikke være det som afgør det, langt fra...


  • #9   5. jan 2015 Jeg er heeelt rolig. Jeg skal satme ikke koncentrere mig om at skulle købe en bil med en halvt million på klokken. Det kommer jeg aldrig til. Uanset prisen. Har haft erfaringer nok med den slags. Og det med taxaer, bare et eksempel på, at højt kilometertal hænger ikke nødvendigvis sammen med lange ture. Men hvis du meget gerne vil have noget med benziner, så kan jeg fortælle dig, at jeg har prøvet at købe en benzinbil med 475.000, som var fra 2000 og viste sig at være en gammel skolevogn... Eller har du måske glemt, at der findes andre end taxaer, som kører sindssygt mange km om året?

    Og tror du måske, at det kun er sæderne, som bliver slidt?? Rattet, pedaler, gearknob, diverse kontakter, knapper, seler, dørsider (hvor man lægger armen under kørslen), måtter osv osv... Eller har du måske glemt det? Eller regner du med at skulle skifte det hele ud? Hvis det er det, så er der selvfølgelig ingen problemer...


  • #10   5. jan 2015 Aah de ting du nævner til sidst er nemme at skifte, samt ret billige. Det kan ikke være et argument for ikke at købe en bil.
    Og at du ikke kunne se at det var en skolevogn er jo din fejl. Derfor skal man være ekstra opmærksom på sådanne biler ved køb.


  • #11   5. jan 2015 El-sæder med memory er billige? Multifunktionsrat er billigt? Dørsider er billige? Klimastyreenhed er billig? At skifte bundmåtten er nemt og billigt??

    Og lige for at nævne lidt af de andre ting, som unægteligt slides proportionelt med km-tallet, som er "billige/nemme at skifte" og som er ligeglade med korte/lange ture:

    Hjullejer
    Bærearme for/bag
    Dæmpere
    Fjedrer ruster/bliver svage
    Stabilisatorarme
    Tårnlejer
    Styrestang/styrestænger
    Styreled
    Drivakselled
    Viskermotor/viskertræk

    osv osv...

    Så bare køb en bil, som er gået halvt mil. Og skift det hele.

    Der er sgu da en grund til, at biler bliver billigere jo mere de kører...?


  • #12   5. jan 2015 Og det er skidesmart bemærkning, du lige kaster der mht. skolevognen. Kan du så fortælle mig, hvordan du selv ville være ekstra opmærksom, om bilen har været skolevogn for mange år tilbage? Hvad kigger du efter?

  • #13   5. jan 2015 Jeg kan ikke foreklare hvordan jeg ved om jeg skal købe bilen eller ikke, jeg har aldrig købt en bil hvor jeg ville skifte mere end fx kilerem, bærekugle eller bare normal service osv. Bare fordi ting i bilen er slidte vil det ikke altid sige at det nødvendigt skal skiftes, for det meste kan det repareres. Men i vil bare gøre alt mere besværligt end det i virkeligheden er.

    Og personligt vil jeg aldrig købe en bil der har kørt så meget, fandt en BMW E46 der kun havde kørt 123.xxx km. som jeg synes var en fin bil. Det eneste jeg rigtig skulle skifte var bærearmene, men det havde jeg selvfølgelig tjekket inden køb.


  • #14   5. jan 2015 Nu kan jeg også få reservedele meget billigere end hvad de fleste folk kan, som fx gav jeg 1100kr for bærearmene+bærearmsbøsningerne+stabilisatorbolte+ styrekuglerne både indv. og udv. Altså 2 stk af hver del, en til H og en til V side, sparet ca 5000 kr og alle dele var nye.

    Men ja du køber de biler du synes er de rigtige for dig, og jeg køber dem jeg synes er fine.


  • #15   6. jan 2015 Det er satme nemt at læse at du er fra Storkøbenhavn Galant-blah-blah...

    I guder... har du glemt, og tror du måske... tag nu lige frisk luft ind menneske, man skulle tro du var 19 år og skulle overbevise gutterne om at byens lækreste trunte havde givet dig et blæs bag Aldi...

    Nu tager vi det lige fra en ende af:

    Hjullejer - ja det slides, men på en bil med 420.000 på uret, så er de no kskiftet skal du se, specielt hvis den er er kørt så råddent som du emner at alle biler med højt km-tal er..
    Bærearme for/bag - kan ikke lige se hvorfor de skal skiftes?
    Dæmpere og fjedrer ruster/bliver svage, ja da, det sker sgu allerede ved 300.000 km, så igen, mon ikke de er skiftet, desuden ser lige netop denne ud som omat den er kastet til jorden, så jeg tvivler sgu på den er standard...
    Stabilisatorarme, igen bruges det så slides det, er den så råddent kørt, er de skiftet og kilometerne taget i betragtning, igen, de er sgu nok skiftet.
    Tårnlejer
    Styrestang/styrestænger
    Styreled
    Drivakselled
    Viskermotor/viskertræk

    Ja ærligt det er den samme sang, en bil med 120.000 på uret kan også få skiftet det, hvis ikke det var fordi man kunne læse ud fra din profil, at du er Galant-liderlig, så skulle man jo næsten tro at du selv ville have bilen og prøvede at skræmme Tue...

    Mht multifunktionsrat, så koster sådan et på eBay max 1.500 kr med forsendelse hjem på adressen, og ham som ikke kan skifte et rat skal nok holde sig til nye biler..
    Dørsider?????? Hvad skal de skiftes for? er de i stykker, så er fordi tidligere ejer er en idiot og ikke passer på tingene, det har intet at gøre med brugen af bilen som sådan... Klima kontrol til min Mondeo koster 400 sendt fra England, aner ikke hvad det koster til en Volvo, men kan ikke forestille mig det er meget dyrere når den har den alder...


    Og inden du begynder at komme med jydejokes, så skal du lige vide at jeg er født og opvokset på sjælland og har boet 75% af mit liv derovre.. smiley


Kommentér på:
Volvo - højt km tal?

Annonce