{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

KM fusk eller ej ? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, kunne godt lige bruge lidt hjælp med kilometer tallet på min audi a4 b5.

Degang jeg købte den, havde den kørt 255xxx. Jeg kørte i den i et år, hvorefter at mit speedometer stod af. Den brændte hele ledningsnettet af bag på speedo, grundet en dårlig stelforbindelse. Dette fik jeg så ordnet på værksted, og skiftet mit speedo meter til et brugt.

Der gik så 1 år, og jeg fik bilen synet, hvilket så nu betyder at der står i 386xxx på diverse hjemmesider hvor man kan tjekke for kilomter fusk. så den har kørt 130.000 km på et år, hvilket jeg jo slet ikke gør.

Mit problem er så. Kan jeg stille den tilbage til de 300.000 som den burde stå på, når man regner det som det "nye" speedo har kørt, og ligger det oven i det som den gamle stod på. eller vil jeg så bare være beklaget for fusk, og aldrig kunne sælge den. eller have en bil der falder sindsygt i værdi, grundet der står så mange kilometer på speedo.

Håber i lige kan give mig et indblik i hvad i syntes omkring det ?

MVH Lars Kiel PEdersen

på forhånd tak for svarene smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KM fusk eller ej ?
  • #1   6. jan 2015 Værkstedet har vel noteret, hvad det gamle speedo stod på, så du også har dokumentation for det?

• #2   6. jan 2015 Når bilen er så gammel som den er, så har det ikke den store betydning.
    Desuden så har bilen heller ikke den originale motor mere.

• #4   6. jan 2015 "Hejsa folkens, jeg har en audi a4 b5 sedan fra 97 hvor der r lagt 1,8 turbo motor i."

Skriver han i hans profil smiley

• #5   6. jan 2015 Kim P
    På typegodkendelsen til bilen kan du se at bilen er født med 125hk (ingen turbo)

• #6   6. jan 2015 Kasper: Ja det har jeg, men ville stadig rette speedometret til så det passer og der ikke lyser 400xxx op i hovedet.
    Sara: Ja der er skiftet motor i den fra 125 - 150 hk AEB motor, hvad er problemet der ? smiley

• #7   6. jan 2015 Jeg ville nok lade det være. Skulle du have spolet speedometer tilbage, skulle det have været ved montering - eller i hvert fald inden syn.
    Det vil se mere fusket ud, at den først har kørt meget og dernæst kørt mindre lige pludselig. Jeg vil mene, at det er okay overbevisende dokumentation, at du ikke har kørt 130.000 km på så kort tid samt en evt. regning fra værksted smiley

• #8   6. jan 2015 Du kan jo henvise til værkstedet og km 400.000 er jo ligegyldigt, når det er en anden motor der er i bilen.

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #9   6. jan 2015 nu er det heller ikke kun motoren som har mange km..
    Det er også resten af bilen...
    -Jeg ville sætte mit tilbage til der ''Rigtige'' Da det er de km karossen har kørt.. altså selve bilen...

• #10   6. jan 2015 Km tallet bør vise hvad bilen totalt har kørt, MEN nu har du fået registreret det ny km tal på synshallen, så hvis der er nogen som skal købe den bil engang, så vil handlen altid falde til jorden når de tjekker synsrapporterne, de vil tro at alt hvad du siger er løgn. Det bedste er at lade det tal være, og netop BMW og Audi, der er dyre biler, er det meget populært at spole speedometeret tilbage. NO GO!

• #11   7. jan 2015 Okay. Tak for hjælpen folkens smiley jeg lader det stå og så dokumentere jeg det med regningen fra værksted og at jeg ikke lige har kørt 130.000 på 2 år smiley

• #12   7. jan 2015 Klogt valg smiley

Snakkede lige med makkeren om det, han var også enig.

Kommentér på:
KM fusk eller ej ?

Annonce