{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.606 visninger | Oprettet:

Dacia Lodgy erfaringer/ alternativer {{forumTopicSubject}}

går og overvejer og skifte min ellers dejlige Passat 3BG STC highline ud da har rundet 475000 den køre ellers fin nok men det holder heller ik evigt jo..

havde så set mig utrolig lun på en BMW E60 stc og var begyndt og bearbejde kæresten til vi sku ha såen en

men nu ville skæbnen det såen at hun har fundet ud af man kan få en helt ny lodgy for samme penge men puha det tiltaler mig godt nok ikke..

videoer af crash test har bestemt ikke overbebist mig mere om at det skal være såen en

er der nogen der har nogen gode alternativer ? og ik en berlingo/partner nej

pris klassen er i omegnen af 200000kr

argumenter for IKKE at købe såen en modtages også.. gerne nogen der ik lyder af det bare ik er min mandom der ik kan klare den

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dacia Lodgy erfaringer/ alternativer
  • #1   12. jan 2015 Køb bmw'en og fyr kæresten

• #2   12. jan 2015 det er en Dacia...

argument slut !

• #3   12. jan 2015 ville være træt af og fyre hebnde da hun er mor til min søn og en mere i ovnen og så laver hun god mad..

vil vise hende videoer af de crash test i morgen så håber jeg hun bliver klogere.. 2004 model og 2014 model klare sig lige ringe.. det vil sige de har ik fornyet sig overhovedet på 10 år.. sku skræmmende

• #4   12. jan 2015 De er dårlige i forhold til andre biler, men sikkert bedre end en 10 år gammel anden bil, tror jeg.
    Fejlraten på bilen er 8% iflg ADAC, det er dobbelt så meget som den næstdårligste med 4.5%.
    Kender et par som har en, den der kan være 6-7 personer i, de har haft nogen små mærkelige fejl, men lavet på garantien. Han er mekaniker og synes det lød som et godt køb, De har før haft Octavia og Passat.
    Læs nogen udenlandske test og bruger erfaringer.

• #5   12. jan 2015 Mon ikke værditabet på en ny Dacia vil være en del større end en brugt BMW?

• #6   12. jan 2015 Hvad med at køre Skodaen indtil videre, den kører godt og er økonomisk, du kan vel få samme pris for den nysynet om 2 år, kører selv Octavia 1.6SR 1999, fine bil.

• #7   12. jan 2015 skodaen bliver lige lille nok allan da vi jo har tre hunde og vi står til familieforøgelse til august så ville vi gerne ha en med noget mere plads.. men tror jeg nedlægger veto med begundelse i crash testen. især sidekolisionen synes jeg ser rigtigt skræmmende ud. der klare selv min Passat sig bedre

• #8   12. jan 2015 Men i har ikke den Transporter mere?

• #9   12. jan 2015 nej den blev stjålet ved Kolding storcenter en søndag efter middag.. det er over et år siden nu.. har en passat 3BG fra 02 med en 1,9 TDI motor med 130 hk som jeg egentlig er glad nok for men den har gået 4750000 nu så den begynder og være brugt jo selvom den egentlig stadig står pæn både ude og inde

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
    #10   12. jan 2015 http://bil-sitet.dk/bilnyheder/2015/01/crashtest-saa-galt-kan-det-gaa/?ref=eblistermest
    vi kikkede også på sådan en dacia - godt nok Logan MCV - fin bil når man ser på hvad den koster, men når man lukkede døren i den, så kunne man bare høre at man ikke ville køre galt i den og da vi kom på motorvejen med den og kom over 115 / 120 km/t blev den super levende og da vi ramte de 135 km/t turde vi ikke mere smiley
    Der ud over var der 4 måneders leverings tid på den som så også trak helt ned da vi står og skal have skiftet bil a.s.a.p.

• #11   12. jan 2015 har godt set den side der os..

vi var derude i dag og kigge på den men det var lige i lukke tid.. blev sku helt deprimeret af og sidde i den.. hele dørpanelet var lavet i plastik.. sidder lige og kigger og kan få en a6 sline 2,7 TDI med alt i udstyr fra fra 07 til samme penge.. hun kan glemme det kan kan hun

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
    #12   12. jan 2015 der er heller ikke engang el ruder bagi på lodgy´en, så skal de tilkøbes som ekstraudstyr og KUN til den "store" 7 personers udgave smiley

• #13   12. jan 2015 Havde gjort som dig og valgt større brugt bil. Hvad med en brugt skoda superb st. Car?

• Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 76
    #14   12. jan 2015 Ford Smax. Lækker vogn..

• #16   12. jan 2015 Jeg tror du skal for at hun kan forstå det, så sammenlign med noget hun forstår.

Kvinder har også ting de ikke vil gå ned på, lidt ligesom når de skal have nyt køkken, altså et Ikea køkken til 1/3 af prisen, det er jo stadig et køkken, men der er nu altså stadig forskel på løsningerne man kan få, nu er bilen noget vi mænd går meget op i, sådan er der så meget kvinder går op i.

Har hun ikke en hobby eller interesse du kan relatere til? Personligt ville jeg aldrig vælge en Dacia Lodgy fordi jeg syntes ikke det er en "bil" det er et transportmiddel som løser et problem, for de mennesker som har denne udfordring, det er det jo perfekt! Det er ligesom når man vælger en VW UP! det er jo heller ikke en "bil" - men et godt transportmiddel?

Opstil det sådan for hende, og forklar hvor meget mere du får i en Audi / BMW end en Dacia - begge biler kan køre fra A-Z, men det er ikke det der er din problemstilling, du vil gerne "nyde at køre turen"

Håber det hjælper dig lidt til at forklare kæresten problemstillingen! smiley

• #17   12. jan 2015 Lad da Passaten køre så længe den kan.

Ellers tjek S-Max, C-Max.

• #18   12. jan 2015 har selv i et øjebliks sindsyge overvejet at købe en dacia logan mcv, men er gået fra det igen, har været ude og prøvekøre den og den kører squ fint nok,bevares det er ikke en opel, vw ,toyota o.lign, men den er så osse lige 150000 kr billigere end biler fra andre fabrikanter. jeg har osse set crashtest af dacia og nej jeg er ikke begejstret over det, heller ikke skræmt, da jeg ikke køber bil efter at jeg regner med at komme med i et trafikuheld osv. MEN det der afholder mig fra at købe daciaen er den dårlige samlekvalitet både inde og ude samt at den ikke er skide behagelig at køre motorvej i når farten er oppe over de 140, og vi kører ca 20000 km på motorvej hvert år, så der skal det bare være behageligt og lækkert.
    men til bykørsel og som pendlerbil tror jeg sådan en dacia er ganske udmærket, hvis man bare har i tankerne at man får hvad man betaler for

• #19   12. jan 2015 Jeg har overvejet en, men endte med at beholde min Honda og så leje bil til de få gange vi har brug for mere plads. Her er min test:

http://motorjournalisten.dk/dacia-lodgy-test/

• #20   12. jan 2015 tag en tur i Audien. Tag hende med. Så tror jeg den Dacia er lukket ned. smiley

• #21   12. jan 2015 Daciaen kan få nogen lavere profiler på fælgene, nogen bedre gasdæmpere evt sænket, så kører den garanteret noget bedre. Bare køb den med vinterdæk på stålfælge og så få nogen alu med 2-3" større diameter til sommerens promenade kørsel.
    Men snakker vi lige BMW eller Audi, så er de biler jo lavet på en helt anden måde, det er noget helt andet.

Mener der ligger en Dacia tråd her inde, de er meget tilfredse dem som har sådan en og positivt overraskede.

• #23   12. jan 2015 Var der ikke startspærre i Transporteren?

Kommentér på:
Dacia Lodgy erfaringer/ alternativer

Annonce