{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.224 visninger | Oprettet:

Danny T
Danny T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hælp til bilvalg af nyere brugt bil i b-segmentet {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg står og er ved at skulle vælge bil. Budgettet er omkring 100-120.000 kr (kan til nød strækkes lidt mere). Umiddelbart en bil i b-segmentet med 1-3 år på bagen. Benzin. Der skal være aircon og helst også fartpilot. Umiddelbart er den en bil jeg regner med at skulle beholde mange år.

Indtil videre har jeg primært haft kig på en Kia Rio og Peugeot 208. Kia'en har længere garanti, til gengæld kan 208eren fået lidt noget billigere med aircon og fartpilot, da man skal op i den højeste udstyrsvariant for at få begge dele i Rio'en.

Ind fra sidelinjen kom der så et godt tilbud på en Nissan Note acenta, men snakkede med en gut fra at rustbehandlingscenter, som sagde at Nissan havde ret dårligt karosseri - som om de har stået stille på den front i de sidste 20år. Det blev jeg lidt overrasket over da jeg troede en japaner ville trumfe franskmanden og koreaneren på kvalitet.

Anyways, kan i give noget feedback på Rio, 208 og Note? Og er der noget om snakken mht dårligt karosseri i Nissan'er? Kom også gerne med bud på andre biler i overnævnte prisklasse (helst i b-segment størrelse - har to børn der skal være plads til så en a-segment bil bliver for klaustrofobisk). Gerne højst med et par år på bagen, da jeg gerne vil have den i mange år frem.

På forhånd tak for eventuelle svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hælp til bilvalg af nyere brugt bil i b-segmentet
  • #1   12. jan 2015 Opel Corsa ano 2015!

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#3   12. jan 2015 Desværre er den turboladede Fiesta og den nye Corsa prismæssigt over mit budget, da de skrabede udgaver er er no go (aircondition og fartpilot vil jeg gerne have)

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#4   12. jan 2015 Nå, de fiestaer er nu ikke så tossede, hvis det ikke koster 5000 at få eftermonteret fartpilot. Hvordan er pladsen på bagsædet? Mener at have hørt det er ret trængt, men må ud at se på en.

• #5   12. jan 2015 nu forstår jeg ikke lige hvad det er du vil med aircon, og slet ikke med børn i, det er da lige til at smide ud, eller gøre ungerne syge.. hvis du skal noget, så skal du finde en vogn med klima istedet..

• #6   12. jan 2015 Der er rimeligt med plads bag, 185cm er ingen problem, bagsæderne kan også lægges næsten helt plant hvis man skal køre med større ting.

Tag ud og prøv overrasket hvor godt de kører. Min skal også snart skiftes til sådan en.

• #7   12. jan 2015 kig på en Corsa D, det er en rigtig fornuftigt bil.

@Kasseren Klimaanlæg og aircondition er det samme. På Dansk hedder det bare Klimaanlæg. jeg tror du tænker på fuldautomatisk klimaanlæg vs. traditionelt klimaanlæg

• #8   12. jan 2015 Opel Corsa til 107900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2351028

• #9   12. jan 2015 Jeg kan ikke sidde bag mig selv i en Fiesta, og jeg er kun 180cm høj. Så god plads vil jeg ikke kalde det.
    Hvad med et kig ovre hos Mitsubishi? Deres spacestar ser da fornuftig ud hvad pris og udstyr angår. Kabineplads er formentlig det samme.

• #10   12. jan 2015 Haha, man kan godt høre at du ikke har siddet i en Spacetar. Der er mindre plads i den end i Fiestaen. og så kalder de det for en bil i Polo klassen

• #11   12. jan 2015 Korrekt smiley Men 110.000 for en ny bil med fartpilot, klima, nøglefri osv er da et fornuftigt tilbud syntes jeg. Hjælper selvfølgelig ikke noget hvis den kører som en sæk kartofler.
    Men det gælder jo om at komme ud og prøvekøre nogle modeller. Husk at tage børnene med også!

• #12   12. jan 2015 Helt enig. det er bare med at finde det der passer bedst til ens behov.

• #13   12. jan 2015 Nu er jeg nissan tekniker til hverdag og har endnu til gode at se en rusten karosse på en note der er vedligeholdt.

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#14   12. jan 2015 Tak for alle de gode svar. Det er super brugbart.

@Nikolai: Ja det var da en god pris og masser af udstyr på den udgående model. Det eneste med den udgående Corsa er at den er lidt dated (modellen er fra 06) og såvidt jeg har læst mig frem til er kvaliteten/holdbarhede ikke den bedste. Men det er godt nok meget bil for pengene man får der. Den skal jeg sgu også ud og prøve (0:

Martin K.: Jeg har ikke kørt i en Space star (den har fået lidt halvskidte anmeldelser), men rent pladsmæssigt er den helt klart i den lille ende i b-segmentet. Nu har Mitsubishi lige udvidet deres garanti til 5 år og det er sgu en skarp pris, så vil da lige runde den igen og give den en prøvetur. (og ja børnene skal med - i hvert fald på anden tur)

@Kasseren: Foretrækker da også 2-zone klimaanlæg fremfor aircon, men det ville bare begrænse udvalget ret meget i forhold til min økonomi. Så vil tage til takke med aircon. Og en form for køl kan jeg simpelthen ikke undvære om sommeren.

@Martin R: nu var det heller ikke rust han som sådan påtalte, men mere selve teknologien og byggekvaliteten. Han sagde som sagt at Nissan på det punkt har fået baghjul af de fleste, og her fremhævede han i øvrigt Rio'en. Som Nissan-teknikker, hvad er din erfaring med Noten i almindelighed?

• #15   12. jan 2015 @Danny,

Grundmodellen er rigtig nok fra 2006 men den blev faceliftet i 2010 og der kom også nye motorer i dem.

jeg har selv en, og er virkelig blevet positivt overrasket over den. Jeg synes man får mange fede ting og så køre den bare rigtig godt. i dagligdagen er den er rigtig praktisk. de har virkelig tænk sig om, da de designede den bil.

Men prøv den selv. og skriv endelig tilbage hvad det blev til.

• #16   12. jan 2015 Den nye Fabia sætter standarter i den billige ende af minibilerne! Se lige på den. Den fås med UP´S 1,0 MOTOR.

• #17   12. jan 2015 Vi har den nye Fabia Combi ude på arbejdet, den er faktisk rigtig flot.

Men de gode modeller starter desværre fra 175.000 kr.

• #18   12. jan 2015 Hvis du vil strække dig en smule, er her da en super lækker bil som skiller sig lidt ud fra mængden.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/16-sport/2346276

• #19   12. jan 2015 lasse ø.. ja den er fin, men tror nu ikke den er god til ham, da det jo kun er en 3 døres og han skal ha børn med, og der er langt det bedste altså bare en 4-5 døres lige meget hvad folk siger smiley

• #20   12. jan 2015 Hopper også på den nye Corsa! Havde man bare pengene...

Jeg er lykkelig Corsa-ejer af en fra 2007. Du kan tage et kig på mit galleri. Det er en lækker bil til en billig penge. Specielt er jeg glad for ratvarmen :O)

• #21   13. jan 2015 Er ikke meget noten fejler:) de største ting er rustent bundkar og bærearme... Ellers fejler de stort set aldrig noget:)

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#22   13. jan 2015 @Nicolai: Jep skal ud og prøve biler på søndag. Heriblandt nu også Corsa'en (0:

@Detektiv Driver og @Philip: desværre trækker mit budget ikke til den nye Fabia eller den nye Corsa

@Lasse og @Kasseren: Ja en 3-dørs duer ikke. Det skal være en 5-dørs. Swiften er en lækker bil men synes generelt den bliver lidt fopr træng mht pladsen til en lille familie.

@Martin r: Ok, lyder fornuftigt. Tak for infoen (0:

• #23   13. jan 2015 Danny, hvad med en Corsa D hvis du ikke har råd til en Corsa E?

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#24   13. jan 2015 @Philip: Jep skal ud og prøve en Corsa D på søndag, da jeg synes man får meget bil for pengene (jvf. f.eks den Nicolai linkede tidligere). Eneste forbehold er at den modelmæssigt har mange år på bagen og kvalitetsmæssigt bliver der skrevet lidt blandet om den. Men som sagt synes jeg det er nogle skarpe priser der er på nyere brugte Corsa D, så den skal bestemt tjekkes (0:

• #25   13. jan 2015 Danny - smid et kig på min. Alt det udstyr den har fik jeg for 40.000 smiley

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#26   13. jan 2015 @Philip: Den ser lækker ud (0: Hvor mange år har du haft den og har du haft nogle problemer med den?

• #27   13. jan 2015 Har kun haft den et par måneder. Alle services ok, nærmest alt i udstyr. Tidligere ejer har ikke haft problemer med den overhoved - heller ikke jeg. Det er et virkelig godt køb.

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#28   13. jan 2015 Ok tak for infoen (0:

• #29   13. jan 2015 @Danny Hvis du går hen og skal have en Corsa D, så skriv endelig i pb. så har jeg lige nogle erfaringer mht. hvad du skal gå efter

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    dec 2014

#30   13. jan 2015 @Nicolai: Tusinde tak - har sendt dig en besked (0:

Kommentér på:
Hælp til bilvalg af nyere brugt bil i b-segmentet

Annonce