{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Skal have en "ny" bil {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri. Jeg har ikke været herinde i nogle år, da jeg ikke har haft behovet for en bil, men nu står jeg og mangler en igen. Da jeg ikke har handlet bil i 4-5 år, har jeg ingen ide om hvad man skal være opmærksom på længere

Hvis jeg finder en nysynet bil, kan jeg så være sikker på at undervognen er iorden, og at dækkene er fine f.eks.?

Hvis der er nogen af jer, der bor tæt på Århus, og som har en nysynet bil, med fine dæk og pæn undervogn til max 15000, så kan i også linke til den smiley

Håber i kan hjælpe!


Kommentarer på:  Skal have en "ny" bil
  • #1   18. jan 2015 1. Opret en købe annonce istedet. Du er endda VIP-bruger.
    2. Du kan ikke være sikker på noget der er nysynet men det er da sjovt nok en god indikator.
    3. Dækkene kan du vel selv tjekke med øjet når du ser på en bil.


  • #2   18. jan 2015 Du kan ikke være sikker på noget som helst ved en nysynet bil, udover at den har 2 år til syn.
    Et syn betyder bare at den i synsøjeblikket lige præcis overholder kravene. Det er ikke sikkert den gør 14 dage senere.


  • #3   18. jan 2015 Er alle folk ligeså arrogante som dig herinde, for så smutter jeg da bare igen smiley

    Men ja, jeg kan da selv tjekke dækkene. Men hvis jeg kunne undgå at køre 200km for at købe en billig bil, som så skal have nye dæk når jeg kommer frem, så ville jeg da gerne det


  • #4   18. jan 2015 Det har intet med at være arrogant at gøre at jeg ikke krydrer mit indlæg med ligegyldig kaffesnak. Der er bare nogle ting der må være almen viden.

    Men en nysynet bil fortæller intet om standen på dækkene da de jo sagtens kan være skiftet bagefter. Der er efterhånden også mange der skriver "nysynet" på trods af at det er 9 måneder siden sidste syn.

    Så du må kontakte de sælgere du finder biler hos for at tage en snak over telefonen inden du bevæger dig afsted for at se på bilerne.

    Det med annoncen var mere som en tjeneste da dit indlæg formentlig bliver slettet. Så kunne du redigere det inden.


  • #5   18. jan 2015 Okay. Nu du siger det, kan jeg selvfølgelig godt se, at de bare kan skifte dækkene efterfølgende. Men undervognen bør vel være i nogenlunde stand, hvis den kommer ingennem syn?

  • #6   18. jan 2015 Som du selv skriver ordet "bør".. Det er fandme svært nu til dags, for synsmænd kan være lige så blinde som nyfødte dyreunger.. Jeg har da bestemt set ting der var nysynet hvor man har tænkt "hvordan fanden er det blevet synet"..

    Men du kan som regel bedst gardere dig med en god prøvetur hvor musikken og klimaanlægget er slukket så du kan lytte efter ting.. Man kan aldrig give sig selv en garanti for noget på brugte biler, men man kan selvfølgelig prøve at give sig selv det bedste grundlag.. smiley


  • #7   18. jan 2015 Ved ikke om det er lidt overkill til en bil i 15.000 kr. klassen, men du ka da få den testet ved FDM, inden du køber....

  • #8   18. jan 2015 Et syn er ingen garanti for , at bilen er iorden. Det er helt afhængigt af "hvordan" bilen er gået igennem synet. Nogle synsmænd ser alt, andre intet. Og har faktisk et frisk eksempel , som ikke er mange uger gammelt.

    Det største sikkerhed, får du ved at tage en med, som er bilkyndig. ( det lyder det ikke til du selv er smiley :-) ......... Alternativt køre den til FDM, som går bilen igennem fra A til Z. ( men det koster også lidt )

    En bil til 15K kan være noget frygteligt skrammel, og det stik modsatte. Og så er der alt det midt imellem, som du nok vil ramme ved at vurdere bilen selv sammen med en kammy.


Kommentér på:
Skal have en "ny" bil

Annonce