{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e39 Hjælp!
  • #1   20. jan 2015 ja det er vandpumben der er defekt

  • #2   20. jan 2015 Har du tjekket at der er nok med vand på i første omgang?
    Derefter kunne du evt prøve at udlufte den ved at skrue udluftningsskruen ud, og hælde op med kølervæske i expansionsbeholderen, indtil der kun kommer vand ud af udluftningsskruens hul.
    Det mest typiske når vandpumpen er færdig på de modeller er når motoren bliver for varm ved kørsel på motorvejen


  • #3   20. jan 2015 Der er kølervæske på til stregen. Når jeg kører bliver den varm i det røde felt efter ca. 8-10 km kørsel. Der er heller ikke meget varme i kabinen.
    Når jeg har den på drift temperatur, så kommer der intet vand ud selvom jeg skruer udluftningsskruen helt ud. Der sker heller ikke noget når jeg tager låget af ekspantions beholderen.
    Desuden synes jeg at kølervæsken er blevet brun.


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #4   20. jan 2015 Måske dårlig gennemstrømning i varme element, eller køleren!!
    Prøv at skylle varme elementet ud


  • #5   20. jan 2015 Hvordan gøres det Claus?

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #6   20. jan 2015 Din toppakning har sagt farvel, pas på ikke at ødelægge blokken.

  • #7   20. jan 2015 Der burde være masser af tryk på når du åbner enten for expansionsbeholderen eller udluftningsskruen efter bilen er driftsvarm.
    Når du siger at intet vand kommer ud, er det fordi den ikke har bygget tryk nok op, det lyder desværre som en dårlig toppaking eller evt revnet topstykke.
    Tag evt ned til din lokale mekaniker og hør nærmere, jeg har selv haft næsten samme problem på en m52 motor, der var det topstykket som var revnet smiley
    Hvor mange km har den gået?


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #8   20. jan 2015 Af med slangerne til elementet ude i motorrummet, bække 2 smiley
    Prøv så og at sætte eller holde en bandslange på, først på den ene og så på den anden studs, eller ringer du bare , inden du går i gang med det


  • #9   23. jan 2015 Det tyder på du ikke har fået luftet den rigtigt ud, det er vigtigt på de biler.

    Endda gerne op med snuden og fylde vand på


  • #10   23. jan 2015 Lige præcis CHAPY, det var udluftningen som ikke var udført optimalt. Jeg hævede snuden på den og fik en del luft ud, og nu køre den SKØNT igen.

    Tak til jer som gad at give et svar.
    Fuck resten af BG ;0)


Kommentér på:
BMW e39 Hjælp!

Annonce