{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.407 visninger | Oprettet:

LED bars - for meget? {{forumTopicSubject}}

Først, jeg er bidt af en gal Diode, xenon, halogen lyskilde - og kan faktisk ikke få nok lysgejl.
Min bil (Ford Mondeo MK4 2,5T) er udstyret med Bi-Xenon lygter med assisterne halogen lys til fjernlys + cornerlight. Alle pærer er opgraderet til Osram Nightbreakers (4x H1 og 2x D1S), så der er selvfølgelig pænt med blus på, og er egentlig ret tilfreds med lysudbyttet. Meeeen, så faldt jeg alligevel lige over de 'nye' LED bars som flere har monteret som extra fjernlys, og syntes det ser interessant ud.

Så, nogen der har prøvet en af disse (eller lignende) - http://www.ebay.co.uk/itm/2014-36-36INCH-234W-HOT-CREE-LED-WORK-LIGHT-LAMP-BAR-COMBO-FLOOD-SPOT-OFFROAD-/151341627295?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item233ca9f79f

Så spørgsmålet er om man kan få for meget lys på vejen? Kan det virke anstrengende måske? På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED bars - for meget?
  • #1   26. jan 2015 Jeg har Rigid Industries LED i fronten på min - Der er bål på. Men koster også spidsen af en jetjæger smiley
    (Tændes på seperat kontakt det hele, så fungere deraf hverken som tågelys ude i siderne eller fjernlys i midten. Så er det nemlig lovligt)

profilbillede
  • #2   26. jan 2015 Jeg tænker at jeg ikke gider at have dig som modkørende

• #3   26. jan 2015 https://www.youtube.com/watch?v=jPKy1KAz8OM

Det kan blive for meget smiley

• #5   26. jan 2015 Nok ikke rart for modkørende - og som han nævner i hans klip, så blænder skiltene ham - men du kommer nok heller ikke op på 82.000lumens..

Btw.. http://www.ebay.com/itm/HELLA-12V-FF-50-Fernscheinwerfer-Set-komplett-Klarglas-Scheinwerfer-FF50-/161227770725?pt=DE_Autoteile&hash=item2589ec8b65

nogen der ved, om disse er noget værd som ekstra fjernlys?

• #6   26. jan 2015 Du kan godt få for meget lys. Men, tændes det på seperat kontakt, er det lovligt da det er fungerende som arbejdslys. Dit fjernlys må max være 4 lamper, og et vidst antal lysmængde. Kan ikke huske hvor meget, men både min LED bar i midten og den du har kig på er mere end det smiley

profilbillede
  • #7   26. jan 2015 Problemet er primært når man blænder ned - så er det ligesom der er helt bælgmørkt de første 2-3 sekunder fordi ens øjne har vænnet sig til så meget lys.

• #8   26. jan 2015 Vær lige ops. på at dem du der har fundet er fra Kina.

Så Told, moms osv.
    Manglende godkendelse ...

#6 du må have 6 fjernlygter. Men der må kun være tændt 4 af gangen.

• #9   26. jan 2015 Nå, det var sådan smiley De 4 der må være tændt må dog max stadig kun lyse med et hvis antal candels/lysmængde smiley

• #10   26. jan 2015 6.02.002 Fjernlyslygter
    »E«- eller »e«-godkendt fjernlyslygte er funktionsmærket »R«
    (1)Fjernlyslygte
    d) skal have en lysstyrke på mindst 10.000 cd.
    (5)Den samlede lysstyrke for fjernlyslygter, der kan lyse samtidigt, må ikke overstige 430.000 cd.
    »E«- og »e«-godkendt fjernlyslygte er mærket med en referenceværdi for lysstyrken.
    Dette gælder dog ikke altid for lygter funktionsmærket »(C)R« (biluxlygter).
    Lysstyrken kan fastsættes ved at gange referenceværdien med 4.300.
    Grænsen på 430.000 cd svarer således til en samlet referenceværdi på 100.
    For lygte uden mærkning med referenceværdi (funktionsmærket »(C)R«) fastsættes referenceværdien til 10.

• #11   26. jan 2015 Go for it, hvis det ikke var fordi jeg selv var for nærrig havde jeg også smidt sådan en på min altea xl smiley

• #12   26. jan 2015 Tak for svarene allesammen, meget informativt. Eftersom jeg i forvejen har 4x fjernlygter dropper jeg det bare. Ønsker ikke en ulovlig bil smiley Men troede faktisk ikke at der var regler for hvor meget ens fjernlys måtte lyse, så der blev jeg klogere. Tak for det smiley

• #13   26. jan 2015 Hvis du skulle få lyst alligevel vil du blive glæd for det - hvertfald mens du bruger lang lyset havde to der minder lidt om dem koblet på langlyset af min indregistrede atv og er du gal man kunne se alt, men det for nærlyset til og virke MEGET dårligt i forhold til.

https://shop.grene.com/store/industry-dk/da/product/1809403

• #14   26. jan 2015 Alright, men nu er Bi-xenon med hjælpe halogenpære bestemt heller ikke ringe. Men man er jo nysgerrig smiley

• #15   13. feb 2016 Gammel tråd, i know.

Har bestilt denne lysbar på 672W 60000LM til lastbilen. På svenske landeveje gennem granskove, kan man IKKE få for meget lys.

Og så vil jeg for alt i verden holde mig fra Kinacrap. De er intet værd - lavkvalitets LED chips og elendig byggekvalitet.

http://www.ljusakuten.se/index.php?route=product/product&path=61&product_id=190

• #16   13. feb 2016 Det ligner ellers godt nok meget de 4D Cree lightbars, hvor man kan få en 50" til 1000.- leveret fra Kina smiley

• #17   13. feb 2016 Ja flot. Læs lige specifikationen. Dette er ÆGTE philips 7W dioder. Dem fra Kina er 1-3W skoddioder. Du forstår vist ikke hvad snyd er. Det lort på eBay er lavet som ren efterligning. Åbner du lortet bliver du fælt skuffet. De har heller ikke trykventil. Og de er ikke vandtætte. Og der er meget galt. Det siger ligesom lidt sig selv - 1000kr VS 5000kr. Lad være at være så naiv.

• #19   13. feb 2016 Jeg kender rigeligt til LED lys, så lad være med at tage det ilde op. Importere selv ret meget af det hjem.

Og kigger jeg på deres hjemmeside, så kan jeg finde 80% af deres produkter som værende de samme som kan findes i Kina.
    Jeg har selv splittet flere kina LED lygter ad også, og har en tidligere kollega der er Vision X forhandler også, generelt forhandler af alt inden for lys, så kender rigeligt til det.

Min tidligere Rigid bar kostede 5500.- i indkøb for en 20" enkelt rækket, så kender også udemærket godt til pris kontra kvalitet, både fra Rigid, Baja Designs, Whelen, ARB, og des lige USA.

Som regelen kan man snildt trække 45-60% af deres opgivne lumens og watt antal af, da det er laboratorie lumens/watt. Dvs. hvad de maksimalt kan trække ud af dioden ved max spænding, og ikke nær det LED broen yder på bilen/lastbilen.

Hvilket giver fuldstændigt urealistiske watt og lumens, som køberne hopper på med stor glæde.
    Der er også udluftningsventiler på kina lygter, og fine montagebeslag og så videre.

Det bekymre mig dog, at når 80% af deres butik er kina lygter, hvorfor skulle den model du lige har købt, så ikke være det?

Det er alm 4D optik som ses mange steder i kina nu. Den eneste forskel er udluftningsventilen og den fine alu montage. Men jeg er næsten sikker på jeg kan finde den til dig på det kinesiske marked.

Megaline branded kan jeg ikke finde andre steder end hos dem, så dvs. det er højest sandsynligt re-branded, ligesom dem de kalder Epistar som eks.

Epistar er en australsk forhandler af kina lamper. Jo flere gange en kina LED lampe bliver rebranded, jo dyrere bliver den. Jeg køber ofte fra 1. manden/fabrikken selv.

Og ja, kina fabrikanterne (faktisk er det nok ikke fabrikanterne, men dem der rebrander videre) sælger sand i sahara og fortæller det er kvalitets tysk osram og philips - hvilket det ikke er.
    Mange gange lover de 5-7-10W dioder, hvor det rent faktisk kun er halvdelen.

Tag det som et gran salt, men jeg vil vove at påstå du har betalt for meget for den bro. Mange både svenske og danske forhandlere, endda australske og engelske sælger re-branded kina LED smiley

Og tag ikke fejl, kina er ved at komme efter kvaliteten, som eks. udluftningsventil, bedre linser og fine beslag i alu smiley

Du kan endda få kina LED forlygter som er e-godkendt til eftermontering, på eks. Land Rover, Hummer H1, Land Cruiser og lign. med den type runde forlygter.

Hvis du syntes du mangler mere lys når du har fået den på, har jeg pt. 3 stk helt 7" 90W LED spotlygter liggende hjemme lige nu.

• #20   13. feb 2016

profilbillede
  • #21   13. feb 2016 Der er også udluftningskrue osv, og det er i den høje kvalitet af "kina lygter"

profilbillede
  • #22   13. feb 2016 Har også 2 stk 25W 4,7" LED hyperspot lygter liggende hjemme helt nye, som er en Vision X kopi. smiley

profilbillede
  • #23   13. feb 2016

profilbillede
  • #24   13. feb 2016 Også med udluftningsventil osv. smiley

profilbillede
  • #25   13. feb 2016 Beklager mit angreb, misforstod nok din pointe, jeg troede du var helt uvidende. Jeg er bare træt af folk der finder ALT på ebay til 5% af prisen på noget tilsvarende. smiley

Absolut afgjort at det ikke nødvendigvis behøver være alt der er gøgl fra Kina, meget af det stammer derfra. Det hele handler om indmaden, og har set videoer af adskilte ramper, hvor det er V1 LED chips der sidder i, men de bliver solgt som andet. Derfor mener jeg man lige bør overveje pris og kvalitet, for det hænger trods alt sammen. Har set eksempler på reflektorer der er helt galt på den, de kaster lyset fuldstændigt forkert ud, det har også meget at sige, det er faktisk altafgørende. Eller at sealingen ikke er tæt, og der så dannes kondens.

Eksempel på at ikke alt er noget er f.eks. disse:

https://www.tktrading.dk/shop/48-watt-firkantet-241p.html

Jeg har lige, i dag faktisk, fået en kasse hjem med 20 stk PRÆCIS magen til, til 1600 kr på eBay. De ville koste over 8000 kr hvis jeg købte dem på tktrading.dk

Afgjort at Ridgid Industries laver kram, de kan virkelig presse lys ud af deres watt. Til gengæld koster de også SPIDSEN af en jetjager. Denne bar jeg har bestilt har jeg set på, jeg har besøgt deres butik/værksted, det kan ske den er produceret i Kina, men den er af meget høj kvalitet og vanvittig lysudbytte.

Du kan i øvrigt finde den fra US shop her, bare under et andet navn. Det er samme indmad. smiley

https://www.lifetimeledlights.com/led_lights/brightest_led_light_bar_50_inch_led_light_bar_phantom_sun_672w

Og her en fra eBay

http://www.ebay.com/itm/50-672W-Philips-4D-LED-Work-Light-Bar-Spot-Flood-OFFROAD-FIT-FOR-RZR-FOCUS-CAR-/171906897050

De kalder den bare WIDE MEGALINE da det er det de selv sælger den som. Der er jo mange der re-brander som du siger, og ja, så stiger prisen. Men skal jeg bestille den fra eBay, så kommer told og moms oveni, og så bliver det jo det samme.

Der er også lige det at bemærke, at ljusakuten.se giver to års garanti på alle produkter - enkelte hele 25 års garanti, og jeg fornemmede ikke det var noget billigt lort, de andre lysbarer de har, men fornuftig kvalitet til helt fornuftige priser. Desuden er det en ret populær butik i Sverige, og der må man sige de er fremme i skoene med LED lys på bilerne - det er snart dem alle der har det monteret i større eller mindre grad.

De tre runde 90W kunne da godt være interessante, hvad tænker du det skal koste?

• #26   13. feb 2016 Tager det skam heller ikke personligt smiley

Men den med ventiludluftning osv. skal man tage med et gran salt også. Det sidder der altså ikke på Rigid, Baja produkter osv.
    For det er sealet ordentligt.

Ventilen er for mig at se, kun for at lukke dugg ud, pga. af dårlig sealing. smiley

Hvis ikke der er solgt, så kan jeg levere 3 for 3300.- + levering smiley

Billede af lysudbytte. Kan også levere meget andet smiley
    Der er endda 2 års garanti på lige 90W fra den kinesiske producent, og det er klart i bedre kvalitet end jeg førhen har set.

Ang. de 48w, så køber min kammerat så mange hjem af dem, at han for dem til 20.- stykket. Han køber gerne en palle af gangen smiley

profilbillede
  • #27   13. feb 2016 Synes jeg så en video engang med en, der forklarede, at ventilen er nyttig hvis man kører i meget koldt klima. Har af og til -25 grader i det nordlige.

Der er også godt lys på ja, flot spotbeam. Hvor mange er der tændt på billedet? Alle tre?

Okay, ja det ikke dumt med en hel palle, så kan man jo sælge til alle. Synes bare det er sindssygt at nogle sider tager mange hundrede kroner for dem.

• #28   13. feb 2016 Det er kun en enkelt på billedet smiley

Ja, det er lidt sindsygt hvor mange der sælger til helt sindsyge priser. Man kan få de i stk pris til 65.- med levering på ebay, lige gyldigt antal også.

Men han lever så også af at sælge LED lys smiley

• #29   13. feb 2016 Hvor store er de i omkreds, tænker at Audien skal have lavet noget montering af dem - til når jeg er i SE om vinteren med privaten.

• #30   13. feb 2016 Eller i diameter, mener jeg selvfølgelig.

• #31   13. feb 2016

profilbillede
  • #32   13. feb 2016

profilbillede
  • #33   13. feb 2016 Det jo ikke engang stort. Så kan der godt sidde tre på stribe.

• #34   13. feb 2016 Nej, det er kun 7" størrelsen. De normale er jo 9-9½" smiley

Syntes selv der er ret godt blæs på dem, der er ca. 1-2 ugers levering på dem smiley

profilbillede
  • #35   13. feb 2016 Stadig kun en enkelt smiley

profilbillede
  • #36   13. feb 2016 Ja, absolut!

Irriterer mig at jeg ikke nåede at købe den 20" Ridgid der var til salg på DBA for nogle måneder siden. Den kunne have siddet bag grillen på Audien.

• #37   13. feb 2016 Kunne sikkert have været min gamle smiley

Det er ikke så mange der kører med Rigid herhjemme, profferne kører mere med Vision X. Kender en der arbejder på bentzen autokaross i ishøj, og de laver jo både flyvevåbnets Navara, beredsskabsbiler, fotovogne, kystvagtens køretøjer osv.

Når man ser på hvad de for smidt på nogle gange, kan man bare se $ tegnet der ruller! smiley

• #38   13. feb 2016 Ja for satan. Har også set nogle billeder fra Ridgid Industries facebook side. Hold da nu kæft. Der er en med seks lange LED bars på, og så kommer alle de små. Der går da ild i træerne når han tænder.

• #39   13. feb 2016 Har stadig de to Rigid Dually D2 i flood version liggende fra Dodgen. Hvis de har interesse. smiley

De er heller ikke særligt store, og de giver et rigtigt godt bredt billede stadig med længde på også smiley De bedste tågelygter jeg nogensinde har haft smiley

• #40   13. feb 2016 Heh, så dem godt, så var det dig der havde dem til salg.

Så skulle de have været brugt som arbejdslamper på lastbilen, men har jo købt 20 stk af de andre. smiley

• #41   13. feb 2016 Man kan aldrig gå ned på lys smiley Husk det smiley

Kan give dig tilbud op 3x 90W og de to rigid for 4.000.- leveret.

Den er da en sweet deal smiley

• #42   13. feb 2016 Og så ved jeg ikke hvorfor jeg skriver d i Rigid, jeg er træt tror jeg.

Skal lige se når jeg får den anden hjem, tror ikke jeg får plads til mere lys. smiley :D smiley smiley

• #43   13. feb 2016 Ja, det kan vi alle jo blive ramt af smiley

Men skulle du stå og mangle noget en dag, så bare skriv en PM - kan som sagt skaffe det meste smiley

• #44   13. feb 2016 Kan du også skaffe de længere modeller af Rigid?

Fandt lige en svensk side, 7500kr for deres 50" radiance model... Fristende alligevel.

• #45   13. feb 2016 Nå, ham der skulle have de 3 90W sprang fra, så de er "på lager" smiley

Sagtens, jeg køber det bare direkte i USA. Radiance er deres nye model, den har jeg ikke selv haft i hænderne. Men kan da godt finde en pris? smiley

• #46   13. feb 2016 Kan du ikke finde en pris? Evt. på Hyperspot. Den gir' edderbankme langt lys.

• #47   13. feb 2016 https://www.youtube.com/watch?v=CgsRj--iN2c

Det her er jo vanvid!!!

• #48   13. feb 2016 Kan klare en 50" Radiance for 5800.- + levering. Skal så lige se om de kan levere med hyperspot, de opgiver kun max peak på 1200m.

Det er faktisk en overraskende prisbillig, kontra SR2 serien. Den ville ligge i 10.000 i 50" udgaven med hyperspot/driving combo. smiley

• #49   13. feb 2016 Det er ikke galt. Altså radiance er opgivet til 1200m?

Ja, SR2 er også vanvittig.

• #50   13. feb 2016 Ja, eller 1187 m for at være præcis.

Specs:
    Watts: 278.7
    Amp Draw: 19.9
    LED's: 27
    Raw Lumens: 15876
    Lux @ 10m: 4079
    Beam Distance: 1187 m
    Peak Beam Intensity: 389340 cd

Derfor tvivler jeg også meget på at den 50" du har bestilt, levere de 60.000 lumens og 680W de lover dig. smiley

• #51   13. feb 2016 Ved ikke hvordan de måler det, har bare set at Ridig altid er ret lave i lumens, men spytter enorme mængder lys ud.

• #52   13. feb 2016 Rigid fifler ikke med tallene smiley

De/kina tager max antal w x antal diode, og max antal lumens x antal diode. Men det er igen laboratorielumens, og det kan man ikke bruge til en skid hos kina producenter.
    Der er mnge der spørger, "når hva giver de så af lumens og watt?" når jeg sætter noget til salg. Og det er til at stikke op hvor solen ikke skinner.

Derfor jeg køber produkter hjem jeg har tiltro til i kina, kender trods alt til lygterne, og hvad der ser godt og dårligt ud, og for dem prøvet af så folk selv kan se et billede af lyset.
    Watt & lumens fra kina lys er ubrugeligt, da det ikke er hvad de yder på bilen. Det kan se nok så kraftigt ud når man ser dem tændt up close, men det er ude i længden om natten man skal bruge lyset, og der fejler det nogle gange kraftigt på nogle produkter. smiley

• #53   13. feb 2016 Nå, skal i seng, skal op kl. 3 og til møde i Göteborg. Men vi kan lige tage den over PM på et senere tidspunkt!

• #54   13. feb 2016 Ja. Kan stadig ikke komme mig over den Rigid der kunne ses fra 22km i dagslys.

• #55   13. feb 2016 Ja, det er helt i orden smiley

• #56   23. sep 2017 Er denne tråd stadig tilgængelig? smiley

• #57   23. sep 2017 Er denne tråd stadig tilgængelig? smiley

• #59   19. mar 2019 Jeg købte aldrig en nej. Idag har jeg en bil med bi-xenon og et sæt Philips Ultinon H7 LED som et fjernlys. Lyser ret godt, så har ikke overvejet en bar til denne bil.

Kommentér på:
LED bars - for meget?

Annonce