{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.029 visninger | Oprettet:

chakir t
chakir t
Tilmeldt:
4. jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Bmw 118D 2.0 Advantage 5d {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

har kig på overstående bil som har kørt 119.000km og koster 159.000kr. december 2008 model

den er sænket fra ny af og sportsundervogn

bilen har dette udstyr.
Hvidmetal, 6 gear, 18" alufælge, fuldaut. klima, 2 zone klima, alarm, c.lås, fjernb. c.lås, kørecomputer, infocenter, startspærre, udv. temp. måler, højdejust. forsæde, 4x el-ruder, el-spejle, cd/radio, armlæn, isofix, kopholder, læderrat, tågelygter, airbag, abs, antispin, esp, servo, 1 ejer, ikke ryger, lev. nysynet, service ok.

Har set bilen og den ser rigtig fin ud, evt tage en fdm test inden man købe den ? smiley

Hva siger i ? er det en fair pris og evt nogle erfaringer med sådan en model ? smiley

ps: har læst noget med at kæden i motoren på BMW 1 serie kan blive løs og ødelægge motoren

mvh

En fristet køber


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 118D 2.0 Advantage 5d
  • #1   4. feb 2015 Jeg formoder den er på hvideplader, i så fald er prisen rimelig vil jeg sige, alt efter standen.

    Jeg havde selv en 118d fra 2008 (se under min profil), og var meget glad for denne.
    Efterfølgende har et par stykker herinde haft den og de har ligeledes været glade for den så vidt jeg ved.

    Korrekt mht. kæden på N47D20 motoren (115/143/177/204hk), du kan eventuelt læse en del mere herom på bmw1.dk, hvor dette har været oppe flere gange.

    Sidste jeg har hørt omkring det derinde fra, er følgende fra et medlem:

    "Lader til BMW langt om længe har fået sjusset sig frem til at olien (som mine analyser bekræfter) ikke står distancen på de lange serviceintervaller, og derfor er stor del af årsagen til kæderne lider overlast."

    Jeg ville uanset hvilken bil i den prisklasse, få lavet en FDM test og få lavet købet betinget af udbedring af større fejl som FDM testen viser.


  • #2   4. feb 2015 Har en kollega der har en 318d med samme motor, og samme årgang...

    Den knækkede kæden for et par måneder siden, med kun 150000 på tælleren... Og den var ikke til at rede...

    Han skiftede olie for hver 15000, så det har ikke noget med det at gøre.. Nogen mener det er kæden der er for dårlig, andre mener det er kædestrameren der sætter sig fast, osv...

    Det bliv til en ny motor til 45000, og det var uden arbejdsløn, da vil selv skiftede den..

    Det er en fin bil du har kigget på, men jeg vil sige at du skulle holde dig væk fra den... Det kan blive dyrt....

    Hvis du vil have en 1 serie diesel, så skal du holde dig fra årgang 2007 til 2009, da det er dem der ser ud til at have de problemer..

    Nu skal jeg jo ikke bestemme, men efter at havde sæt hvilken omkostninger det har med ført, på så ny en bil, ville jeg aldrig selv kunne finde på at købe den... BMW dækker ikke noget af det...


  • chakir t
    chakir t Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   4. feb 2015 Har læst på nettet fejlen var på modeller før 2008 ? Ja alle biler kan jo have fejl men man ser ikke den fejl så ofte på 2008 og efter smiley har tænkt på det med FDM test og vil jeg også få lavet smiley

  • #4   4. feb 2015 Den pågældende motor kom først i 2007.. Min kollegas er en 08...

  • chakir t
    chakir t Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   4. feb 2015 Man kan vel bare få skiftet kæden hos BMW - så er man sikker på den holder og ikke smadrer andet i motoren evt smiley ved du om FDM fx kan tjekke om kæden ser stabil ud ? smiley

    Så også at da bilen har lavprofil dæk havde følgerne også nogle små uheldige hak i kanterne, BMW mærket man åbner bagklappen med var lidt slidt. Tror i det er noget man kan forhandle om når man køber den ? smiley


  • #7   4. feb 2015 Det er hele problemet på den motor... Motoren skal tage ud af bilen for at tjekke kæden, da BMW har været så dum at plaseren den på bagsiden af motoren, ind mod bilen...

    De havde aldrig regnet med at den skulle skiftes, så derfor har man sat den der...


Kommentér på:
Bmw 118D 2.0 Advantage 5d

Annonce