Bmw 118D 2.0 Advantage 5d {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
har kig på overstående bil som har kørt 119.000km og koster 159.000kr. december 2008 model
den er sænket fra ny af og sportsundervogn
bilen har dette udstyr.
Hvidmetal, 6 gear, 18" alufælge, fuldaut. klima, 2 zone klima, alarm, c.lås, fjernb. c.lås, kørecomputer, infocenter, startspærre, udv. temp. måler, højdejust. forsæde, 4x el-ruder, el-spejle, cd/radio, armlæn, isofix, kopholder, læderrat, tågelygter, airbag, abs, antispin, esp, servo, 1 ejer, ikke ryger, lev. nysynet, service ok.
Har set bilen og den ser rigtig fin ud, evt tage en fdm test inden man købe den ?
Hva siger i ? er det en fair pris og evt nogle erfaringer med sådan en model ?
ps: har læst noget med at kæden i motoren på BMW 1 serie kan blive løs og ødelægge motoren
mvh
En fristet køber
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 573
Jeg havde selv en 118d fra 2008 (se under min profil), og var meget glad for denne.
Efterfølgende har et par stykker herinde haft den og de har ligeledes været glade for den så vidt jeg ved.
Korrekt mht. kæden på N47D20 motoren (115/143/177/204hk), du kan eventuelt læse en del mere herom på bmw1.dk, hvor dette har været oppe flere gange.
Sidste jeg har hørt omkring det derinde fra, er følgende fra et medlem:
"Lader til BMW langt om længe har fået sjusset sig frem til at olien (som mine analyser bekræfter) ikke står distancen på de lange serviceintervaller, og derfor er stor del af årsagen til kæderne lider overlast."
Jeg ville uanset hvilken bil i den prisklasse, få lavet en FDM test og få lavet købet betinget af udbedring af større fejl som FDM testen viser.
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Den knækkede kæden for et par måneder siden, med kun 150000 på tælleren... Og den var ikke til at rede...
Han skiftede olie for hver 15000, så det har ikke noget med det at gøre.. Nogen mener det er kæden der er for dårlig, andre mener det er kædestrameren der sætter sig fast, osv...
Det bliv til en ny motor til 45000, og det var uden arbejdsløn, da vil selv skiftede den..
Det er en fin bil du har kigget på, men jeg vil sige at du skulle holde dig væk fra den... Det kan blive dyrt....
Hvis du vil have en 1 serie diesel, så skal du holde dig fra årgang 2007 til 2009, da det er dem der ser ud til at have de problemer..
Nu skal jeg jo ikke bestemme, men efter at havde sæt hvilken omkostninger det har med ført, på så ny en bil, ville jeg aldrig selv kunne finde på at købe den... BMW dækker ikke noget af det...
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Så også at da bilen har lavprofil dæk havde følgerne også nogle små uheldige hak i kanterne, BMW mærket man åbner bagklappen med var lidt slidt. Tror i det er noget man kan forhandle om når man køber den ?
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
De havde aldrig regnet med at den skulle skiftes, så derfor har man sat den der...
Bmw 118D 2.0 Advantage 5d