{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tandstang vw passat hjælp
  • #1   5. feb 2015 Der skal ny tandstang til.
    Den er ikke så svært at skifte. Den kan lige krænges ud uden at skulle skille det store ad. 1-2 timer så er den ude.


  • #2   5. feb 2015 hold da op der lyder ikke af meget 1-2 timer jeg troede der var meget mere.


  • #3   5. feb 2015 Den er ikke så slem. Det eneste jeg kan huske der tog tid var at løsne servorør da der næsten ingen plads er. Husk at låse rat i midterposition og sæt den nye tandstang lige efter den gamle.

  • #4   5. feb 2015 hvis det er en 3b model så skal du også huske at tælle omgangene eller måle afstanden fra spindelen til bunden af gevindet på bolten der sidder i toppen af styrekuglen.

  • #5   5. feb 2015 ok mange tak!. kan det svare sig at købe en fra hugger eller får jeg bare samme problem tror du? thansen koster 3000 og det tager 1 måned for dem at fragte den hjem

  • #6   5. feb 2015 Hvad er nummerpladen ?
    Tror umiddelbart FTZ har en.


  • #7   5. feb 2015 AN44972

  • #8   5. feb 2015 andreas det er en (3b5) model er der noget jeg skal være opmærksom på der?


  • #9   5. feb 2015 Hvis du kan købe dele hos FTZ kan du få en med på stedet eller samme dag. Brutto 3200 excl. moms.

  • #10   5. feb 2015 ok tusind tak!

  • #11   5. feb 2015 Jep det er ligepræcis den model du skal være opmærksom på. Men du skal alligevel ud og få den firehjulsudmålt bagefter, og der kan det være at hvis folkene ved noget om det at de justerer det for dig. men for at være på den sikre side, så mål selv og placer dem sådan cirka der igen.

  • #12   5. feb 2015 Er det styrekuglerne du tænker på? For ja det gør de når den bliver sporet

  • #13   5. feb 2015 Ja men det er ikke selve sporingen du skal holde øje med, men vippepunktet på dine styrekugler, og det kan du justerer op og ned med en bolt der sidder der hvor der normalt ville sidde en møtrik på en almindelig styrekugle. Men det er ikke alle værksteder der har udstyret til at udmåle vippepunktet korrekt.

  • #14   5. feb 2015 Ahh. Det anede jeg ikke den var til har allerede taget den af i venstr side uden tal på omgangene smiley

  • #15   5. feb 2015 så for at være på den sikre side, så tag ud og hør hvad et VW værksted skal have for at spore og indstille undervognen korrekt. Og gør op med dig selv om det er det værd smiley

  • #16   5. feb 2015 Nej synes jeg ikke er værd hehe. Hvad er det vippepunkt til for? Har ikke taget højre af endnu den kan jeg vel ikke gå efter?

  • #17   5. feb 2015 Det er for at når din spindel bevæger sig op og ned, så skal din sporing helst ikke ændrer sig, det skal bare bevæge sig op og ned sammen med spindelen, hvis ikke den gør det vil din styring være noget mega lort når undervognen bevæger sig.
    Men du kan ikke nødvendigvis gå efter den højre da der sikkert er en forskel på slid af støddæmper og bøsninger osv. som kan have indflydelse på resten.


  • #18   5. feb 2015 Hmmm ok takker for tippet vil ringe og høre sporing centret imorgen om høre om de kan finde ud af det

  • #19   6. feb 2015 Hej igen! Så fik jeg pillet den af idag og må squ sige i havde ret den er meget simple.

    Af med hjulene.
    Afmonter styrekugler,
    Af med det lille plasticskjold i venstre side ind til tandstangen
    Af med den store banjo bolt
    Af med den ene bolt der holder den fast under bilen
    Af med batteri så der adgang til begge de øverste bolte i begge sider der holder den
    så er det hele løst og man kan lige rykke den så kan man få den lille banjo bolt af
    Og så ind og løsne den sidste bolt i ratstammen
    Så er den til at trække ud smiley

    Det tog mig cirka 2-3 timer uden lift med en donkraft. Spændene og se om det går lige så let med at få den nye på smiley




Kommentér på:
tandstang vw passat hjælp

Annonce