{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Bør jeg skifte til benzin? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kone og jeg kører til daglig i en Peugeot 2008 fra 2013. Det er en 1,4 HDI. Jeg er nu kommet i tvivl om jeg burde skifte til en benzindreven bil.

Baggrund for min tvivl:
Vi har i dag et kørselsmønster der hedder 50.000km om året, da vi bor langt fra jobbet. Samtidig bruger min kone bilen til diverse udbringninger i forbindelse med sin blomsterbutik. Dvs 3-5 små ture i løbet af hver dag hvor bilen ikke når at blive varm.

Vi har nu købt et hus i byen hvor vi arbejdet, og vores fremtidige kørselsmønster vil være omkring 10.000km årligt. Og hovedparten af kilometerne vil være små blomsterudbringninger.

Bør vi skifte bilen ud med en benzin?

Tak for jeres tid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bør jeg skifte til benzin?
  • #1   5. feb 2015 I burde da købe en billig skod varevogn og smække reklamer på med det blomster udbringning i stedet.
    Men hvis du absolut vil benytte det private køretøj, så er en benzin bil smartere til det kørselsmønster, ja.

• #2   5. feb 2015 Ja, et 10.000km kørselsmønster passer slet ikke til en diesel. Der skal i helst runde +30.000km før der er fornuft i det smiley

Så skift den ud med en benziner i stedet for vil jeg da mene, mens jeres nuværende stadig har en høj byttepris smiley

• #3   5. feb 2015 Det korte svar: JA. Nye dieselbiler soder til hvis ikke de bliver ordentligt varme, partikelfilteret stopper osvosv..

• #4   5. feb 2015 hvis i ikke kommer til at køre andet end 10 til 20 tusind om året og det mest bliver små ture den kommer til at køre ville jeg andbefale at skifte til benzin da småture ikke er godt når den ikke bliver gennem varm sådan en deisel smiley

• #5   5. feb 2015 Det er svært at afgøe ud fra kilometer om året. Afhænger jo af hvilke biler man sammenligner.
    Men med de korte ture - helt klart benzin. Evt. en leaset

• #6   6. feb 2015 Om I skulle nøjes med 10.000 km om året tvivler jeg strækt på - så vent med at tænke på udskiftning til I kender jeres reelle kørselsbehov - det koster jo også at skifte bil - og så stor forskel på den grønne afgift er der nu heller ikke - og diesel er altså stadig billigere end benzin + den kører længere på literen. I vil også komme til at lide et endnu større værditab på en så ny bil fra 2013 end en udskiftning med en benzinbil berettiger til - så jeg tror gevinsten vil ligge omkring kr. 0,- eller være negativ.

Kommentér på:
Bør jeg skifte til benzin?

Annonce