{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Procedure ved effektforøgelse {{forumTopicSubject}}

Hvordan er den nøjagtige procedure i dag ved motorskift med effektforøgelse

Jeg tager en gammel bil fra 1980, originalt med 88hk.

Sætter en 97'er motor i med 178hk.

Bilen fåes originalt med ca de antal hk, men med ældre model motor.

Hvor henvender jeg mig først? Syn eller Skat?

Og hvem skal jeg have fat i ved skat... Jeg kan jo ikke rigtigt bare søge online...

Lad nu være med at kloge hvis du ikke ved det alligevel, men bare har hørt din fætters datter omtale det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Procedure ved effektforøgelse
  • #2   10. feb 2015 Syn først. Han skal godkende ombygningen.
    Skat kan sagtens kræve afgift af den selvom den ikke kan godkendes.
    Ca det antal HK, er det mere eller mindre?


  • #3   11. feb 2015 Du kan evt. først finde typegodkendelsen hos trafikstyrelsen. så kan du også finde ud af om bremser osv. skal ændres på den, så den er magen til modellen med 178hk. så er man da et skridt videre, inden synsmanden skal kigge på den.

    har selv forsøgt med min astra f cabriolet, dog uden held. da typegodkendelsen ikke var at finde herhjemme, da den ikke var solgt fra ny.

    Hvis der ikke eksisterer en typegodkendelse herhjemme i deres systemer er der 2 muligheder.
    1. du kontakter fabrikanten af bilen i udlandet, og beder dem om typegodkendelsen på bilen den bil du gerne vil bygge den om til. (ret svært, men har hørt om at det kunne lade sig gøre)
    2. Du lader være. (min løsning) de læner sig helt koldt op af hvad der står på registeringsattesten og så kan motor effekten ikke ændres mere end de 20% lovgivningen giver lov til.)

    Håber det kunne bruges.

    Mvh Mark


  • #4   11. feb 2015 Jeg har lige snakket med en synsmand i dag, og han siger at importøren skal lave en erklæring om at nøjagtigt dét stelnummer kan bære dén effekt...

    Det må jeg jo så prøve... Der skal ikke ændres noget på bilen.


Kommentér på:
Procedure ved effektforøgelse

Annonce