{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.081 visninger | Oprettet:

Nedsat ydeevne. {{forumTopicSubject}}

Hej bg, jeg var tidligere i dag et smut i Tyskland og på autobahn ville jeg da lige se hvad min bil kunne, der er tale om en Seat Toledo 2,3 v5, til min overraskelse kunne bilen kun kører omkring 205-210, jeg havde dog en del modvind, men det burde da ikke tage 15-20 km/t af topfarten, den døde helt omkring de 205 og trak ikke yderligere, hvilke årsager kan der være til dette?
Bilen er nyserviseret og generelt i god stand..

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nedsat ydeevne.
  • #2   14. feb 2015 Der står 260 til din information, men prøv du at undersøg bilens topfart og kom tilbage med et relevant svar..

• #4   14. feb 2015 http://bilmodel.dk/Biler/Seat/Toledo/Mk_II/Toledo_2%2C3_Executive_170HK_25548

Oplyst til 225km/t på toppen og med modvind og lidt km på bage. Få du den ikke der op. og det med den store 170hk motor den lille 150hk model er oplyst til 216km/t
    http://bilmodel.dk/Biler/Seat/Toledo/Mk_II/Toledo_2%2C3_V5_25552

• #5   14. feb 2015 Jeg forstår ikke helt hvorfor du overhovedet vælger at kommentere på mit emne, når du tydeligvis ikke har noget brugbart at tilføje.
    Så medmindre du har et forslag til hvad det kan være, må du meget gerne blande dig uden om...

• #7   14. feb 2015 Det er 170 hk modellen, og med lidt fejlvisning osv, burde den da rende 220 på speedometeret, selvom der er lidt modvind og km på bagen..

• #8   15. feb 2015 Jeg havde speederen i bund et stykke tid da den stoppede med at øge fart omkring de 205, det var ihvertfald sådan så det irriterede mig den ikke steg mere..
    Min har kørt mindre end den på videoen, så der må jo være et eller andet i vejen tænker jeg smiley

• #9   15. feb 2015 Nu kan jeg ikke formlerne men hvis du køre 210km/t skaber du en naturlig luftmodstand Er der i forvejen Eks 5sek/m. Modvind i forvejen øges vindmodstanden MEGET.
    Det gør at din motor ikke har overskudet til at hive de sidste 6-15km/t ind. Da den hastighedsforøgelse også bliver voldsomt større...

Så mit kørte svar er at det ikke er sikkert der noget galt med din bil men forholdene ikke var til at du kunne ramme MAX hastigheden.

• #11   15. feb 2015 Med en bil fra VAG skal du bare være glad for du overhovedet kom hjem igen smiley smiley

Hvis din bil har kørt langt så er der intet at sige til fabriks oplysninger ikke passer.

• #12   15. feb 2015 Men småting som
    dæk ( brede. Rullemodstand. tryk. Vægt og diameter)
    Motor stand. ( koks. Olietype/kvalitet. Tændingssystem. Luftfilter. Benzin filter. Benzinpumper )
    Vægt. ( fuldtank. Subwoffers. Og andet extra vægt)
    Manglende bundplade. Skørter Osv
    Osv
    Kan alt sammen havde en negativ effekt på topfart og acceleration

Min bil f.eks. bliver lidt sløvere i optræk til 100. med mine 225/45-17 end mine 195/50-15.

• #13   15. feb 2015 Nogle biler rammer topfarten i næsthøjeste gear, så hvis du kørte i højeste gear kan det være årsagen. Men mit bud er nu også, at det er pga. modvind at du ikke nåede højere op. Ved den hastighed betyder det en del.

• #14   15. feb 2015 Olie og luftfilter, tændrør blev ikke skiftet, de burde også have en minimal effekt på tppfarten..
    Bilen fik samtidig med service lavet en olierens og fik en flaske Grøn m i olien, samt en 1b+ fra belladd, i tanken selvfølgelig..

• #16   15. feb 2015 Bilen kører med 195/65-15, jeg var alene og halv tænk..
    Så vidt jeg kan huske er jeg tæt ved begrænser ved 190-200 i 4 gear, så det er i 5 topfart skal opnås..

• #17   15. feb 2015 Er det ikke pisse ligegyldigt?

• #18   15. feb 2015 Tvivler på din bil fejler noget.. Det er som #12 siger, rullemodstand, vindmodstand osv. der gør forskellen..
    Alt han nævner har ufattelig meget at sige når man er på de hastigheder..

- Så engang nogle tekniske beregninger på en Bugatti Veyron.
    Den skulle "kun" bruge 270 HK for at nå 300 km/t, men skal til gengæld bruge de resterende 730 HK for at nå de 400 km/t - det er simpelthen de enkelte modstande der er fuldstændig enorme ved de hastigheder..

• #20   15. feb 2015 Anders, jeg føler ikke det er ligemeget nej..

Men okay. Jeg må tage revanche næste gang jeg kommer til Tyskland og forholdene er lidt bedre smiley

• #21   15. feb 2015 18#
    Ja og det en bil der bygget noget mere aerodynamisk end en Torledo.
    men er det ikke ca. 2/3del af motorens reelle effekt der gå til i varme/ altså den sku smide 3000hk men 2000 af dem gå til varme...

Glemte at nævne ting som bremser der hænger. En lille bitte smugle også kan havde en indvirkning.

• #22   15. feb 2015 Kig evt min gamle blå sierra, den Whale tail tog 40km/t af topfarten på speedometeret. Den holdte dog op med at fylde 2 vejbaner over de 150 smiley

• #23   15. feb 2015 # 21

Det tør jeg så ikke svare på, men det skulle absolut ikke undre mig - kan bare huske den ene beregning fra dengang bilen først kom ud..
    - men alt er jo ekstremt ved den bil.. Så vidt jeg husker har den noget i retningen af 10 kølere rundt omkring, som køler motor, gear, diff, kabine, elektronik og hvad ved jeg.. En ting at den er en af de dyreste biler at købe, men tør slet ikke tænke på de løbende udgifter man har på sådan et køretøj..

• #24   15. feb 2015 Husker citatet.
    Den kan køre 401km/t men det holder dine dæk kun til i 18min. Men det gå nok for ( vist nok 120l) tanken er tom på 10min. Ved den hastighed og den gang sku dæk skift hvidt koste 25000kr.pr dæk

• #26   15. feb 2015 Det er mig en gåde at der overhovedet er nogle der gidder svare dig med den attitude du ligger ud med i de første par indlæg..
    Vind har meget at sige. Og face it..170hk kan bare ik mere i modvind..

• #28   15. feb 2015 Haha, min Octavia 1.6 SR 1999 går nok omkring de 200 km/t, har ikke lavet noget ved den, service er selvfølgelig ok, DIY/Finn, støddæmpere, fjedre, udstødning, oliefilter, luftfilter, lambdasonde, tændrør er alt nyt, HVORFORR KØRER DEN SÅ IKKE DE 240 KM/T SOM SPEEDOMETERET GÅR TIL?

• #29   15. feb 2015 Arosa, har på intet tidspunkt sagt at luftfilter ikke har noget med effekt at gøre, og sagde at tændrør muligvis havde en minimal effekt på topfarten i mit tilfælde..
    Ved ikke hvor du får alt det der fra

• #30   15. feb 2015 Hvis det er vigtigt , så må bilen da bare på rullefelt, så kan den blive undersøgt for diverse fejl.Forkerte tændrør, temperaturfølere,luftmassemåler osv. der kan være små fejl på, kan stjæle din effekt.

• #31   15. feb 2015 "Ved ikke hvor du får alt det der fra" ??
    Hvad mener du med det?

• #33   15. feb 2015 Ja prøv du at læs nr 14 igen, jeg har læst det..

• #34   15. feb 2015 Mikkel H;

Hvorfor skriver du ikke ordentligt til folk..?! - de svarer på det du spørger om og bare fordi at du ikke kan lide svaret, er det ikke ensbetydende med at du skal opbygge sådan en latterlig attitude - de prøver at hjælpe dig..!

• D D
    D D Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #35   15. feb 2015 Hvis der er vinterdæk på, så kan det også sænke topfarten pga. den højere rullemodstand.

• #36   15. feb 2015 Jeg ville meget gerne svare folk ordenligt, og jeg er da også glad for de enkelte der rent faktisk kommer med relevante svar, det rart nogle gider at hjælpe!
    Men jeg forstår bare ikke hvorfor folk skal komme med dumme kommentare, det giver jeg sgu ikke noget for..

• #38   15. feb 2015 Prøv nu at læs det en gang til, der er komma imellem..

• #39   15. feb 2015 Hvad er det du gerne vil have hjælp til?! Det er skrevet flere steder at det er pga. modvind at den ikke kan mere. Og du har endda også selv det i tankerne. Den KAN bare ik mere. Hvis du gerne ville den kunne mere, skulle du have vendt og kørt den anden vej. Så skal du bare se, så kan den måske 235.. efter speedometeret.. Som så er en side jeg ikke vil komme ind på.. eller jo... du har reelt set nok kun kørt 190km/t da den viste 205..
    Og så svar dog folk ordenlig! Ellers får du selv svar som dette, hvor det ikke ligefrem er skrevet i venlig tone.!

• #40   15. feb 2015 Jeg lukkede tråden tilbage i #20

• #41   15. feb 2015 Når jeg LUKKER noget, så sletter jeg hele emnet.

Hvor mange omdrejninger manglede du i at være oppe ved det røde område?

• #42   15. feb 2015 Begrænser ligger omkring 6500-6600 omdr, jeg lå ved cirka 5500 omkring den hastighed jeg nåede smiley

• #43   15. feb 2015 En bil med 170hk er jo ingen racerbil. Vindmodstanden har været den faktor der gjorde at du ikke kunne køre hurtigere. Hvis du har kørt 205 på speedometeret har du jo reelt set kun kørt 190-195

• #44   15. feb 2015 500 omdr mere vil også give en del km, men kør den helt ud i næsthøjeste gear før du skifter til højeste.

• Anker S
    Anker S Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 24
    #45   18. feb 2015 Jeg har haft to VW med VR5 2,3L en golf variant 150hk. 161hk på båndet og en Bora 190 hk 187hk på båndet ikke markeds ført i DK. Men kan sige at disse motorer skal køre på mindst 98 oktan benzin for at yde det de skal. Kør på SHELL V POWER 99 Oktan det er godt nok lidt dyrer men den kører længere på literen og kører meget mere frisk. Det har også meget at sige hvordan bilen er blevet kørt. Kendte en som havde en 1.8 T golf 150 HK. den bil fik altid tæsk på kold motor, og om vinreren lod han den stå i tomgang til der kom varme i bilen, den kørte ikke særlig godt, top hastighed ca.180KM. Min golf V5 kørte altid over 210 som ingen ting og min Bora 230 med lethed. slidt motor dårlig skod benzin og gammel oli så kører alle biler dårligt.

• #46   18. feb 2015 Okay, den med V POWER må jeg da prøve, jeg kører cirka 10 km/l literen pt, med en masse korte ture og koldstarter, så jeg er bestemt ikke utilfreds med km/l..
    Motoren er sund, det min umiddelbare vurdering, jeg kører den altid pænt når den er kold!

• #47   18. feb 2015 Fed nok din Bora kørte 230.

Men det skete jo aldrig din løgnhals.

• #48   18. feb 2015 Hvorfor skulle den ikke kunne køre 230 speedometer km?

• #50   19. feb 2015 Jeg synes også at 205km/t på speedometer med 170hk lyder alt for lavt forudsat at der ikke var meget blæst og at du ikke kører med 19" fælge op af en bakke..

Jeg har i sin tid (da civicen var målt til 176hk) kørt 245km/t på speedometer, og nu med 380.000km på bagen og en meget træt og slidt motor (156hk på rullefelt) kører den stadig 230km/t på speedometer..

Så jeg kan godt forstå at du synes der er noget galt, om end jeg ikke helt forstår din attitude, men hvis jeg var dig så ville jeg tage den på et rullefelt hvor du evt. kender nogle referencer, ved hvor meget tilsvarende biler bliver målt til, så kan du udelukke om det er motoren eller ej..

• Anker S
    Anker S Tilmeldt:
    feb 2015

#51   20. feb 2015 Løgnhals?!?? Sikken en barnlig kommentar. Jeg sagde med lethed 230km.

• Anker S
    Anker S Tilmeldt:
    feb 2015

#52   20. feb 2015 Er du sikker på at det er en 170 HK model du har siden den står på 195/65 R 15" jeg mener at den 4 ventilet model på 170 HK kører på 16" også pga. Bremse skiverne er størrer en de er på den to ventilet motor. Ok hvad ved jeg, min kunne ikke have mindre end 17" pga. skiverne. Men den Jetta, ja det hed den faktisk, var ej heller tilgænglig her i dk ligesom feks. passat 2 dørs Cupe og mange andre fede modeller fra VW. Og du Anders 0-200 behøver ikke at svare. Denne side er ikke for børn.

Kommentér på:
Nedsat ydeevne.

Annonce