{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Ford Focus - svagheder? {{forumTopicSubject}}

Går og overvejer at anskaffe mig sådan en Focus fra omkring 99-00, men kender ikke så meget til dem.

Umiddelbart forbinder jeg Ford med rust, men jeg synes at dem jeg har kigget på til omkring 8-15.000kr, ser ganske fine ud, ikke noget kant rust omkring vinduer og i skærme, men derfor kan det jo godt se skidt ud i bunden.

Hvad skal man være opmærksom på med dem? Jeg kigger primært på 1.6 og 1.8 benzin, muligvis 2.0 benzin. Jeg arbejder ca. 3km væk, men arbejder som afløser, så en gang imellem skal jeg køre ca. 60-70km hver vej. Brændstoføkonomi er jeg ligeglad med, det er mere om det er en stabil bil, da offentlig trafik ikke er en mulighed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Focus - svagheder?
  • #1   22. feb 2015 Trækakseler er en svaghed på dem. Ellers rust som du selv skriver.

• #2   22. feb 2015 Motorene er gode i både 1.8 og 2.0. Meget holdbare.

Trækaksler kan være lidt svage ja, men de er billige i indkøb hvis du handler i enten England eller Tyskland... Langt under 1000 for en komplet trækaksel inkl. forsendelse.

• #4   22. feb 2015 Er det knokkelledet der begynder at støje på dem, eller hvad? Bare underligt at skifte hele akslen hvis det kun er det.

Jeg troede ellers at 1.6 og 1.8 var samme motor, men det er det måske ikke?