{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

spartelarbejde/ klargøring inden lakering? {{forumTopicSubject}}

Hej nu er jeg så småt igang med at gøre min bil klar til at blive malet, det kræver en del spartel arbejde, da bilen er blevet bredbygget, det jeg bare frygter er at spartlen kommer til at sætte sig og man ville kunne se overgange, hvor langtid skal jeg forvente at den skal stå efter den er spartlet før jeg giver den lak så jeg er helt sikker på det ikke pludseligt synker ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spartelarbejde/ klargøring inden lakering?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   22. feb 2015 smører du mere end 5mm på synker det helt sikkert, start med glasfiber spartel hvis det er et tykt lag og så slut af med finpudsning med polyester spartel, begge slags er fuldt hærdet samme dag inden for 1 time hvis det er i rette temperatur

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #2   22. feb 2015 Hvor tykt lag snakker vi om?

• #3   22. feb 2015 Det ville synke med tiden og du ville kunne se det. Hvis det skal være perfekt skal det laves i flydende tin. Og Max 1mm spartel i slebet tilstand. Det sådan man laver det hvis det skal være perfekt:) om du bruger glasfiberspartel eller alu/tin spartel ville det synke.

• #4   22. feb 2015 Jeg har tidligere brugt tin, det er bare en fandes masse arbejde i det, har hørt lidt om at kemiskmetal ikke synker, hvis man bruger det først og derefter et tyndt lag polyester spartel ?

• #5   22. feb 2015 Start med glasfiber spartel eller jern spartel derefter gi bilen et højt varme temperatur og trak derefter ud i kulden og derefter Kan du spartle den med alm spartel lad vær med og købe billig spartl men det vi autolaker bruger...vil råde dig til og gå til en autolakerer istedet for det er ikke bare sådan og rette en karosse selv uanset hvor meget du spartler vil vi malere lave det om for vi kan mærke tingene bedre end en alm person (er selv autolakerer

• #6   22. feb 2015 Tør ikke tænke på hvad det kommer til at koste hvis jeg køre den forbi maleren smiley ved du hvad det mærke i bruger hedder, altså polyester spartel?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #7   23. feb 2015 ´nu har jeg spartlet en hel del med glasfiber og aldrig set det synke måske en billig glas fiber vil gøre det men tvivler

men skal du bygge tykt lag burde du bygge det op i rigtig glas fiber som man gør på både altså glas fiber forstærket polyester

• #8   27. feb 2015 Nu har jeg haft kontakt til motip, og de garantere mid at jeg kan spartle et 2cm tykt lag spartel, og efter blot en time kan jeg lakere det uden at det synker yderligere på noget tidspunkt, selv 3cm burde ikke være noget problem.

• #9   28. feb 2015 Okay. Held og lykke med 2-3cm uden det synker.

• #10   28. feb 2015 jeg fylder det ud med tin først så maks 0.5mm

Kommentér på:
spartelarbejde/ klargøring inden lakering?

Annonce