{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.375 visninger | Oprettet:

BMW E90 325I eller 330I? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg skal købe ny brugt bil til sommer og har altid gerne ville eje en BMW E90 Benziner.

Mit budget hedder 190.000 kr. Da jeg er meget km forskrækket i den forstand at jo længere en bil har kørt jo mere slidt vil karosse, undervogn, drivlinie være og derfor er 100.000 km der hvor min grænse går til. Højere end det så har jeg svært ved at kunne se mig selv eje bilen,

Jeg kan godt få en 325I med fornuftigt km tal, men skal det være en 330I så har den nemt kørt 180.000km eller mere.

Derfor vil jeg gerne høre nogle af jeres erfaringer omkring km tallet på en bil?

Jeg har overvejet at importere en 330I eller 325I men kommer an på afgiften.
Jeg er bange for en 325I ikke er hurtig nok til mig selvom jeg ikke har prøvet en endnu ej eller en 330I.

Rune


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E90 325I eller 330I?
  • #1   24. feb 2015 Jeg har en 325i med 330i indsugning, Simons udstødningssytem og så er den kørt ind på felt.

    Jeg køre fra en standard 330'er

    Km skal du ikke være bange for. Det er en Bmw!! Så længe det er en 6benet benziner, ville det slet slet ikke afskrække mig!


  • #2   24. feb 2015 Har en E92 coupe, 330I med automat gear, den er næsten lige så hurtig i forhold til min gamle e36 2,8L.. smiley

    Den har lige rundet 54000 miles, så næsten "ny" vogn, men 180000 km er jo ikke meget hvis den er passet med sliddele...

    Motormæssigt holder de jo rigtigt godt, hvis de ikke kommer i begrænseren med kold motor smiley


  • #3   24. feb 2015 David A: Er det en E90 du har og hvornår er den fra? Har hørt noget om man kun kan skifte til 330I indsugning hvis bilen er fra 2008 og frem? Eller hvilken indsugning er der tale om? Indsugning eller indsugningsmanifold?

    Steffen: Ja det jo lige det. Det er bare ikke nemt med det km tal synes jeg smiley


  • #5   24. feb 2015 Jeg havde personligt ikke betalt så meget ekstra for en bmw e90 der har gået 100.000km vs en der har kørt 200.000km, du får samme bil for pengene, de biler køre jo over 600.000km jeg havde kigget efter en bil i den farve jeg ville have og med det rette udstyr, motor, og service, så havde jeg været total ligeglad med det kmtal bare prisen er rigtig.

  • #6   24. feb 2015 Tror jeg kigger mod Tyskland og ser om jeg kan finde en 330I at importere smiley

  • #7   24. feb 2015 Hvis det er dit budget så tror jeg ikke at du skal se mod Tyskland for at importere!
    Det kan ikke betale sig, og hvis bilen f.eks. kun er 6 år gammel kan den blive straffet for at have kørt for få KM og alt udstyr er ikke altid afskrevet.

    Du kommer mindst til at betale 130000 i afgift er jeg sikker på. Tror ikke engang det kan gøre det hvis bilen f.eks. har kørt 100000 KM..


  • #8   24. feb 2015 Det kommer an på en prøve smiley

  • #10   24. feb 2015 Hvis bilen er mere end 8 år gammel betaler man ikke afgift af ekstraudstyret da det er er afskrevet til den tid, Jeg vil importere en bil E90 330I fra 2005-2006 med omkring 100.000km på tælleren. Man kan finde dem til omkring 90.000kr dernede med stort set alt udstyr. Jeg hiver fat i Quickimport.dk til sommer og alt andet lige så kan man få en bindende forhåndsvurdering på en bestemt bil til 399kr. Det vil jeg gerne ofre og så være sikker på afgiften ikke er helt hen i vejret når man har hentet bilen.

  • #11   24. feb 2015 Komme an på en prøve? Du kan risikere at købe en bil der overstiger dit budget så meget at jeg håber du kan strække det.

    Der er for under et halvt år siden hentet en 330i 4 dørs fra 2007 som kostede knap 130000 i afgift. Den har så også lige gået 225000 KM..
    Du får ikke meget 330i i Tyskland med nogenlunde udstyr og 100-130000 KM for under 75000 plus de udgifter der måtte være ved at hente, prøveplader, mad evt. hotel osv..

    Så at du kommer ned under det bliver nok svært.


  • #12   24. feb 2015 Importere da heller ikke noget uden at have fået den forhåndsvurdering først. Så det højest 399kr ud af vinduet.

  • #13   24. feb 2015 Du skal vist bare holde dig til VAG

  • #14   24. feb 2015 "Jeg hiver fat i Quickimport.dk til sommer og alt andet lige så kan man få en bindende forhåndsvurdering på en bestemt bil til 399kr."

    God fornøjelse! Det bliver det kun dyrere af..:)


  • #15   24. feb 2015 Hvorfor det?

  • #16   24. feb 2015 Fordi når de skal garantere dig en pris på afgiften er de nødsaget til at sætte den højere for at kunne dække i sidste ende. De skal tage højde for at den stand du oplyser ikke stemmer overens - for bilen skal jo stadigvæk toldsynes osv osv..

    Hvis du, undskyld udtrykket, er så grøn hvad angår import og skal holde dig indenfor et stramt budget så er en BMW 330i E90 ikke noget for dig i Tyskland. Trust me!

    Er du en smule heldig kan du vel forhandle denne ned i 195000..
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/330i/30-258-aut/2343497
    -Godt nok en yderst skrabet model i udstyr.

    Eller også kan du se denne:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/330i/30-258-aut/2235851

    Dette er uden tvivl en bil de ville bruge i beregning af din afgift. Den ville koste ca. 180000 i afgift ud fra den pris..

    Kan du selv se hvor det bærer hen?


  • #18   24. feb 2015 Tak for svar smiley Har lidt kontakter der har importeret mange biler gennem tiden. Dem vil jeg lige kontakte også. Jeg giver ikke så let op smiley

  • #19   24. feb 2015 Du har kontakter - men hvad skal de gøre med mindre de arbejder hos skat?

    Jeg skriver af erfaring. Har efterhånden hentet 5 BMW´er til mig selv, 2 til min far og 5-6 stykker sammen med venner og bekendte. Der er ingen vej udenom.
    -Jo der er en vej. Du kan få skruet KM-tallet vanvittigt højt op, men når du så skal sælge bilen får du et problem når køber ser at du skriver at den har kørt 120000 KM, men nummerplade.net siger 300000 Km for et par år siden. Og det er heller ikke værd at blive knaldet for - straffen er i værste fald fængsel. Synsmænd er ikke så dumme, og der kan tjekkes digitalt om der er snydt i sådan en bil. Alle spor gemmes.

    -Og som en skriver, de udregner kun priser ud fra reg. forhandler-priser. Udelukkende af den grund så din kammerat ikke kan sætte en fiktiv 330i til salg til 140000 Kr så den bruges i gennemsnitsudregningen.

    Hvis det lykkedes dig at hente en pæn 330i E90 med 100000 KM på tælleren som sammenlagt står dig i under 190000 Kr inden d. 1. Juni så polere jeg den gratis i bikini!


  • #20   24. feb 2015 Det ser jeg frem til smiley

Kommentér på:
BMW E90 325I eller 330I?

Annonce