{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.481 visninger | Oprettet:

BMW e60 530d problem? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige været ude og kigge på en fin e60 530D man.. Alt ser super fint ud på den og den køre som en drøm. Lige med en undtagelse, kørte stille og rolig 70-80 km/t, kobler ud, giver fuld gas ca. 4500 rpm, og slipper speederen igen. og motoren går ud, skulle lige have et par sekunder på starteren, men gik fin igang igen . Ligeledes hvis man lader bilen trække fra bund (ca 1000 rpm) til top, går den en ganske lille smule ujævn. Jeg tænker det kan være fordi den ikke får nok diesel, bilen er desuden chippet hos proff. Men om det bare er brændstoffilteret der er snavset, eller om det er noget mere alvorligt ved jeg ikke. Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt her smiley
Bilen er fra 04
motor kørt 155000km
chippet til 255 hk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e60 530d problem?
  • #1   24. feb 2015 sgu en mærklig måde du køre og behandler den på, hvad er formålet med, og hvad er det du tester, ved at koble ud og give fuld gas,

    . .
    men hvis du rammer fuld gas, så det vel begranseren der slå til og skal bruge 1 sek til at komme sig, den tro jo du har fået et spatisk tilfælde og derfor slå den fra,

    mvh


  • #2   24. feb 2015 Jeg ved da ikke om det er en mærkelig måde og teste på, jeg fandt jo tydeligvis noget der var galt.

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #4   24. feb 2015 Lige her er det ikke bilen der fejler noget!

  • #5   24. feb 2015 cl:

    Det kan være en god måde at se på, om den uden problemer kan tage de omdrejninger den nu skal kunne. Desuden kan man så lige holde øje med evt. blå røg bag ved, for at se om den bruger olie smiley

    Tror altså at det er den chipning der IKKE er udført ordentligt. Det er altså ikke alle der faktisk kan finde ud af hvad de laver. Hvis du ved hvor den er chippet, kunne du jo prøve at høre dem, om problemet?
    Det er ellers en bundsolid motor, der uden problemer kører mindst dobbelt så langt som den har nu, hvis man behandler den pænt på kold motor


  • #6   24. feb 2015 koble ud og give fuld gas? Det er pga bmw intelligent system, den vurderer om køreren er en retard og hvis den vurderer du er så lukker den nedkortvarigt.

  • #7   24. feb 2015 Kan måske være et problem med dine swirl flaps

Kommentér på:
BMW e60 530d problem?

Annonce