{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

mercedes sprinter {{forumTopicSubject}}

Halløjsovs kære Bg

Jeg sidder og kigger lidt på sprinter, men kan ikke rigtig blive klog på hvilken en man skal vælge, synes jeg kan se i 2,2 CDI at motorene er de samme op til130 hk , og så en 160 hk 2,7 CDI. Hvilken en er til at foretrække ? Måske den med 80 hk ? Skal siges det jeg kigger på er en kort lav version.

Tak på forhånd for jeres hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mercedes sprinter
  • #1   1. mar 2015 Altid, jeg gentager altid en x16 motor. Den 5cylindrede maskine er verdens bedste.

  • #2   1. mar 2015 Er den 2,7 cdi ?

  • #3   1. mar 2015 Har haft kigget på sådan en 2004 er der nogle årgange som er til at foretrække

  • #4   1. mar 2015 en X16 er en 2.7CDI ja.. med 156Hk.

    Den bruger det samme brændstof som den lille, den har bare lidt mere overskud..

    De er lige gode alle årgangene af den gamle model. CDI udgaverne kom i 2000, og kørte til og med 2006. Fra 2003 (2004 model) fik den et facelift.. Rent kosemtisk, men noget kønnere.


  • #5   1. mar 2015 Okey holder mig til facelift den er en del kønnere smiley er der nogle almene fejl , defekter som forekommer noget man skal være opmærksom på ?

  • #6   1. mar 2015 kig undervogn igennem, og rust smiley

  • #7   1. mar 2015 Kanon tusind tak for hjælpen, så det bliver en 2,7 cdi uden rust

  • #8   1. mar 2015 Thorbjørn..

    Nej, svagheder er der som sådan ikke det store på dem. Ledningsnettet i forkofangeren rådner, og så mangler den ladetryk (total)
    ABS-blokken kan gå på dem.
    Udstødjningen ruster nemt, men de faceliftede der stopper udstødningen også midt under bilen,
    I enden af fuelrail, sidder en ventil der lukker overksudsdiesel tilbgae i tanken, den kan blive slidt, og så vil bilen ikke starte på alm. starter, men trækker man den igang, eller dieselstart, så starter den.
    Dualmass svinghjul er noget fanden har opfundet, også på en sprinter.

    Ellers er der kun rusten, den kan til gengæld også være et stort problem.

    Jeg har over de sidste 15år, kørt lige omkring en lille million km i dem, og har haft MEGET få nedbrud på dem..

    Nu ved jeg godt du var efter en kort og lav... men jeg har nok danmarks fineste 316MAXI til salg snart.. Original sort.. med sprintshift, oliefyr, klimaanlæg, el-ruder og 3 sæder.. Faceliftet model.

    Ny højtrykspumpe,
    nye dyser,
    nye slanger i motorrum.
    Nylakeret og alt rust lavet.
    Nye lygter hele vejen rundt.
    Nye bremser..
    16" vinterfælge,
    18" sommerfælge.
    Ny klimakøler
    Gearkasse/svinghjul og kobling kørt 45000km...
    180L alutank monteret.
    Kassen er isoleret og beklædt (har kørt som transporter/camper i forbindelse med MC-race)

    Bilen er momsfri..


Kommentér på:
mercedes sprinter

Annonce