{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.324 visninger | Oprettet:

Kia ceed og rust? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vi har set på en Kia ceed fra 2014.
Men nu har vi læst at der er rigtig rigtig mange der har problemer
med rust i deres Ceed.
Nogen der ved om det er lige så slemt på årgang 2014, som det er på en fra 2011.
Ved godt at den fra 2014 er rusten nu, men kan man "regne" med at der er rust om 2-3 år, eller er det blevet fikset fra fabrikken?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kia ceed og rust?
  • #1   4. mar 2015 Hvis den allerede er rusten nu, så er den det nok også om 2-3 år smiley

• #2   4. mar 2015 Du kan vel være ligeglad hvis det er garanti imod gennemtæring?
    Så længde det bare er overfladerust og ikke noget fucket så er det lige meget.. smiley

Men ja ruster de under lak osv så er det nedern.. Lakken plejer ikk at være dækket så længde nemlig..

Er du dog så bange så tag den til pava eller dinitrol.. Bliver du ved har du uendelig lang rustgaranti imod gennemtærring smiley

• #3   4. mar 2015 Det jeg mener med det er om årgang 2014 er lige så slem som dem optil årgang 2011.

Jeg har nemlig læst at flere har problemer med rust. Godt nok bliver det lavet på garantien, men jeg gider ikke have en bil der er omlakeret i ny og næ pga. rust.

• #4   4. mar 2015 Ingen ved det jo endnu smiley om 2-3 år ved vi det nok smiley

• #5   4. mar 2015 Ej, men måske at Kia havde udbedret fejlen, så der ikke kom rust.

• #6   4. mar 2015 Det er ikke sikkert. Prøv at spørg Kia smiley

• #7   4. mar 2015 Ja du ved det da ikke smiley

• #8   4. mar 2015 Det har du helt ret i smiley Derfor du skal spørge Kia - så får du et meget hurtigt og enkelt svar smiley

• #9   4. mar 2015 Det eneste rustproblem jeg har hørt om på Ceed, er ved bagklappen, noget med at ruden sidder for tæt på metallet (går ud fra den gnaver?). Da det jo er en helt ny model i forhold til 2011, må man formode at fejlen er rettet.

• #10   4. mar 2015 #8 Ja et svar du ikke kan bruge til noget. Prøv at ringe til VW og hør dem ad om de stadig har problemer med rust, DSG, taktkæder mv. Jeg giver en bajer hvis de indrømmer noget som helst smiley

• #11   4. mar 2015 I Næstved er de ret ærlige smiley det er da klart hvis du kommer ind og hører om en spritny der holder i hallen at de bare skal have den solgt. Men som jeg forstår det er det sidste års model og derfor må det være en brugt. Hvis ikke må trådstarters rette mig på det.

Ingen af os kan jo svare på det når ingen af 2014-modellerne er rustet endnu.

Når det er sagt så ruster de sgu alle - helgalvaniserede eller ej.

• #12   4. mar 2015 # 11.

Bilen jeg vil købe er årgang 2014.

Og nej - Ikke alle biler ruster efter 3 år. Det har ingen af mine gjort indtil videre.

• #13   4. mar 2015 Jeg sagde ikke inden for 3 år. Hvor længe forventer du den skal kunne holde?

• #14   4. mar 2015 Jeg forventer da ikke at en "ny" bil ruster inden for 6 år.

Skal siges at jeg er meget hysterisk mht at vedligeholde mine biler smiley

• #15   4. mar 2015 Kender det godt selv - heldigvis er det slet ikke rust i min Corsa endnu.

Jeg ved ikke hvordan det er på en Ceed, men prøv at tage ud og kig på en - samlingerne mellem karosseri og kofanger - sidder det så tæt sammen at gruset gnaver? For gør den det er du næsten helt sikker på det vil ruste der. Evt tjek bagklappen - den var et problem på 2011 modellerne. Og så skulle lakken på 2011 også være ret ringe - måske de bruger ny lak. Bare tag en nøgle og rids en hen af siden og se om den ser bedre ud i lagene smiley Spøg til side.

• #16   4. mar 2015 Laver selv kia. Og syntes ikke de er slemme til at ruste. I ceed stationscar har vi set lidt rust ved stoplygte og ved ruden i bagklappen. Og i bagdørene på alle modeller har vi set lidt rust ved gummilisten i toppen af døren. Begge dele dækker garentien. Men mon ikke kia har forbedret bilerne nu. Bunden har vi ikke rigtig set noget. Men selvfølgelig er en gang rustbeskyttelse altid en god idé

• #17   4. mar 2015 Dejligt at høre fra en Kia mand smiley

Med 30,000 km årligt ville du så ikke også vælge en diesel frem for en benzin?

Ved du om ERG ventil og partikelfilteret er dækket af garantien?

• #18   4. mar 2015 Jo så havde jeg nok valgt en diesel. Jo er også dækket af garantien. Næsten alt er dækket af garantien. Selv bærearmsbøsninger og kødben kan du få på garentien.

Kommentér på:
Kia ceed og rust?

Annonce