{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Råd til starter bil? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskfrifter siger søger jeg råd og vejledning til en starter bil.
Jeg er ikke verdens klogeste og bedste til biler, men jeg har en rimlig viden og kendskab til dem.

Jeg har en temlig stram hverdag for tiden og har fundet frem til nogle grund regler til bilen.

Altså. Jeg har ca 20km på arbejde (så 40km pr dag ca) Og arbejdet til 17.30 så derfor har jeg ikke "tid" til at skrure i en "ældre" bil HVIS den nu går i stykker eller ska ha skiftet noget, så er jeg rimlig på skideren fordi jeg bor på landet, der går ingen busser, og ingen kan kører mig hvis det var.

Så her er første grav: Mindst 20/21 km/L. Pålidelig og stærk
Brændstof ligegyldig (men helst diesel)

Den skal helst har kørt så lidt som muligt (max 140.000)

Ja der findes mange mini biler som Lupo som kører sygt langt på liter (af hvad jeg har hørt). Men den er grim som en i helvede og er ALT for lille.

SÅ! Derfor er jeg nået frem til AT.... En Peugeot 207 HDI (1,4/1,6 lige meget hvilken) Og ja.. Der folk der synes den er grim og noget fransk lort.. Fair nok, alle har sin mening. JEG synes bare det en okay størrelse, ikke for lille (selvfølgelig en stor bil synes jeg er fed, de fleste kører bare ikke så langt på literen, uden det en temlig ny en til mange penge)

SÅ DERFOR! Vil jeg høre folket.. Hvad synes i om en Pegueot 207 HDI? Hvilke fejl har de? Springer de pærern ligesom 206? Går kobling nemt i stykker? Eller hvad er deres svagheder? Jeg kender ikke nogen som har haft eller ejer en 207, eller nogen af de mekaniker kammarater jeg har, kender heller ikke rigtig noget til dem..

Men ellers hvad ku I forslå?

Minimum 20/21 km/l, Diesel, Ikke for lille, ikke for grim?

Håber folk vil tage opslaget sierøst og ikke bare hate fordi man tænker på at købe en peugeot.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til starter bil?
  • #1   6. mar 2015 Hold dig fra de Franske biler.
    Køb Tysk = kvalitet og holdbarhed.
    Jeg havde en gang en VW Golf 3 med en 1,9 TDI motor.
    Den gik 20-21 kilometer literen, og den gik aldrig i stykket.


  • #2   6. mar 2015 Du skriver at du har en temmelig stram økonomi.. Hvorfor vil du så have en diesel, hvor vægtafgiften er så dyr? I dit tilfælde ville jeg springe ind i den bette Lupo.. Langt på literen, billig i reservedele, kan købes til billige penge, samt forsikring og vægtafgift ikke koster kassen smiley

  • #3   6. mar 2015 Jaa den havde jeg faktisk også tænkt på, MEN.. Vores kamamrat som har rodet og importert og i stand sat rigtig rigtig mange biler, har haft et par Golf 3 TDI'er. Og han har oplevet lidt problemer med dem han har haft, og ja billig i dele er Golfer jo smiley

  • #4   6. mar 2015 Se nu bort fra de VW fanatikere der er herinde, selvfølgelig kan du også få en fin fransk bil som ikke koster en halv herregård i indkøb.

    207'eren kender jeg ikke sådan videre, men jeg har selv 1,6 HDi motoren i min DS3'er og den kører ganske udemærket. Gearkassen kunne godt være bedre. Der har været meget med dem i medierne pga. de soder til.
    Min far og stedmor har begge en bil hver med samme motor også, og de har ikke haft nogen problemer i de 4 år de har haft dem. Bare sørg for den bliver luftet igennem, og sørg for at få ordnet bundkaret, der kan gemme sig gammel olie i det da man ikke kan få alt olien ud.


  • #5   6. mar 2015 Nick L, det ikke økonomien der er stram men min hverdag mht til tid hvis jeg sku rode med bilen smiley

    Vi bor ved siden af en bonde mand, og vi har en rigtig godt venskab til ham, så vi får temlig meget diesel fra ham, fordi vi også gør ham mange tjenester, så at betale den lidt "dyre" afgift men så sparer dieslen. Men okay, det går måske lige op med en benzin, som kører mindre på literen og billigere i vægtafgift smiley


  • #6   6. mar 2015 Dennis, det kommer jo an på om du kører en del kilometer i fritiden også. Så er det temmelig rart kun at skulle betale vægtafgiften, og så spare op til den alle de andre måneder, hvor du ikke giver så meget for brændstof smiley Jeg selv er til VW, men der er en del snak om at de hdi motore er meget slidstærke..Men jeg har haft fransk 2 gange før, og hopper aldrig på den vogn igen smiley

  • #7   6. mar 2015 Jeg vil komme til at køre en del i fritiden også smiley

  • #8   6. mar 2015 Jeg vil også sige tysker, og så glem alt om de 140.000 kilometer. For de gamle 1900 tdi'er kan holde til meget. Men hold dig fra golferne med flere ejere, de er ofte blevet kørt rigtigt hårdt af unge køreglade billister smiley
    Har selv en Passat fra 99' med 90 Heste og 390.000 kilomter på bagen. Den har jeg ikke brugt mange penge på. Det der fangede mig, var at den kun havde én tidligere ejer, som var en ældre mand, og så havde den fuldt servicehæfte.

    Så jeg vil lede efter en 1-2 ejers VW eller Skoda med en 1900 tdi'er, med fuld servicehæfte og så under de 250.000 kilometer. Men man kan sagtens finde en god pålidelig Peugeot/ citroen HDi'er.

    Det hele kommer dog an på hvor meget du vil smide på bordet


  • #9   6. mar 2015 Og ja selvfølgelig det glemte jeg at skrive smiley

    Men så få ejer som muligt og service hæfte smiley



  • #10   6. mar 2015 ford fiesta 1,6 tdci opgivet til 27 km/l vores går i snit 24-25 men kan godt gå 27 over lange strækninger,,,, dejlig bil efter min mening ... bare af med den filter der sider på olietryks røret til turboen og få lavet bund karet så der ik er olie der ik kan komme ud ved olie skift .. så er kører de alså udemærket-...


  • #11   6. mar 2015 Nåh jo, budget på 50.000kr smiley

  • #12   6. mar 2015 ja så kan den måske godt knibe lidt


  • #13   6. mar 2015 smiley


  • #14   7. mar 2015 Toyota avensis sedan / stc, har selv en 1,8 stc fra 98 da min BMW gik død, jeg har ikke haft en så stærk bil før. den både trækker og kører godt og har nu gået over 417.000 og er nysynet i december 14. jeg ved ikke om de nyere t25 er til at finde inden for dit budget men det er et kig værd

  • #15   7. mar 2015 Mange tak smiley

    Jeg vil da prøve smiley


  • #16   7. mar 2015 Jeg har selv en Golf 3 1,9 TDi som for længst har rundet 360.000, og den kører altså godt. Jeg har skiftet en del sliddele fordi at jeg kører meget, cirka 1.000 km om ugen. Men ellers har der ikke været noget udover en død luftmassemåler. Jeg kører cirka 20 km/l (1.200 km på 60 liter) og så har jeg både elektrisk soltag, el-ruder og fartpilot. Og den er gulpladet, så jeg slipper med under 3.000 i vægtafgift årligt.

  • #17   7. mar 2015 Ja okay, men vil ikke ha en gulplade, skal altså ku ha mere end 2 personer med smiley

  • #18   7. mar 2015 Køb en ny bil.
    107.C1.Aygo.UP!.Mii.Citigo.Twingo.Pixo.

    Ville gå uden om VAG hvis det bare skal køre hverdag. Det har jeg ikke erfaret at de kan. Slet ikke hvis de bliver holdt på et minimalt budget.

    Køb hellere en scooter eller 2 til du har reelt råd til at havde bil.


  • #19   7. mar 2015 Havde ellers streget lige præcis de modeller der, 1. De alt for dyre at købe, og gider ikke betale af på en, eller vente en del måneder før jeg kan købe en. Har brug for en som i meget snart smiley

  • #20   7. mar 2015 Og jeg har kørt nok scooter fra jeg var 16. Så vil jeg sku hellere købe MC kort og starte på 125ccm som man nu kan som første års smiley

  • #21   7. mar 2015 Det koster,at havde bil og i det store hele vil en ny/meget ny brugt være vejen.
    Eks har IF og Fiat et samarbejde. Deres 0.9 twinair køre godt og ret økonomisk. Koster ikke ret meget i ejerafgift... Jeg kan Eks spare 400-450kr om måneden alene i ejerafgift ved at købe en ny panda. Der til kommer at jeg gå fra 16 til 22km/l. og kan få kasko til samme pris som min nuværende ansvar. I alt kan jeg spare ca 1000Kr. Om måneden og så der ikke regnet vedligeholdelse af min brugte bil med


  • #22   7. mar 2015 Hmm ja okay smiley

Kommentér på:
Råd til starter bil?

Annonce