{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Kør selv ferie til Italien {{forumTopicSubject}}

Hej,
Vi er ved at planlægge en kør selv ferie til Gardasøen men har aldrig prøvet det før. Derfor vil jeg gerne have nogle gode råd og tips til sådan en tur. Hvilke miljømærker og vejskatter skal jeg købe og hvordan? Alle gode råd og erfaringer modtages med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kør selv ferie til Italien
  • #1   7. mar 2015 Vignet til motorveje i Østrig, Den kan også købes på den første rasteplads efter grænsen til Østrig. Eller på FDM netshop.
    Brenner passet og diverse motorveje i Italien betales ved betalingsbomme på stedet, enten med kort eller euro.

• #2   7. mar 2015 Du skal også igennem Tyskland. Og jeg mener at en gul/orange reflex vest er lovkrav dernede.

• #3   7. mar 2015 Ja gule refleksveste til alle også børn, og en advarselstrekant. Toiletter på rastepladser koster 0,7 euro pr person så husk mønter.

• #4   7. mar 2015 Her er en rigtig god side til at hjælpe jer, har selv benyttet mig af den...

http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/planlaegning

• #5   7. mar 2015 jeg kørte til italien sidste år, besluttede mig inden for 1 time og kørte derefter smiley alt for fed tur!! mit råd er at man ikke skal planlægge ferier, da man skal have den frihed at kunne bestemme hvad man har lyst til at lave hver dag og ikke har planlagt alt på forhånd

• #6   7. mar 2015 Vignetter til østrig kan købes på den sidste inden østrig og den første i østrig, og de er ret strikse med at den sidder i vinduet..

• #7   7. mar 2015 Jeg regner også med at vi skal have en overnatning på vej derned. Hvor vil det være mest optimalt at overnatte og hvor kan jeg booke det?

• #8   7. mar 2015 Ellers så bare se og stik afsted, vi har kørt selv en 3år, nu har vi lige fået en lille pige, så vi kommer ikke afsted i år, mest fordi vi har investeret sparepengene i en brugt camplet som lige skal prøves af herhjemme i år, før vi finder ud af om vi gider slæbe den med til italien, de 3 sidste gange har vi boet i lejligheder dernede, og det har været godt smiley Det var dog ikke ved Gardasøen smiley Men du kan leje bungalows og lign på campingpladserne smiley

• #9   7. mar 2015 Vi har holdt ind når vi er kommet til et rasthof, ikke noget vi har booket på forhånd, mest bare hvor vi er nået til når vi er trætte af og kører smiley Det kan også være ret svært og booke ned af synes vi, idet man ALDRIG ved med trafikken i tyskland..

• #10   7. mar 2015 Gule veste til alle i bilen.trekant.reserve hjul hvis det normalt er i bilen.falckkasse.del 2 af registrering. Alle ting er påbudt i Tyskland . Østrig. Italien. Det er ikke nødvendigt med miljøzone mærke. Du kan booke værelse på hoteller som er ubemandet og ankomst hele døgnet og afbestille gratis inden 18. Rød/grøn bevis fra forsikringen er ikke længere nødvendigt. Ellers kan du bare gi den gas;-) god tur

• #11   8. mar 2015 #7 Hvis du har en smartphone med, så søger du bare på det bynavn du nu kommer til/eller hvor du planlægger at overnatte - så fremkommer booking.com (de har vist også en app), som regel som en af de allerførste - og så går du bare ind og sætter dine søgeparametre: antal personer, tidspunkt, pris, m/u Frühstück uzw.

Husk dog at bemærke indtjekningstidspunkterne - det kan være lidt dumt og besværligt at ankomme kl. 1900 - og de så normalt kun har indtjekning mellem kl. 16 og 1800

• #12   8. mar 2015 Tak for rådene. Vi skal køre hjemmefra fredag d. 26/6 mod Italien. Vi køre fra Jylland. Hvornår vil det være mest hensigtsmæssigt at køre hjemmefra? Vi har snakket lidt omkring kl. 05:00

Kommentér på:
Kør selv ferie til Italien

Annonce