709 visninger
|
Oprettet:
Tidligere/nuværende 156 ejere! {{forumTopicSubject}}
Hej! Jeg overvejer stærkt en Alfa Romeo 156. Efter lidt søgning på nettet finder jeg ud af følgende:
Find en nyere model
Den bruger olie
Dyr / Ligeså dyr som andre i reparationer?
Ruster!
De fleste vurderinger af bilen er 6+ år gamle. Derfor søger jeg nu erfaringer fra folk der ejer den eller har haft en inden for den seneste tid.
Hvordan var det med reparationer? Har i haft modeller der brugte 1 liter pr. 500km?
Al information og erfaring med bilen vil blive værdsat!
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
1,8TS er mindre tilbøjelig til skader end 2.0 pga lavere stempelhastighed.
Check knastforstiller, tandrem osv. Lyder den som en diesel så gå igen.
Min brugte ikke olie. Det var en 1.8TS som havde kørt 280.000 da jeg solgte den. Solgte den kun fordi vi skulle bruge bil med plads til barnevogn. Sæderne kan nemlig ikke lægges ned i sedan'en.
Ja og så få fat i een der har fået rustbeskyttelse. Min var plejet og på ingen måder slem rustmæssigt. Der var kun lidt overfladerust ved samling af panelet under bagdørende.
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
jun 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
Tak for rådene
Hvor lang tid har du haft den og hvor dyrt er noget dyrere?
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 401
Find en der er passet og plejet, og helst undervognsbehandlet løbende, så får du et fantastisk køretøj som er andet og mere end alle de Golf, Polo og Saxo'er der kører rundt
Har ikke selv haft 156, men min bror har én, og jeg har kørt en anden Alfa i 7 år.
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
1.8 er mere holdbare men der mangler lidt power til den tunge bil for at man får den optimale køreglæde, hvia du køber en så start med at skift olien til 10/60 castrol så får du aldrig problemer med motoren, grunden til mange af dem har motorproblemer skyldes dårlig olie og for langt mellem olieskift, så udfyldt service bog er et plus.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
Tak for rådet !
Holdbarhed vil jeg vægte frem for motoren på dette tidspunkt. Også pga. forsikringen, men bare den kan accelerere fra 90 til 130 hurtigere end en 75 hestes Astra, så er jeg tilfreds.
Tak for rådet med olien og det jeg skal nok kigge efter! Hvor tit fylder du på med den 10/60 olie ?
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Som andre også lufter. Så er det ofte (sådan nogle som jeg) der køber Alfa. Som køber en bil der er 10 år gammel der er passet af een - som jeg, så den ligner og kører som en ny bil.
Ved ikke hvor du bor men sidst jeg havde kontakt med Alfatec i Assens så kostede en tandrem på en 1.8'er omkring kr4000. Jeg brugte som sagt under kr1000 på reservedele på den 156'er jeg havde i fire år.
Tidligere/nuværende 156 ejere!