Problemer med ny-indkøbt Mercedes C220 CDI W203 {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri.dk
Jeg er kommet i en lidt halv træls situation.
Jeg købte i fredags en Mercedes 220 CDI W203 fra 2003 af en bekendt som har haft bilen de sidste 10 år uden at have oplevet fejl. Alle bilens service er overholdt ved Mercedes og bilen har kørt 370.000 kilometer.
Bilen kørte fint hele weekenden og der var ingen problemer udover at nogle gange når man lavede Kick-down, så skrev bilen EPC og cuttede for kræfterne.
I søndags kørte jeg bilen på værksted og fik en ven af familien som til dagligt arbejder ved Mercedes til at kigge bilen igennem. Vi kørte en tur sammen og bilen kørte fint.
Vi satte en tester på bilen og slettede fejl hvorefter vi tændte bilen og kørte den længere ind i værkstedet for at se den på en lift.
Da vi skulle have bilen ud igen, havde den svært ved at starte men kom dog igang og vi bakkede bilen ud, herefter gik den i stå igen og ville overhovedet ikke starte.
Så satte vi en tester på og vi kunne se at bilen simpelthen ikke opbygger rail-tryk og man kan se luft i brændstofs slangen. Vi roddede med den i et par timer uden egentligt at finde nogen fejl og pludselig startede bilen igen og stod perfekt i tomgang og tog fint imod gassen. Her stod den i 10 minutter og vi tænkte at vi kunne kører den hjem, men lige da jeg begyndte at bakke bilen ud døde den igen.
Hvad faen kan problemet være?
Han kigger på bilen i dag eller imorgen, men jeg er selvfølgelig nervøs for hvad det kan være? Når jeg kigger priser på de forskellige dele som fx højtrykspumpen der koster 10.000kr, så bliver jeg lidt nervøs.
Vh. Frederik
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 241
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Det er en ældre Mercedes til 50-60000 Kr, så det er da helt klart han finder det træls at skulle bruge 10-15000 Kr på at lave den allerede.
Men jeg kan ikke give et bud på fejlen, har ingen diesel erfaring, men vil blot tilføje at du skal købe brugt. Gørløse MB er et fantastisk sted og de har alt.
Problemer med ny-indkøbt Mercedes C220 CDI W203