{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

DSG6 {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en seat altea 2006 2.0 tdi dsg der har kørt 157000 km.

Det er sådan at den har nogle problemer med huggende tilkobling især i 2 gear. Den motorbremser feks også meget i 2 gear når den skifter ned så bilen nærmest ryger fremad især når den er kold. Kan også give små ryk ved lidt kickdown i stedet for en blød tilkobling. og så virker det bare som om den nosser rundt i det og ikke altid lige kan finde ud af hvad den vil.

Jeg har fået den grundstillet for 3 uger siden og software opdatering, det hjalp lidt på det og den blev mere normal igen. Men nu er det som om det er begyndt at lave lort igen.

Jeg har jo læst en del om dem, men er det her ikke helt sikkert megatronic der skal skiftes, eller kan svinghjulet også spille ind på de her problemer?

Takker for brugbar input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSG6
  • #1   27. mar 2015 Kan ikke lige se hvordan svinghjulet skal kunne gøre de ting der. Normalt så rasler de, især når man slukker motoren, og de kan være ret defekte og stadigvæk skifte perfekt i dsg. Lyder mere som noget koblingsstyring, altså mechatronic

• #2   27. mar 2015 Nej den har helt sikkert nogle problemer med den megatronic. Var bare mere om der også kunne være noget bøvl med svinghjulet hvis det kan gi sig eller noget så den kan lave de ryk der. Men så er det jo nok at ligge ud med den megatronic og så se om det spiller igen. Har heldigvis købt den for under 6 måneder siden, så håber jeg kan få det skiftet uden omkostninger gennem forhandleren.

• #3   27. mar 2015 Dårlige baghjuls lejer kan drille gearkassen en del.

Kommentér på:
DSG6

Annonce