{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.291 visninger | Oprettet:

R M
R M
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.110

uenighed omkring fælgens størrelse kontra komfort {{forumTopicSubject}}

hej folkens smiley

for et stykke tid siden diskuterede min lillebror og jeg om hvorvidt størrelsen af fælge har bivirkninger på bilen under kørsel.

min lillebrors mening er at det ikke gør nogen forskel om en bil kører med 15 tommer eller 20 tommer fælge.

min egen mening er så at komforten bliver ringere af at bilen kører med alt for store fælge, som man jo ser på ekstreme tilfælde på nogle biler.

så mit spørgsmål er så, hvor stor skal en fælge lige være for at komforten forsvinder og blinget starter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uenighed omkring fælgens størrelse kontra komfort
  • #1   27. mar 2015 Komfort er svært at finde en formel på smiley
    Men kig da evt min mercedes,, der var stor forskel i "komfort" om jeg kørte med mine 18" eller mine 20" den bliver noget stivere med de store fælge / lave profiler i forhold til de lidt mindre fælge / mere profil .. men der var stadig mere komfort i den end der er i min subaru eller bmw på 17"

• #2   27. mar 2015 Har altid kørt med 20" om sommeren og 16/17" om vinteren. Forskellen har været minimal.

• #3   27. mar 2015 så man kan sige, det kommer meget an på hvilken bil man lige snakker om og hvad man personligt er til.

• #4   27. mar 2015 Kommer jo an på bilen og hvad de er født med osv..

En up ville nok kunne mærkes merkant om den kører med 14 eller 17"

Føler ikke Sciroccoen er hård med 19" overhovedet. Men nu kører jeg også med "Comfort" knappen i bund på undervognen. smiley

• #5   27. mar 2015 #4

det er bla. det jeg mener, de mindre biler på markedet må da være ret så meget i ''fare'' for og blive meget ubehagelige og køre i med alt for store fælge...så vil jeg mene man er ude i bling området hvor komforten er bedøvende ligegyldig.

• #6   27. mar 2015 Vil nok sige en regel ku være hvis man bevæger sig langt væk fra standard fælge størrelse på bilmodellen, ville det kunne mærkes markant. - Men 20 tommer på 19" standard ville nok ikke være så galt som 17" på en up f.eks.

• #7   27. mar 2015 jamen hvis du siger det på den måde, hvad med en corsa der har standard 15/16 tommer og man så smider 19/20 tommer på, mærkes det så ikke markant?

• #8   27. mar 2015 tænker du kun tommer for jeg syntes brede fælge kører Bedre?

• #9   27. mar 2015 tænker kun tommer, jo bredere fælge/dæk man kører med jo bedre står man jo fast på underlaget.

• #10   27. mar 2015 Nu det nok mindre fælgens tomme mål der har noget og sige, men mere hvilken profil man har på sit dæk..
    Jo mindre profil, jo hårdere er fælg/dæk og køre på..

• #11   28. maj 2015 På min Omega kunne man tydeligt mærke forskel på trækkraften om der var 16", 18" eller 20" på.
    På komfortsiden betød det tæt på ingenting

På min Touareg var der ingen nævneværdig forskel i forbrug og kun lidt forskel på 17" og 22".

Som tidligere nævnt tror jeg også det er værst på de mindste biler. Deres rullediameter er lille og samtidig er dækkene smalle, så man skal ikke ret langt med i profil før dækket bliver meget lavt

Kommentér på:
uenighed omkring fælgens størrelse kontra komfort

Annonce