{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

egr ventil frakoble/luk den audi {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en død egr ventil den mister pusten ved fuld pedal så den har ikke alle 90/110hk hjemme der sidder en sort slange ved turboen. Jeg har fået af vide det er den der skal frakobles men hvad kan jeg gøre så den er stoppet til så den får sine kræfter retur fordi det er da træls den ikke køre optimalt. Kan det være en møtrik i hullet og så bare på med den el hvordan gør i når i lukker ventilen.

Bilen er en 1.9 tdi 90/110hk fra 95


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  egr ventil frakoble/luk den audi
  • #1   27. mar 2015 den skal vel lukkes med tester. fx ved chiptuning.
    chiptuning.nu


  • #2   27. mar 2015 En møtrik lukker ikke et hul i en slange, det gør der imod en bolt:)

  • #3   27. mar 2015 Nej bilen skal ikke chippes skal bare have ven ventil lukket super så får jeg fat i en bolt og sat i enden og så skal jeg ud og se om der er kommer mere riv i del, har også n75 ladetrykventil der skal kigges på det er også en klassiker på de der tdi motor

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 40
    #4   27. mar 2015 på en 1.9 tid her jeg før koblet egr'eren fra og på denne motor er egr'eren vakuum styret så du skal bare pille det lille rør på egr'eren (det er det der kommer udstødningsgasser ud af) og blinde hullet af på mandefolden der efter vil jeg skift egr'eren ud med et rør styk men en flankse der passer på indsugning mandefolden, og vakuum slangen skal jo også blondes af smiley
    men her er en video der viser hvordan man gør det er godt nok på en wv men det er samme motor smiley
    http://m.youtube.com/watch?v=xn6jiEpADYg


  • #5   27. mar 2015 Mig bekendt er EGR ikke aktiv ved fuld gas?

  • #6   27. mar 2015 det hjælper ikke noget at koble den fra, hvis først den står åben fordi den er defekt, så skal den skiftes, eller hullet skal i hvert fald lukkes helt af, ellers kan turboen ikke lave tryk smiley

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 40
    #7   27. mar 2015 Ja man kan købe nogle kit til at blinde det af eller lavet det selv vis man er god i et værksted smiley

  • #8   27. mar 2015 Bliver lukket helt af her en af de nærmeste dage så skulle den gerne være kvik kere længere på ltr mere moment flere hk og så skal jeg lige have styr på ladetryksventil n75 pga den mister pusten og det er den der driller

Kommentér på:
egr ventil frakoble/luk den audi

Annonce