Golf 3 - Problemer med benzintilførsel ved opstart af kold motor {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Det skal siges at problemet nu er blevet så slemt, efter at jeg i sidste uge måtte køre på værksted med bilen pga. utæt bremserør, at jeg nu skriver herinde.
Min ellers trofaste Golf er begyndt at have svært ved at starte når motoren er kold. Og har også problemer med at komme afsted.
Skal minimum tørne starteren 2-4 gange før der sker noget, samtidig med at jeg bliver nød til at give en forsigtig moderat mængde gas for at motoren hverken går ud eller får for meget så den drukner/dør.
Men når jeg skal sætte afsted i 1. og motoren stadig er kold, har den svært ved at tage gassen og kan nemt gå ud de første 3 gange jeg prøver at komme igang.
Når det så endelig lykkedes at komme ud af 1. gear og jeg kobler ud i 2. kan det tydeligt mærkes at motoren ikke kan tage imod gassen ordentligt de første 1-2 sekunder hvorefter den får fat.
Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 22 Svar: 26
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.877
jul 2014
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
jul 2014
okt 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 29
Tak for svar!
Motoren er en 1800 benziner.
Har haft pillet 2 vaccumslanger af, fra karburator til luftfilter og de var ikke utætte eller revnede.
Herefter smed jeg luftfilterkasse og diverse gummirør i en bajle varmt vand, da jeg lagde mærke til at det gummirør der sidder spændt fast oven på karburatoren var dækket af en lag olie/sod.
okt 2011
Har du et billede af den her gummi flance?
Og den "gasfætter" du snakker om, er det selve monopoint/dysesystem du henviser til?
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Svar: 17
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
okt 2011
Hvor sad den defekte forbindelse henne?
For der er en del generatorstøj når radioen er slukket. Eller har det intet med hinanden at gøre?
okt 2011
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3572104-cold-start-rough-idle-misfire/page1
Golf 3 - Problemer med benzintilførsel ved opstart af kold motor