{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Tilmeldt:
8. apr 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Gamle dæk på nye fælge {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har fået mig nogle brugte 15" fælge til min bil. Men de dæk som sidder på de fælge er rimelig slidte og jeg ville derfor gerne vide om jeg kan sætte mine gamle dæk på mine ny-købte fælge.
De slidte dæk som sidder på fælgene lige nu hedder (195/50-R15). De gamle dæk hedder (195/45-R15).
Vil jeg kunne sætte mine gamle dæk på de fælge? smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle dæk på nye fælge
  • #1   9. apr 2015 Ja, højden på dækkene er ikke så vigtig, som bredden og diameteren er også den samme.
    Check dog hvor gamle dækkene er - hvis de er op mod 10 år, kan det måske ikke svare sig, da de så kan være på vej til at gå/være gået i karkassen.


  • #2   9. apr 2015 ja hvis du har en dækmaskine kan du smiley men ja det skulle ikke være noget problem smiley


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #3   9. apr 2015 De dæk jeg vil sætte på er næsten helt nye (maks 100km), da de er fra min tidligere bil, som jeg solgte næsten efter at have købt nye dæk til dedn. Så dækkene burde være gode nok smiley

    Mange tak for svarene, det har lige sparet mig 4 nye dæk smiley

    Og jeg har dækmaskine og afbalancerings-maskine, så det er lige til smiley


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #5   9. apr 2015 Okay, min besked kan misforstås.. Jeg har dækmaskine og afbalanceringsapparat til rådighed hvis jeg har brug for at sætte dæk på fælge, men jeg ejer ikke nogen af de maskiner og jeg kan ikke bruge dem til hver en tid. Så pointen med opslaget var at finde ud af om det kunne betale sig at prøve at sætte de dæk på de nye fælge smiley

  • #7   10. apr 2015 #5 hvis du ikke har mere forstand på dækmaskine og afbalanceringsapparat end på dæk og fælge - kan det bedre svare sig for dig at få en fagmand til at gøre det, fremfor selv at stå og ødelægge de næsten nye dæk smiley

Kommentér på:
Gamle dæk på nye fælge

Annonce