{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.133 visninger | Oprettet:

6n2 - Ingen varme i kabine {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

I morges da jeg kørte på arbejde lagde jeg mærke til at min bil pludselig ikke kan varme mere. Tænker selvfølgelig at det er mit "varmelegeme" (hvis det hedder det i en bil?) som er gået.
Men inden jeg skal til at skifte det, tænker jeg at det nok er en idé at tjekke sikringer osv. først (for går ud fra der sidder en sikring foran varmelegemet ?) Jeg gik på google og søgte efter en sikrings-oversigt, men kunne ikke rigtig finde noget brugbart, så jeg tjekkede sikringerne under instrumentbrættet i fører siden, men der var intet galt, såe... sidder der nogle sikringer et andet sted som er værd at give et tjek ?

I tilfælde af at varmelegemet skal skiftes - er det så en stor operation, eller er det noget man nemt kan klare ?

Skal lige siges at bilen fik ny termostat i sidste uge, hvis det har noget at sige..
Bilen er en VW Polo 6n2 fra 2000

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  6n2 - Ingen varme i kabine
  • #2   15. apr 2015 Hej umildbart kan der være flere ting i vejen. Det er svært at afgøre ud fra det du skriver.
    Der er ingen sikring til selve varmelegmet, da det ikke er elektrisk.

Der kan være følgende galt. Og årsager hertil.
    1. Kabine blæseren kører slet ikke.
    Modstanden der sidder før blæseren er brændt af (I dette tilfælde bør den stadig virke hvis du slår den på højste trin).
    Sikringen er gået. Du kan se oversigt på låget til sikringerne, eller i instruktionsbog.
    Kullene i kabine blæsemotoren er stået af. (Ny motor er nem at skifte.) Du bør teste den ved at give den 12v direkte fra et batteri.

2. Temperatur måleren stiger ikke. Men motor føles ikke varm.
    Den nye termostat er defekt, eller monteret forkert.

3. Temperaturmåleren stiger ikke. Men motor føles varm.
    Der mangler kølervæske, eller der er luft i systemet. (Dette kan ødelægge motoren, på kort tid. du bør derfor ikke kører med dette overhovedet)

4. Motoren bliver varm, og kabineblæseren kører.
    Spjældet der sidder inde bag ved instrumentbordet og sender luften ind til varmelegemet, flytter sig ikke. (kabel er faldet af fra håndtag, eller lign) Dette minder om.
    Der er luft inde i varmelegmet, du må prøve at lufte dette ud ved at rykke slangen af derind til, eller klemme på slangen nok.
    Der lugter sjovt i bilen, og er fugtigt. Kølelegme er defekt, og udskiftes. Således
    http://www.golf2.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=28181
    De to ventiler der sidder ude i motorrummet før varmelegmet er defekte afhjælpes således:
    http://www.golf2.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=28181
    Håber dette kan hjælpe.

• #3   15. apr 2015 Mange tak for svar smiley

• #4   15. apr 2015 Du må lige vænne tilbage, når du finder ud af hvad der var galt.

• #5   16. apr 2015 Den havde smidt vandet - vandpumpen er gået, så det pissede rent ud sagt ud under den. Så mekanikeren er igang med vandpumpe, tandrem osv

Kommentér på:
6n2 - Ingen varme i kabine

Annonce