{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

BMW 118D vs alfa romeo giulietta {{forumTopicSubject}}

hej BG

Oprettede for en uges tid siden, et emne, omkring BMW 118D. Jeg har nu været ude og prøve bilen og i samme omgang prøvede jeg en alfa romeo giulietta 1.4 170hk og må godt nok sige jeg er fuldstændig solgt efter dette. Kunne godt tænke mig jeres besyv med og jeres egne holdninger omkring det.

De ligger begge omkring 150.000

BMW årgang 2009 140TKM:
+diesel
+ tysk
+ holder prisen ok
+ generelt en lækker bil
- udstyrs fattig

Giulietta årgang 2010 70TKM:
+ køreglæde
+ udstyr
+ design
+ generelt en overall lækker fornemmelse
- afskrivninger
- dyr i service(har jeg kun fået fortalt.)
- ikke nær så økonomisk er kun opgivet til 17,xx

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 118D vs alfa romeo giulietta
  • #2   21. apr 2015 Begge super fine biler, som har fordele og ulemper begge to. Jeg ville nok vælge BMW'en alene på baggrund af baghjulstrækket. Du skal dog være opmærksom på at BMW har haft en del problemer med kæden på netop den diesel motor du har valgt at se nærmere på, som godt kan betyde ny motor og en regning på min 30-40 tusinde kroner - så tjek den ekstra godt inden køb!

• #3   21. apr 2015 M - du elsker bilen meeeeen??? Hvorfor vil du skifte så? smiley

@søren

Har læst det samme, men hvis man skal op i 2010 ryger den alt alt for langt op i pris medmindre det er Van smiley

• #4   21. apr 2015 Hvorfor har du valgt netop en 118d? Jeg går udfra at det måske er fordi den skal hamle op med brændstoføkonomien på Alfa'en. Hvis ikke så ville jeg overveje en anden motorvariant - og hvis ja, så ville jeg få den tjekket godt og grundigt i gennem og derefter tage chancen. De kører helt fantastisk. Skulle uheldet være ude, så kan du være heldig med at BMW tager et evt. motorskift på deres kappe - det har jeg set før.

• #5   22. apr 2015 Har lidt krav der skal efterleves:

Minimum 2009
    Helst ikke over 150.000 kilometer
    Helst 17+ KM/L

Tror ikke der er andre muligheder end 1-serien, måske i noget benzin? Med det sagt er det stadig alfaen der har mit hjerte smiley

• #6   22. apr 2015 Så følg dit hjerte?
    Det lyder til at du indvendigt har besluttet dig 8)

Det tager 2 min at ringe til Et aut. alfa værksted for at spørge hvad det vil koste at få skifte HHV. bremser og olie
    Så har du da en indikation på hvad det vil koste at holde den i gang

Jeg er helt pjattet med Guliettaen. Så jeg havde også valgt den. Selvom jeg syntes at BMW 1 serien er en fin bil, men med ringe bagsæde plads.

• #7   22. apr 2015 @Mike

Du har helt ret - nogle gange skal man også være lidt fornuftig. smiley

Service kostede 4400 ved det værksted jeg ringede til - så det lyder meget normalt.

Tandrem - 3600 hvis man skal have skiftet den på et tidspunkt.

• #8   22. apr 2015 det er ikke noget der ville skræmme mig - go for it smiley

Kommentér på:
BMW 118D vs alfa romeo giulietta

Annonce