{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Brændstof forbrug på Ford Mondeo 1,6 TDCI Eco {{forumTopicSubject}}

Vil høre om der andre der har denne model og hvad deres går på literen?
Har lige købt bilen og vi kan ikk få den til at gå meget mere end 16-17 km/L.
Synes det er meget under når den er opgivet til 23,3 km/L.
Ved godt at det får jeg den nok aldrig til at gå..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændstof forbrug på Ford Mondeo 1,6 TDCI Eco
  • #1   5. maj 2015 Min Fiesta 1,6 TDCi kan jeg lige klemme over 20 km/l på 1 tankfuld. Men så skal den også holdes under 90 km/t og ingen motorvej. Den er opgivet til 23,8 km/l, så synes da den Mondeo lyder fornuftig :o)

• #2   5. maj 2015 Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget.

Vi havde en C-max 1,6 diesel der også var opgivet til 23,3.

Vi fik den til at gå knap 18 km/l.

Nu har vi en Kia Ceed der er opgivet til 23,8.
    Den går mellem 17 og 18 på literen.

Så tror ikke du skal regne med at komme i nærheden af hvad fabrikanten skriver.

Det er bare for ringe og mærkeligt at disse overvurdere tal er lovligt.

Ved godt at de tester den i vindtunnel og lign. Men vi kører jo ikke under sådanne forhold.

• #3   5. maj 2015 Lyder ikk som langt på literen. Min 1,8 TDCi går ca det samme på literen. Men kørsel mønster har meget og sige, samt at kører rigtig smiley

• #5   5. maj 2015 Vores picanto 1.0 ecomotion fra 2014 er opgivet til 25 km/l og den er umulig at få over 18, vores Corolla E12 1.6 fra 2004 er opgivet til 13.9 og kører snildt 15.
    er så pisse træt af den totale vildledning som forhandlerne giver sine kunder, utroligt det er lovligt.

• #6   5. maj 2015 Jeg ville da gerne betale de ekstra 800 kr det koster at min bil kun kører små 18 på literen.

Men så vil jeg da samtidig gerne have at den kommer op i nærheden af det som de lover.

• #7   5. maj 2015 Lyder desværre meget normalt. Men at give bilen en god gang bell add kur både i tanken og i indsugning, + et godt service gør bestemt lidt ved sagerne. Min Leon er opgivet ligeså til 23,8 og går 16-17.. Jeg småkører også en del, men 22 km/l kan godt opnås ved 110 km/t. Pænt for en kraftig diesel og store hjul.

• #8   5. maj 2015 @#7

Bell add er det den der påfyldes ved hver tankning eller den som påfyldes for hver 30.000 km (hvert service eftersyn)

• #9   6. maj 2015 Bell Add 1d+ påfylde 1 gang hvert 20-30.000 km + En dåse 2D som sprøjtes i indsugningen efter luftmassemåler.

Kommentér på:
Brændstof forbrug på Ford Mondeo 1,6 TDCI Eco

Annonce