{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.658 visninger | Oprettet:

Billige dæk er det skidt? {{forumTopicSubject}}

Helt ærligt. Er det så ikk fuldstændig lige gyldigt om man gir 800kr eller 1700kr for et dæk?
Dæk fra www.deakonline.dk koster jo intet kontra andre steder.
Står nemlig og ska bruge dæk snart til et par 20" i 8,5 og 10" brede.

Og har gode erfaringer med dæk fra daekonline, men hvorfor påstår nogle at man ska holde sig væk fra de billige dæk?
Hvis de vel og mærke har samme støjniveau, økonomi og vejgreb. Ka det så ikk være et fedt?

Og jeg gider simpelthen ikke høre på kommentarer fra folk der udelukkede går op i mærker. For hvis det er med den hat på, så forstår jeg jer udemærket godt, jeg vil os hellere ha et par Nike sko end nogle fra netto!

Vil gerne ha nogle seriøse kommentarer tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billige dæk er det skidt?
  • Kristoffer J
    Kristoffer J Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 15
    #1   6. maj 2015 Hold dig væk fra de billige dæk og så brug i stedet lidt ekstra penge på et sæt kvalitetsdæk fra fx. Michelin.
    Tænk på at dækkene er det eneste på bilen der er forbundet med asfalten smiley

Hvis du bor i Jylland kan jeg varmt anbefale Dækbilen.

• #2   6. maj 2015 Ka du argumentere for hvorfor Michelin sku være bedre end et f.eks goodride, nankang eller luccini? Jeg har ingen dårlige erfaringer med nogle af det.

• Kristoffer J
    Kristoffer J Tilmeldt:
    okt 2014

• #4   6. maj 2015 Tak for dem. Dem vil jeg lige læse igennem senere på dagen:)

• Kristoffer J
    Kristoffer J Tilmeldt:
    okt 2014

#5   6. maj 2015 Så lidt smiley

• #6   6. maj 2015 Har haft to af de mærker du nævner, i tørvejr er der ikke problemer, men bare der er den mindste fugt på vejen, og ved regn, er de deciderede livsfarlige, står ikke fast, kunne hverken bremse eller styre ved alm-langsom kørsel. Af billige mærker som er gode.
    Kumho, kleber, dunlop, maxxis(helårsudgaven). Sava.

• #7   6. maj 2015 Der er bare ikke det samme vejgreb i de "billige" dæk og som johan skriver er det især når vejen er våd at man virkelig opdager den manglende kvalitet.

Har haft roadstone dæk fra T-hansen på min Corsa turbo... De var direkte livsfarlige når vejen var våd. smiley

• #8   6. maj 2015 ofte er dækkene heller ikke så gode i car kassen, så de bliver hurtigt skæve.

køb noget kvalitet

• #9   6. maj 2015 Det er lidt det samme, som hvis du overvejer at du skal ud og flyve. Vælger du Sudan Airlines og en gammel Boeing 727, eller vil du flyve med...

• #10   6. maj 2015 Har sku kørt på roadstone et par gange nu, og har dem også nu.. Jeg har ikke mærket til jeg hverken kunne dreje eller bremse fordi de var glatte.. Synes tilgengæld de står fint på vejen..

• Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 76
    #11   6. maj 2015 kig evt på www.goodwheel.de det er noget billiger end dækonline inkl levering.

• #12   6. maj 2015 Allan P
    Du nævner ikke alternativet? smiley .

Men ja. Dæk kan sgu godt købes for billigt.... Men jeg tror også de kan købes for dyrt.
    Af mærker der ikke er i den høje ende. har jeg haft kumho som sommerdæk og der har ikke været noget og klage over, heller ikke når det regner. og de holdte 6 sæsoner. Nu har jeg så nogen af mærket Hancock, Og de fejler heller ikke noget.

• #13   6. maj 2015 Jeg havde nankang på min a4, drej til højre i vådt føre og bilen fortsætter ligeud. + de støjer fra vejen.

Efter jeg har fået michellin energy saver på, så står den bare fast. Fik dem meget billigt! 250 per dæk. Inden tænkte jeg også at jeg ikke gad at give 781,- pr dæk. Men nu ved jeg hvor gode de er og fremover ofre jeg de penge.

• #14   6. maj 2015 Jeg har fået 19" Landsail på min bil. Og de har bedre greb end de Kumho 16" jeg havde på tidligere. Og det er både i tørt og vådt vejr. (Testede bremse osv i går efter skybrudet)

• #15   6. maj 2015 Nangkang og linglong glider i vådt føre.

De er lavet af brugte kondomer!.

• #17   6. maj 2015 På vores nr 1 sidder der continental dæk, på vores 2. bil sidder der Roadstone/Rockstone fra T-hansen, at de sidste skulle være livsfarlige ved jeg snart ikke, der er fint greb også på vådvej, de larmer måske en lille smule mere men ellers vil jeg sige de er ganske udmærket.
    Hvad angår Daekonline er der intet at frygte, du kan nogen gange risikere at få nogen dæk som måske har lgt på lager ½-1 år men har ikke oplevet problemer med dem. men husk at finde et dækmonteringssted inde på deres hjemme side, køre du ud til det lokale dækcenter med dine egne dæk forlanger de en fuldstændig sindsyg pris for 20 min arbejde.

• #18   6. maj 2015 Jeg har, uden at være ekspert på området, en ide om at det ikke er ubetydeligt hvilken bil dækkene sidder på. En Lupo som min, vil jo ikke belaste dækket på samme måde som f.eks en Audi A4.
    Nogle siger at alle billige dæk er noget lort, men det hellige og almægtige FDM siger at et Nokian er bedre end Dunlop, Vredestein, Pirelli, Michelin og Yokohama.

Jeg tror derfor ikke man kan sige at billige dæk er enten gode eller dårlige. Man skal derimod spørge om erfaringer med de specifikke dæk på den specifikke bil.

• #20   6. maj 2015 Har altid kørt med Dunlop, og må indrømme det er det bedste dæk til prisen i følge mig. Den slår de Michellin / Contiental jeg har haft og så er det meget billigere.

• #22   6. maj 2015 Køber altid dæk fra dækonline. Men er begyndt og holde mig fra dæk med V mønster. Syntes altid de bliver savtakkede. Nankang køber jeg heller aldrig mere. De er alt for hårde i gummiet = dårligt vejgreb. Køber heller aldrig de aller billigste, men der ligger jo nogen i mellem klassen. Men det kommer jo også an på hvordan din kørestil er

• #24   6. maj 2015 Har kørt på Kina dæk før og få en anden trykhed og køre glæde ved at køre på ordenlige dæk.
    Kan anbefale Hankook og Toyo

• #25   6. maj 2015 Tak for hjælpen.
    Ska nemlig bruge dæk til henholdsvis
    2stk 8,5"
    2stk 10"

Tænker noget alla:
    2x 225/35-20
    2x 255/35-20

Nogle med foreslag til gode dæk dertil?

• #26   6. maj 2015 Til Audi a6 avant

• #27   6. maj 2015 Kan ikke i mithoved forstå folk køber biler til flere 100000kr og så vil spare 1-1500kr på 4 dæk.

• #28   6. maj 2015 Jeg ville normalt foretrække dæk som Michellin Pilot Sport 3.

Ja hvorfor egentlig spare på dem, når bilen har været langt dyrere? smiley

• #29   6. maj 2015 For mig handler det ikk om at få de billigste dæk, for så var det jo nemt nok.
    For mig handler det at finde det dæk som er lige så godt som de dyre mærkedæk, men bare har en meget bedre pris.
    Ka ikk se hva der sku være galt i det? 2 dæk er fuldstændigt ens ud over mærket.
    Det ene koster bare 2500kr og det andet koster 1000kr.
    Man er da kun dum hvis man så vælger det dyre:)

• #31   10. maj 2015 mht dækstørrelser du har valgt, ville jeg gå ned i en 30 profil bagpå, for at få nogenlunde samme rullediameter og udseene smiley

har selv lige bestilt hankook i 195 45 16 til omkring 2000. hos dækonline .de er produceret i uge 50 - 2014 så vil ikke kalde det er "gammelt" dæk, var selv bange for alderen.

• #32   10. maj 2015 Jeg vil ikke længere ned end 35 i profil:)
    Forstår heller ikk hvorfor jeg sku gå ned i 30 kun bagpå?

• #33   10. maj 2015 225 og 255 er to forskellige bredde.
    dvs 35% af 225 og 35% af 255 giver 2 forskellige profil højder. dvs dækkene vil ikke være lige høje, som vil sige at der vil være visuel forskel på profil højden,rulle diameter, hjulets hastighed smiley

• #36   10. maj 2015 Er der nogen der ka foreslå nogle dæk til mig? Vil ikke ha v mønster.
    Gerne link til direkte fra daekonline evt. Bare et godt dæk til prisen.

2stk 225/35-20
    2stk 245/35-20

• #37   10. maj 2015 Læs #6

• #38   10. maj 2015 Hva mener du?

• #39   10. maj 2015 Arg nu forstår jeg:)

• #40   10. maj 2015 Dygtig dreng. smiley

• #41   12. maj 2015 Den er stadig gal med 225/35 og 245/35. Det giver for stor forskel i hjulets højde.
    Når det er sagt, så lad være med at spare på dæk. Jeg har mange gange købt biler med skod dæk på og skiftet dem som noget af de første jeg har foretaget mig. Bilen bliver ofte en helt anden bil at køre i. Både ift. vejstøj, vejbelliggenhed (våd/tør) og så synes jeg ofte billige dæk holder dårligt (bliver ikke slidt op - men bliver ulidelige at køre på) . Jeg går altid all-in på de mærker, der gø det bedst i test - det er jeg ikke sikker på, man behøver. Men som en anden skriver. Der er kun fire ret små felter der rører ved vejen - vil du virkelig gå på kompromis med det??
    Mvh. Thomas

• #42   12. maj 2015 Hvorfor er det ikke samme hjul diameter? Hva ska jeg så vælge ?

• #43   12. maj 2015 #42, det er fordi at dækprofil er i % i forhold til bredden. dvs et dæk på 205/50 er 205mm bredt og profilen vil derfor være 50% af det. det er derfor også væsentligt for rullediameteren

• Jonas F
    Jonas F Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 52
    #44   12. maj 2015 Prøv: www.daekberegner.dk

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #45   12. maj 2015 Hjulets diameter/omkreds afgøres af to ting: størrelsen på fælgen og højden af dækket. Da højden altid angives i procent af bredden, har bredden altså også direkte indflydelse på omkredsen.

Som en grov tommelfingerregel kan du regne med, at et "spring" op på det ene mål, modsvares af et "spring" ned på et af de andre. Jo mere "ekstremt" , jo mere forskel er der på springene i hhv. bredde, højdeprocent og fælgstørrelse. Men et 185/65-15 har stort set samme størrelse som et 185/70-14

I dit tilfælde vil du - for at matche dine fordæk bedst muligt - skulle vælge 255/30-20 bagpå. De er samme størrelse inden for 1 procent (baghjulene er 0,68% mindre end forhjulene, for at være helt præcis) - og vil se nogenlunde ens ud fra siden.

Vedr. kvaliteten af dæk: du har valgt en "ekstrem" hjulmontering i form af nogle meget brede dæk. Et valg som alt andet lige vil give bilen bedre vejgreb på tør vej - og MEGET dårligere greb på våd vej! (vandet skal flyttes længere, samtidig med at bilen ikke træder så hårdt, da vægten fordeles på en større overflade).

Og nu spørger du så, om det ikke kan være ligemeget at vælge dæk, som alle siger er yderligere elendige på våd vej ?!?

- jo, hvis du holder dig LANGT væk fra mig - og husker at skrive testamente, så dine efterladte har det mindre at kæmpe med...for nej, man er IKKE udødelig i en Audi smiley

Det virker på mig, som om du lige nu sidder og leger med noget, som du ved alt for lidt om - og som dels let bliver ulovligt, men mere vigtigt tæskefarligt!

Vedr. loven skal du - udover at hjulene naturligvis skal kunne være i hullet og være dækket af skærmene - have styr på vægtgrænser, hastighedsmærkning, afvigelser i forhold til sporvidde, rulleomkreds og et par andre "småting". Et lille hint: du kan finde de relevante tal i din bils typegodkendelse (nummeret står på din registreringsattest og selve godkendelsen kan så findes på fstyr.dk) og i detailforskrift for køretøjer.

Det virker faktisk lidt underligt, at du vælger at du vil køre i en bil, som på alle områder er dyr (afgift, reparationer, forbrug, forsikring osv.) - men mener, at du bare kan vælge de største fælge du nu kan finde og smide nogle tilfældige dæk på - bare de er billige ?!?

Hvis jeg var dig, ville jeg få noget rigtig hjælp - eller hvis du er for nærig til det ;-), læse op på emnet og se, hvad eksperterne (dæktest osv.) mener. At få tilfældige mennesker i et tilfældigt forum til at vælge dine dæk for dig var noget man gjorde da man havde PGO...

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #46   12. maj 2015 ...men for nu at svare direkte på spørgsmålet:

Ja! Billige dæk er skidt - meget skidt, endda.

Men du har ret så langt, at et dæk ikke bliver bedre af, at du betaler mere for det.

Så du skal gå efter et godt dæk (læs: et dæk, som klarer sig godt i test), og så ikke betale mere for det end nødvendigt.

Daekonline er et godt bud. Delti, som står bag, er Europas største leverandør af dæk, og har fået nogle tæv af deres gamle primære kunder (værkstederne) for pludseligt at sælge direkte til slutkunderne.

De mest suspekte forsøger sågar at bilde potentielle kunder ind, at kvaliteten er lavere. Det er den ikke, det er kun prisen der er det. Tvært imod får du på daekonline at vide, hvis et dæk f.eks. er ældre end standarden, har dårlige tests osv. - det gør du sjældent hos dækpusheren på hjørnet.

Men der hvor du mister noget, er på fagligheden. Du bliver din egen ekspert, og er du ikke klar til det, er der intet sikkerhedsnet! Det er DIT liv, der ryger i svinget, når du kører ligeud...!

Så måske skulle du prøve en lokal dækmand. Der er mange røvere derude, men nogle er mere seriøse og ønsker at være her længe. Så de har et højt fagligt niveau og en rimelig pris (de kender jo også daekonline).

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #47   13. maj 2015 det kan godt være at at de billige i indkøb, men i længden bliver de lidt dyrere dæk billigere, da der er flere kilometer i dem

Kommentér på:
Billige dæk er det skidt?

Annonce