{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Paugeot 206 God eller Dårlig bil
  • Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 77
    #1   6. maj 2015 Slør i tandstang som kræver udskiftning

  • #2   6. maj 2015 bagbro er en meget stor svaghed, sørg bare for at den hverken knirker eller giver bagdækkene negativ camber (mere end normalt for biler).

    og mht. til el, så få en omformer til forlygterne da de generalt for at for meget strøm smiley

    toppakning, naah, har vi aldrig prøvet med de 2 206'ere vi har haft.


  • #3   6. maj 2015 Vi havde en 206GTI i 4,5 år. Fik den da den havde gået 221.000. Kørte 70.000 i den og synede den 3 gange uden problemer. solgte den til en jeg kender - han har kørt i den i et år uden andet end et olieskift.
    Men bagbro og det med forlygterne er rigtigt.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #4   6. maj 2015 kødben foran (ikke dyrt) går også ¨rimelig hurtigt.

  • #5   6. maj 2015 206 hdi er utrolig stærk i motor og gearkasse, havde en 2.0 hdi med chip og intercooler og andre dyser den kørt 400.000 og kører stadig i dag, dog er bagbroen så småt begyndt at få camber,

  • #6   6. maj 2015 Jeg har skiftet rigtigt mange toppakninger i disse, men ser det ikke som et stort problem, da det er nemt og hurtigt.

    Udstødning under motor knækker tit, på katalysatorsiden, især hvis den sider oppe ved manifolden.

    Ellers er det en fino bil, så længe den ikke bliver betragtet og brugt som en "ræser" bil.. smiley


  • #7   6. maj 2015 @Buggi Boy .

    kun S16, GTi og RC kan betegnes som små ræsere smiley de andre er tættere på økobiler, men 1.6 8v trækker godt smiley


  • #8   6. maj 2015 Chris N

    Meget muligt, men mange unge tror de kan tæske afsted i alt, og det er der ikke meget en alm. bil kan holde til... ;-)(


  • #9   6. maj 2015 nej de små motorer kan ikke klare det smiley men de større er jo også bygget til nogen flere ting smiley

  • #10   6. maj 2015 Har selv en gti, og skal jeg være ærlig er der nu ikke meget ræser over den, i forhold til min gamle 306 gti:)

  • #11   6. maj 2015 206 skal hedde RC for at kunne betragtes som rigtig GTI. Enig. 306 eren lyder af mere, føles af mere, har 6 gear (de fleste) og tager flere omdrejninger.
    206GTI er jo egentlig bare en lille bil med en motor fra en stor familiebil.


  • #12   6. maj 2015 206 gti burde bare hedde sport smiley

  • #13   6. maj 2015 jeg har en 206er den køre som den skal men alle biler har svagheder nogle værre end andre.. 206 bagbro, flamme skiver hvis det er en 1.4 HDI men jeg er fuldt ud tilfreds med min bil jeg behøber dog ikke diesel mere da kørselsbehovet har ændret sig

  • #14   6. maj 2015 Og de er billige og lave og nemt at komme til smiley

  • #15   6. maj 2015 #14 nå siden hvornår? mine flamme skiver er sgu ikke lige til med mindre man har prøvet det mange gange før

  • #16   6. maj 2015 Tænker bare generelt hele bilen, ved ikke med flammeskiver har jeg endnu ikke skiftet endnu

  • #17   6. maj 2015 så slår man op hvad lort er på fransk smiley men ellers er det en fin bil nem at lave og køre bare

  • #18   6. maj 2015 Okay hehe smiley ja har nu også været glade for de to jeg har haft, var nu glad for min 2.0 hdi, fremfor 206 gti

  • #19   6. maj 2015 Mere glad

  • #20   6. maj 2015 forstår jeg godt personlig synes jeg deres gti er en død kasse i forhold til hvad den koster i forsikring mm. men diesel er billigere og med en chip køre det fantastisk evt en større intercooler smiley havde jeg overvejet hvis jeg valgte 2.0 men den var for dyr for mig smiley

  • #21   6. maj 2015 Ja præcis jeg havde større intercooler andre dyser, og chip den kørte rigtig godt og fulgte min kammerats vr6 op til 120 smiley og i forhold til min 306 gti er 206 gti sløv ja

  • #22   6. maj 2015 Så vidt jeg husker har den 136 hk standart

  • #23   6. maj 2015 Og efter 200 har de hele 138 smiley

  • #24   6. maj 2015 *2000

  • #25   6. maj 2015 så ville jeg nok hellere købe en honda eller lig. med samme heste med v-tec

  • #26   6. maj 2015 Ja de er desværre bare så ramt af rust, men alle biler har jo deres sygdomme, jeg ville gerne have min 306 gti igen, dejlig stærkt motor, sportslig komfort, og samtidig billig i afgift i forhold til 1.8t vr6 og lignende smiley og trækker endnu fra en vr6 smiley

  • #27   6. maj 2015 jeg skal have benzin næste gang så bare en møj kasse til 10000 med 2 år til syn

  • #28   6. maj 2015 Ja okay smiley

  • #29   6. maj 2015 Jamen det er da super fedt, jeg vil lige vise ham det i har skrevet, ... Bagbro, Forlygter, kødben og toppakninger, ... Og de ting vi skal holde øje med er om baghjulene står skrå?

  • #30   7. maj 2015 Ja og rust i de bagerste skærme, men det er bare generelt peugeot.

  • #31   7. maj 2015 Toppakning er ikke et stort problem bagbro krontroleres ved at trække håndbremsen og køre frem og tilbage den må hverken knirke eller klonke

  • #32   7. maj 2015 ja, står baghjulene skævt, så er det bagbroen som er død smiley

    ellers så skal du bare tjekke for generelle ting, såsom el net (alt el, sædevarme, viskere osv.), tjek hvornår tandremmen og olien er skiftet, tjek servicebog og alt sådan noget, noget man generelt tjekker i brugte biler smiley


  • #33   7. maj 2015 og forresten, vi har haft 1.6 8v og 1.6 16v moterne i 206'ere, og vi skal til at købe en 3. 206'er, med en 1.4 8v smiley indtil videre aldrig haft motor problemer

  • #34   12. maj 2015 1,4 benzin er kendt for at blive utætte i toppakningen ved en oliekanal i forreste højre hjørne af blokken, med oliespild/dryp på jorden til følge.

    Ellers er det jo en fransk bil som kan have elektriske problemer. Bl.a. kan tidligere modeller have en fejl i styreboksen som brænder en temp. føler til kølervæsken af. Dette resultere i at bilen ikke kan holde tomgang når der er koldt.

    Rust skal tjekkes under bagruden og i bagskærme. Tjek om lakken har sluppet bagskærmene da det kan slippe karossen grundet galvaniseringen.

    Gearkasser på s16 modeller har det også med ikke at kunne holde.

    Derudover er den billig i drift og i reservedele.


  • #35   13. maj 2015 Okay jeg vil anbefale ham en anden bil, Måske noget skoda, seat eller wv

  • #36   13. maj 2015 Og hvad er din begrundelse for det Daniel P ?

  • #37   13. maj 2015 Ja spørger jeg også om? Dyrt at reparere på og dårlige biler smiley

  • #38   13. maj 2015 Begrundelsen var alle de fejl folk skrev, det er dyrt for ham og sætte i stand, ... Knægtens forældre har kørt skoda, og der har aldrig været noget med deres biler, udover den første var for lille til en familie af deres størrelse, og deres nuværende Roomster har kun kostet nye bremser og Diesel,

    Jeg kunne også anbefale ham en Alto men han vil ikke gøres til grin siger han, og Altoen er for lille både i størrelse og i motor, Han skal ha en bil som ikke volder ham for mange problemer, når han blir ældre kan han jo købe en problemfyldt bil som han så har råd til at vedligeholde,

    Jeg vil også gerne ha en Peugeot 206 3dørs, men jeg tror ikke jeg har råd til at holde den ved lige med alle de problemer, hvis det f.eks kun var rust, og enkelte pærer som sprænger så var jeg frisk, men både rust motor el og bagbro, Så er jeg stået af, både på stress og økonomi, Det samme er knægten der gerne vil ha en ok første gangs bil


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #39   13. maj 2015 alle biler går i stykker og skal rep. smiley
    Især hvis du køber nogle med 10+ år på bagen, så er rust jo ved at være et issue på alt. og har de gået 150.000-200.000 så er det meste jo også slidt godt.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #40   13. maj 2015 har lige fået ny bagbro på min, den klarede ca 10år eller 250.000 km.
    En ny kostede 4500 (sprit ny, ikke brugt/reno) og godt og vel 3-4timer at skifte.
    trækaksler, støddæmpere samt en bærearm foran er også blevet skiftet for første gang i samme løft.
    Vil sige 10år med daglig kørsel af 120km er en lille afskrivning smiley
    Selvfølgelig en dyr regning at få på en gang. Men så holder de, 7-9-13 til bilen bilen bliver pensioneret


  • #41   13. maj 2015 så sørg for at købe en 206 med ny bagbro, de burde holde 200.000km

  • #42   13. maj 2015 At en specifik model "er kendt" for at have problemer med x antal ting, betyder jo ikke at den enkelte bil skal/kan/vil fejle ALT på samme tid..
    Du kan altså sagtens købe en 206'er uden at få problemer med noget af det ovenstående (Min gamle Rallye, knaldede fx ikke en eneste pære på de knapt to år jeg havde den.)

    Derudover er 206'eren jo rigtig populær i DK, hvilket betyder massere af tilbehør/udstyr/ gak og gøgl, som man jo synes er lidt spændende som 18 årig smiley
    samtidig er brugte reservedele uhyre nemme at finde smiley


  • #43   13. maj 2015 Og lige så mange skræk historier som du kan finde om Peugeot, MINDST ligeså mange kan du finde om Skoda, Vw, Seat osv osv.. Det handler blot om hvem du spørger smiley

  • #44   13. maj 2015 nemlig Jacob smiley

    vi har lige købt vores 3. 206'er, og vi har ikke haft de vilde problemer endnu smiley


  • #45   13. maj 2015 Måske var vw ikke det bedste eksempel, sådan en vil jeg ikke selv ha, ... Men Skoda med de rigtig motorer er en klar mulighed,

    Men knægten har ca 15.000,- der står køretøj på ... tror ikke man kan finde en 206´er fra 2001 og op til den pris, som har ok bagbro og er gjort fri af sine baby sygdomme,

    Men det er heller ikke endnu, vi snakker, han skal lige starte på det der kørekort, når han er gammel nok, der er lige et par måneder, og når han er ved at afslutte skal vi til at lede, ...


  • #46   13. maj 2015 Har aldrig haft nogen problemer med mine peugeoter, og har haft 3 de sidste 6 år. Det eneste jeg har skiftet var på en 206 hdi, en generator. Og på min 306 gti en med køber hjul. Eller har jeg kun skiftet det normale slid dele, tandrem osv

  • #47   13. maj 2015 Han kan købe min, fejler inter smiley godt nok ikke til 15.000 men vi kan godt finde en god pris smiley

  • #48   13. maj 2015 Til 15, er mærket af bilen mere eller mindre underordnet..
    Det handler om bilens generelle stand til den pris!

    Skoda/Vw Er det ikke lidt det samme når man hiver mærkerne af dem? smiley


  • #49   13. maj 2015 Vw skoda seat og audi det er sgu det samme stortset der er små ændringer men ellers og det er ikke lige min kop te nogle modeler køre godt men det er ikke det bedste synes jeg

  • #50   14. maj 2015 Kan sige at trods de problemer jeg har nævnt så har min 206er aldrig har kostet over 2500 om året i reservedele til min.

    Man skal huske at man skal være meget uheldig for kun blive ramt af alle problemerne

    Og det mekaniske kan man altid lave relativit billigt. Det er sgu værre når det er rust. For med rust skal man også lakere. Og det er aldrig billigt hvis det stadig skal være pænt.


  • #51   14. maj 2015 Jeg synes faktisk min bil er i forrygende god stand, og den har kostet under 15.000, kun kørt 42000 km på nuværende tidspunkt, ... samt bilen kun har haft 1 ejer

    Jeg synes ikke altid alder stand og pris følges ad, Synes mere det er mærket, og hvad bilen har af udstyr der afgør prisen


Kommentér på:
Paugeot 206 God eller Dårlig bil

Annonce