{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Fiesta Powershift {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og tænkte på hvordan der for tiden leges med Fords ecoboost motorere. De kan fås i 100hk, 125hk og 140hk trim nu, men en ting jeg undrede mig over er, at kun 100hk udgaven tilbydes med powershift gearkassen.. Er det simpelthen fordi gearkassen er skrøbelig og ikke kan håndtere de flere kræfter?

Der er jo efterhånden ved at være et par stykker som laver sjove sager til motoren (mountune & pumaspeed fx), men det er jo ikke meget ved, hvis gearkassen ikke kan klare mere end de 100hk. Nogen der forresten har prøvet powershift i en fiesta? Kører det ordentligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiesta Powershift
  • #1   7. maj 2015 har manuel i min og ku ikk forestille mig den ku være bedre med manuel

• #2   8. maj 2015 Du ku ikke forestille dig den kunne være bedre med manuel gear? Altså du mener powershift må være bedre?

• #3   8. maj 2015 hov. ku ikk forestille mig powershift ville være sjovere/bedre
    ikk hvis man rigtig ska lege.
    motoren skal holdes til med godt med omdrejninger hvis man ska afsted i en fart

• #4   8. maj 2015 okay smiley

• #5   8. maj 2015 Ford's powershift er simpelthen noget at det bedste automatgear der kan fås for penge.. Grunden til der kun er 100hk med powershift på fiestaerne er ganske enkelt på grund af den forventede efterspørgsel.. Det meget få mennesker der ønsker en fiesta med automatgear i Danmark derfor er der kun en version af den i Danmark .. Så enkelt er det..

• #6   8. maj 2015 Frederik V. Sweet ride du har dig.. jeg sad og lurede en anmeldelse af en fiesta med powershift i går. Her blev det godt nok rakket ned. Til bykørsel var det super fint, men når man kom uden for byen og måske ville køre lidt friskt, ja så var gearskiftet trægt og uinspirerende.
    Og når man så satte det i sportmode for selv at få lov at skifte gearet i forsøg på at overstyre det træge gearskift... så hjalp det ikke, for selvom gearindikator ændres øjeblikkeligt, så skulle kassen angiveligt ikke have alt for travlt med at skifte selve gearet. I bund og grund skrev anmelderen at gearskiftet manglede den respons og aktionshastighed som DSG'gearet besidder...

men jeg har ikke selv prøvet det endnu.

• #7   8. maj 2015 Du kan slet ikke sammenligne med dsg powershiften er stort set kun lavet til komfort.. Og det er det kanon godt til.. Og hvis du vil have det friskt så tag en manuel.. Nu min godt nok en 6trins i ST'eren men i 1.0ecoboost fiestaerne er det en fuldstændig genial 5trins.. Både i by landevej og motorvej.. Jeg ville ikke selv vælge automatgear i en Fiesta medmindre jeg aldrig forlod byen..

• #8   8. maj 2015 okay. takker for rådet.

Ved du forresten hvordan prisforskellen er på at arbejde på sådan en dobbeltkoblingsgearkasse kontra en manuel?

Det er ikke noget jeg har hørt så meget om, men ved at i gamle dage var noget man frygtede lidt, at automatgearkasser gik sig en tur, da det næsten var dyrere end af skifte bilen smiley

Er det dyrt fx at skifte kobling på sådan noget skidt?

• #9   8. maj 2015 Det stortset det samme... Nu arbejder jeg som Ford mekaniker så ved måske lidt smiley men altså der lidt ekstra tid i arbejdet på automat kasserne med af og på montering men ellers er det stort set det samme.. En ny gearkasse automat er dyrere end en manuel men det faktisk ikke den store forskel.. Men de fejler sku aldrig noget.. Har endnu ikke set en af de små powershifter inde til andet end service.. Det kun de store på Mondeo/Galaxy/S-max vi har set og skiftet et par gearkasser men det har kun været på taxaer faktisk.. Og ford er rigtig gode til at yde kulance hvis nu garantien er udløbet..

• #10   8. maj 2015 Fedt Frederik. Tak for svarene smiley

• #11   8. maj 2015 uh Frederik smiley
    hvad med den ny 140 hk.
    Ved du hvad der er gjort på motor i forskel til f.eks 125

• #12   8. maj 2015 Mig bekendt er der tale om ændret program i motorstyringen. Kan ikke forestille mig at de har lavet de store mekaniske ændringer, men lad os prøve at høre Frederik ad.

1.0 ecoboost har været pumpet temmelig hårdt af Ford selv i deres formula ford bil de lavede til kørselv på vej (one of), men denne havde fået en turbo fra en 1,6 samt andre forstærkede komponenter, så vidt jeg ved.

• #13   8. maj 2015 En 1.0 100, 125 og 140 er allesammen bygget op ens de bygget til hverdagsbrug at kunne klare 180hk
    Så vidt jeg er bekendt har 140 en lidt ændret turbo og indsugning også er motorstyringen selvfølgelig også anderledes.. 100 og 125 er det kun motorstyring der er anderledes..

• #14   8. maj 2015 ja for jeg må sige jeg er temmelig fristet af en chip til min 125 hk

• #15   8. maj 2015 De kan alle sammen sættes op til 170hk forholdsvis nemt...

• #16   8. maj 2015 170 smiley
    jeg havde fundet frem til 159 hk og ca 238 nm
    hva ska der mere til smiley

• #17   8. maj 2015 Pumaspeed.co.uk der er alt smiley

• #18   8. maj 2015 haha fedt.
    Tror lig jeg giver det til garantien udløber smiley
    sku nok bare ha købt en st i stedet smiley

• #19   11. maj 2015 Det er noget med at det er den samme motor som er blevet brugt til de 100 hk og til 125 hk. Men motoren er blevet begrænset til de 100 hk. Denne begrænsning kan vidst fjernes så den yder 125 hk smiley

• #20   11. maj 2015 Begrænsningen ligger i motorstyringen.. De yder begge 140 cirka ved "fjernelse"/chipning

• #21   11. maj 2015 Og det bliver ikke for sjovt når Ford begynder at tilbyde KA'en med 1.0 ecoboost smiley
    Så får man en lille bil som, når den er chippet, får 140hk at lege med.. Det lyder som om det godt kunne blive sjovt smiley

• #22   12. maj 2015 Jeg venter også selv med at få fjernet begrænsningen indtil garantien er udløbet smiley

Kommentér på:
Fiesta Powershift

Annonce