{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Endnu en 1,9 TDi AHU der går i nødprogram {{forumTopicSubject}}

Godaften BG. Jeg har en Golf 3'er med en 1,9 TDI AHU som går i nødprogram når den går med konstant fart over 95 km/t eller får kniven på motorvejen. Jeg havde samme problem sidste efterår, LMM blev skiftet og siden da har jeg ikke set skyggen af turbotøven. Jeg har brugt bilen hver dag stort set uden undtagelse i de sidste 7 måneder, men sidste uge stod den stille fra mandag til fredag, og på vej hjem begyndte den at skabe sig. Hvis jeg sætter fartpiloten på 100-110 km/t taber den næsten al trykket efter 20-50 sek, og hvis jeg hamrer til den taber den trykket omkring 3000 omdr/min hvilket vil sige 130 km/t i 5. gear. Jeg ved ikke om den kører med VNT-turbo, men hvis den gør så tænkte jeg at en BellAdd indsugningsrens og turborens (det der skum) kunne redde den. Lyder det helt skævt? Bilen har gået 370.000, jeg har kørt de sidste 25.000 indenfor de sidste 8 måneder. Den har fået 1D+ rens 3 gange i min tid, og den får også diesel-additiv i tanken jævnligt. Hvis jeg slukker bilen og starten den igen så lader den fint indtil den igen går i nødprogram.

Fortsat god aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en 1,9 TDi AHU der går i nødprogram
  • #1   12. maj 2015 Den kører med gammeldags turbo med wastegate, start med at tjekke vakuum slanger og om wastegaten kører som den skal. Har du haft tester på hvis man kan det på sådan en gammel ko smiley


  • #2   12. maj 2015 Det kan man, men det er en simpel en af slagsen smiley tror det er begrænset hvad den kan lagre af fejlkoder. Har længe tænkt på at skifte alle vakuumslanger, også de 3 der går ind i N75 ventilen, men hvor køber jeg slange på metermål? Og hvad er fremgangsmetoden hvis wastegaten sidder fast?

  • #3   12. maj 2015 OBD-stikket er vidst nummeret lige efter blink-koder smiley men jeg kan da finde en med en tester. Det skader jo i hvert fald ikke at prøve.

Kommentér på:
Endnu en 1,9 TDi AHU der går i nødprogram

Annonce