6.820 visninger
|
Oprettet:
Forskel i bremsevirkning driftbremse for stor {{forumTopicSubject}}
Når der er forskel i bremsevirkning driftsbremse på 45 % på 1 aksel
og 35 % på andet aksel.
Kan det så passe at det "bare " er bremserne skal skiftes hele vejen rundt
Pt. har jeg skiftet alle bremserne, hvilket resulteret i at min håndbremse virker ualmindelig godt igen.
Jeg frygter bare at forskel skyldes pga der er noget galt med bremse systemet og ikke selv bremserne
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Her er billedere af de nye og gamle bremser:
BAKKERNE
De gamle bakker er øverst
De nye er nederst
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Den til venstre er den gamle, den nye er til højre
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Hvis det ikke er tydeligt nok
Så er det den nye der er øverst og den gamle der er nederst
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Jeg frygter at jeg kommer til omsyn, og så bliver den ikke godkendt
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Fordi efter nye bremser så synes jeg den bremser bedre end før
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Okay
Kage:
Jeg går udfra jeg først skal gøre dette når jeg har kørt 100-200 km med de nye bremser, for at kører dem til
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Hvordan gør jeg så at de kan tåle at blive bremse hårdt op, fordi jeg skal jo have mulighedne for at lave en katastrofe opbremsning
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Håndbremsen kan du trække på en P-plads med glat asfalt, igen til bilen står stille, gå ud og kig om stregerne er lige lange.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
og efter du har skiftet bremser, så synes du den bremser meget bedre??
ved ikke hvor langt du har af kørsel til københavn, men gør det selv i sydhavnen har et bremsefelt man kan bruge til at teste på.... mener det koster omkring 30-40 kr.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
EFTER TILKØRING
Det bliver de ikke varme eller får anden skade af, EN hård opbremsning, men de tager skade af at blive brugt over lange strækninger hvor man hænger på pedalen.
EFTER TILKØRING
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Jeg kørte 30 km/t, og træk i håndbremsen, hvor kun venstre hjul lavet spor.
Hvilket måske noget tyder på at jeg skal have strammet lidt mere på min højre bremsebakker
Kim B
De tal der er kommet fra de slidst bremser.
Jeg har så skiftet dem idag, og har kørt forsigtigt. Jeg kan tydelig mærke at min håndbremse rent faktisk virker nu. Før, skulle du have håndbremsen på 8 klik før du kunne mærke bremsen
Nu kan du mærke der sker noget ved det 1 klik
Jeg har ikke været ude og klodse bremserne efter som jeg er bange for at gøre bremseskiverne skæve. Har kørt lige nu 40 km med dem
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Så kører du bare direkte til syn...
Når klodser, skiver, bakker og tromler er nye... så er der ikke noget som skal køres til inden et syn.
Det er aldrig noget jeg har fundet nødvendigt. for hvis man gør sit job ordentligt, første gang, så er en bremsetest/bremsestand fuldstændig unødvendigt.
Grunden til. at dine gamle skiver ser sådan ud, har ikke noget om forkert montering at gøre overhovedet, som en i tråden skriver, det handler bare om manglende korrekt service eftersyn...
God tur til synshallen....;-)
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
ikke så meget for at rette dit forslag, man håndbremse kablet skal løsnes helt inden man justerer bremsebakker ud....
For at sikre at bremsearmen er HELT tilbage, inden man justerer i hjulet....
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Der er jo intet der er rutine for TS, det er det der er problemet!
Mark:
Du kan roligt blokere, det er ikke det en skive bliver varm af, skrev jeg også i indlæg 23, det vil være dumt at komme til syn og så få at vide den bremser skævt, IGEN. (skiven bliver varm ved friktion, det er der ikke meget af ved en blokade)
Juster bakker helt ud, som foreslået tidligere, og lidt tilbage igen, så virker det sikkert 1ste gang.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
I princippet skal en uerfarren perlegrusmekaniker overhovedet ikke beskæftige sig med autobremser overhovedet!
Det er sgu for farligt for os andre og andre sagesløse.
Bremse er en sikkerhedsanordning som bare skal virke men for pokker hvr er det set meget lort grundet sløseri eller faglig inkompetence.
Mvh kp
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Ja man ser meget lort der forlader de danske værksteder...
Tror du overreagerer bare en bette smule med din udtalelser... en perlegrus mekaniker, kan være ligesågod som en nyudlært faglært mekaniner måske endda bedre..
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Jeps den var til syn idag.
Forbremserne var perfekt nu.
Bagbremserne gik fra 35% forskel til 59% forskel. Synsmanden sagde at det nok var en "split" som sidder fast, så han tog en gummihætte af, der sad ved venstre bagbremse, hvor der også er en stor fjeder, så tog han en skruetrækker og en hammer, og banket den løs.
Så testet han bagbremserne, og så var det perfekt
Jeg har indtil videre haft bilen nu i 18 måneder, og nu kan den kører 24 måneder endnu
Synet kostet mig 425+250 plus 1200 kroner i reservedele.
For uden det har jeg brugt 500 kroner i alt på bilen:
Så en samlet udgift på 2300 kroner på 18 måneder hvor den kan kører 24 måneder mere, det er jeg tilfreds med
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Før synet vidste jeg ikke der var skæv bremsning, det var ikke noget jeg kunne mærke når jeg bremset. Hvis der var noget tror jeg at jeg automatisk rettet op på bilen uden jeg lagde mærke til det.
Jeg kørte, efter periodsyn, med mere fokus på kørelsen efter jeg vidste at der er noget galt med bremserne. Jeg må i følge loven kører i den hvis det har relation til reperation af køretøjet.
Jeg kørte så 2 dage i bilen hvor jeg skulle i skole, hvor begge dagene var en tur forbi Thansen for at købe stumperne.
Jeg gik i gang om fredagen eftermidddag, og var færdig lørdag middag.
Her vidste jeg ikke at der var en skævbremsning bagpå på 59%, Det eneste jeg kunne mærke var at min bremser virket nu meget bedre.
Da jeg så kom til syn finder jeg så ud af at der var forsat en forskel bag på som var gået fra 35% til 59%.
Resten kender du så nu
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
har du overhovedet læst tråden, eller smider du bare et svar i håb om at ramme rigtig????
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Men du tog bare chancen og kørte op med noget der ikke virkede, igen, og møder DKs flinkeste synsmand, tror vidst du har brugt dit held for resten af året mester
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 50 Svar: 112
Det jo ikke fordi den ikke virket.
da jeg havde den oppe, og drejet på bag akslen, itakt med at jeg tog håndbremsen, så ved hvert klik bremse dækkende lige meget.
Det er jo vel ikke et lovkrav at hjulende skal blokere
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Men nu kan du køre 2 år igen
Forskel i bremsevirkning driftbremse for stor