{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.820 visninger | Oprettet:

Forskel i bremsevirkning driftbremse for stor {{forumTopicSubject}}

Når der er forskel i bremsevirkning driftsbremse på 45 % på 1 aksel
og 35 % på andet aksel.

Kan det så passe at det "bare " er bremserne skal skiftes hele vejen rundt

Pt. har jeg skiftet alle bremserne, hvilket resulteret i at min håndbremse virker ualmindelig godt igen.

Jeg frygter bare at forskel skyldes pga der er noget galt med bremse systemet og ikke selv bremserne


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel i bremsevirkning driftbremse for stor
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #1   16. maj 2015 Hvilken bil?

  • #2   16. maj 2015 Toyota corolla 1992, med ABS

    Her er billedere af de nye og gamle bremser:


    BAKKERNE
    De gamle bakker er øverst
    De nye er nederst


    profilbillede
  • #3   16. maj 2015 Bremseklodserne

    Den til venstre er den gamle, den nye er til højre


    profilbillede
  • #4   16. maj 2015 Skivebremserne

    Hvis det ikke er tydeligt nok
    Så er det den nye der er øverst og den gamle der er nederst


    profilbillede
  • #5   16. maj 2015 Jeg ved ikke om de slidte bremser har været skylde i den kæmpe bremse forksel?

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #6   16. maj 2015 Har du fået det tjekket efter du har skiftet bremser for det kan sagtens være det ellers led efter lækager

  • #8   16. maj 2015 Jeg har ikke fået tjekket det hos syns manden endnu, er i gang med at kører bremserne til.

    Jeg frygter at jeg kommer til omsyn, og så bliver den ikke godkendt


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #10   16. maj 2015 Du bliver nødt til at få de nye bremser tjekket før du kan sige om det er andet medmindre du kan se en lækage

  • #11   16. maj 2015 Kage, hvordan tjekker jeg at bremse systemet er iorden?

    Fordi efter nye bremser så synes jeg den bremser bedre end før


  • #12   16. maj 2015 Okay Emil Ø, så der er ingen andre muligheder end at få den til omsyn

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #13   16. maj 2015 Det kan nemt være det bare er det kør den til syn og få den tjekket eller et værksted det er det nemmeste

  • #15   16. maj 2015 Emil Ø:
    Okay

    Kage:
    Jeg går udfra jeg først skal gøre dette når jeg har kørt 100-200 km med de nye bremser, for at kører dem til


  • #17   16. maj 2015 Kage.

    Hvordan gør jeg så at de kan tåle at blive bremse hårdt op, fordi jeg skal jo have mulighedne for at lave en katastrofe opbremsning


  • #19   16. maj 2015 Hvis du har justeret bakkerne ordenlig op så er det bare og køre til syn de gamle bremser er jo også pænt slidt.

  • #20   16. maj 2015 Kør 30 km/t, slip rattet, blokker bremsen til bilen står stille og hold øje med om rattet blev stående, hvis det drejede trækker bilen skævt, dvs uens bremsning.

    Håndbremsen kan du trække på en P-plads med glat asfalt, igen til bilen står stille, gå ud og kig om stregerne er lige lange.


  • #22   16. maj 2015 de % du oplyser i starten, er det dem den er blevet kasseret på og så derfor har du skiftet bremser??

    og efter du har skiftet bremser, så synes du den bremser meget bedre??


    ved ikke hvor langt du har af kørsel til københavn, men gør det selv i sydhavnen har et bremsefelt man kan bruge til at teste på.... mener det koster omkring 30-40 kr.


  • #23   16. maj 2015 Kør en tur stille og roligt rundt i byen, brems stille og roligt som alle andre mennesker.
    EFTER TILKØRING
    Det bliver de ikke varme eller får anden skade af, EN hård opbremsning, men de tager skade af at blive brugt over lange strækninger hvor man hænger på pedalen.
    EFTER TILKØRING


  • #24   17. maj 2015 Michael i.
    Jeg kørte 30 km/t, og træk i håndbremsen, hvor kun venstre hjul lavet spor.
    Hvilket måske noget tyder på at jeg skal have strammet lidt mere på min højre bremsebakker

    Kim B
    De tal der er kommet fra de slidst bremser.
    Jeg har så skiftet dem idag, og har kørt forsigtigt. Jeg kan tydelig mærke at min håndbremse rent faktisk virker nu. Før, skulle du have håndbremsen på 8 klik før du kunne mærke bremsen

    Nu kan du mærke der sker noget ved det 1 klik

    Jeg har ikke været ude og klodse bremserne efter som jeg er bange for at gøre bremseskiverne skæve. Har kørt lige nu 40 km med dem


  • #25   17. maj 2015 Hvis du har renset alt af, og smurt op, samt tjekket at kaliber, hjulcylinder og glidere kan bevæge sig frit. og har monteret alt det nye.. og monteret bremser i bag med helt frijusteret håndbremse kabel, og justeret op ind i hjulet først, og kabel til sidst...

    Så kører du bare direkte til syn...

    Når klodser, skiver, bakker og tromler er nye... så er der ikke noget som skal køres til inden et syn.
    Det er aldrig noget jeg har fundet nødvendigt. for hvis man gør sit job ordentligt, første gang, så er en bremsetest/bremsestand fuldstændig unødvendigt.

    Grunden til. at dine gamle skiver ser sådan ud, har ikke noget om forkert montering at gøre overhovedet, som en i tråden skriver, det handler bare om manglende korrekt service eftersyn...

    God tur til synshallen....;-)


  • #26   17. maj 2015 Justere bakkerne ud til du ikke kan dreje hjulene mere så løsner du dem indtil de går fri eller du lige kan høre de skraber i mod engang i mellem der efter trækker du en - to tander i håndbremsen og mærker efter og det mærkes ens

  • #27   17. maj 2015 Michael i

    ikke så meget for at rette dit forslag, man håndbremse kablet skal løsnes helt inden man justerer bremsebakker ud....
    For at sikre at bremsearmen er HELT tilbage, inden man justerer i hjulet....


  • #28   17. maj 2015 Jov selvfølgelig skal han se efter om armen er helt til bage inden han justere men ja det er jo ren rutine smiley

  • #29   17. maj 2015 Michael:
    Der er jo intet der er rutine for TS, det er det der er problemet!

    Mark:
    Du kan roligt blokere, det er ikke det en skive bliver varm af, skrev jeg også i indlæg 23, det vil være dumt at komme til syn og så få at vide den bremser skævt, IGEN. (skiven bliver varm ved friktion, det er der ikke meget af ved en blokade)

    Juster bakker helt ud, som foreslået tidligere, og lidt tilbage igen, så virker det sikkert 1ste gang.


  • #30   20. maj 2015 Hej
    I princippet skal en uerfarren perlegrusmekaniker overhovedet ikke beskæftige sig med autobremser overhovedet!
    Det er sgu for farligt for os andre og andre sagesløse.
    Bremse er en sikkerhedsanordning som bare skal virke men for pokker hvr er det set meget lort grundet sløseri eller faglig inkompetence.
    Mvh kp


  • #31   20. maj 2015 Karsten P

    Ja man ser meget lort der forlader de danske værksteder...

    Tror du overreagerer bare en bette smule med din udtalelser... en perlegrus mekaniker, kan være ligesågod som en nyudlært faglært mekaniner måske endda bedre..


  • #32   20. maj 2015 Har den været til syn igen?

  • #33   21. maj 2015 Allan smiley

    Jeps den var til syn idag.
    Forbremserne var perfekt nu.
    Bagbremserne gik fra 35% forskel til 59% forskel. Synsmanden sagde at det nok var en "split" som sidder fast, så han tog en gummihætte af, der sad ved venstre bagbremse, hvor der også er en stor fjeder, så tog han en skruetrækker og en hammer, og banket den løs.

    Så testet han bagbremserne, og så var det perfekt

    Jeg har indtil videre haft bilen nu i 18 måneder, og nu kan den kører 24 måneder endnu

    Synet kostet mig 425+250 plus 1200 kroner i reservedele.
    For uden det har jeg brugt 500 kroner i alt på bilen:

    Så en samlet udgift på 2300 kroner på 18 måneder hvor den kan kører 24 måneder mere, det er jeg tilfreds med smiley


  • #34   22. maj 2015 Det var sgu da service................

  • #35   22. maj 2015 Men du kørte altså til velvidende at den var monster skæv i bremsningen?

  • #36   23. maj 2015 Allan
    Før synet vidste jeg ikke der var skæv bremsning, det var ikke noget jeg kunne mærke når jeg bremset. Hvis der var noget tror jeg at jeg automatisk rettet op på bilen uden jeg lagde mærke til det.

    Jeg kørte, efter periodsyn, med mere fokus på kørelsen efter jeg vidste at der er noget galt med bremserne. Jeg må i følge loven kører i den hvis det har relation til reperation af køretøjet.

    Jeg kørte så 2 dage i bilen hvor jeg skulle i skole, hvor begge dagene var en tur forbi Thansen for at købe stumperne.

    Jeg gik i gang om fredagen eftermidddag, og var færdig lørdag middag.
    Her vidste jeg ikke at der var en skævbremsning bagpå på 59%, Det eneste jeg kunne mærke var at min bremser virket nu meget bedre.

    Da jeg så kom til syn finder jeg så ud af at der var forsat en forskel bag på som var gået fra 35% til 59%.

    Resten kender du så nu


  • #37   23. maj 2015 Men du prøvede altså ikke håndbremsen af og kiggede bremsespor ? (altså på asfalten)

  • #38   23. maj 2015 Allan jo, det gjorde jeg. Der kom kun bremse spor i venstre sidde, hvilket nok handlet om små justering i højre side

  • #40   23. maj 2015 Benjamin C @39
    har du overhovedet læst tråden, eller smider du bare et svar i håb om at ramme rigtig????


  • #41   23. maj 2015 Hvis der kun er spor i den ene side, er det jo fordi den ikke bremser i den anden side.
    Men du tog bare chancen og kørte op med noget der ikke virkede, igen, og møder DKs flinkeste synsmand, tror vidst du har brugt dit held for resten af året mester smiley


  • #42   23. maj 2015 Allan

    Det jo ikke fordi den ikke virket.

    da jeg havde den oppe, og drejet på bag akslen, itakt med at jeg tog håndbremsen, så ved hvert klik bremse dækkende lige meget.

    Det er jo vel ikke et lovkrav at hjulende skal blokere


  • #43   23. maj 2015 Nej, korrekt, skal de ikke, men på alle moderne biler gør de det nu alligevel, men hvis de ikke begge 2 kan fremtvinge en streg på asfalten, så bremser den ene jo alt for lidt, i dit tilfælde hele 59%, det ville ville betyde at bagvognen ville skride voldsomt ud ved en katastrofe opbremsning.
    Men nu kan du køre 2 år igen smiley


Kommentér på:
Forskel i bremsevirkning driftbremse for stor

Annonce