{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.246 visninger | Oprettet:

Ronny R
Ronny R
Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171

Rense tilsodet motor med bremserens {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Dette haster en smule, så ville være taknemlig hvis i ville hjælpe!!!
Har købt en w211, som er tilsodet.
Min plan er at købe noget bremserens, kører motoren varm, og sprøjte det ind ved den blå cirkel?
Vil i anbefale det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rense tilsodet motor med bremserens
  • #1   1. jun 2015 Ja for pokker. Hvis du altså vil skifte motor.

• #2   1. jun 2015 den skal nok ikke være varm... men hvorfor ikke bruge motorvask?

• #3   1. jun 2015 Hvis du virkelig vil rense den ser jeg 2 muligheder, i rækkefølge efter effektivitet.
    1. Total adskillelse.
    2. Fyld motoren op med diesel, og lad den stå i blød lidt, nogen siger man kan lade motoren stå tomgang i et par minutter, men tør jeg ikke sige. Tap diesel af, gentag et par gange, så er den nok rimelig ren igen.
    3. smarte additiver som alligevel ikke virker

• #4   1. jun 2015 Men for at være konstruktiv, så skal du bruge Bell add produkter. Hvis det er meget slemt skal den have med piberenseren, hvis ikke kan du nøjes med deres spray som sprøjtes ind ved driftsvarm motor og forhøjet tomgang.

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

#5   1. jun 2015 Hej og tak for svar
    Jeg har prøvet denne Bell ADD som man sprøjter ind, men der var ingen effekt( ingen røg eller tomgangen som levede sit ejet liv)
    Jeg har tidligere renset min Benzin biler med lidt bremserens i indsugningen, og de hjalp på omdrejningerne

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

#6   1. jun 2015 Jeg vil kun rense egr og manifold, da de er tilsodet

• #7   1. jun 2015 Kontakt et værksted i stedet for de eksperimenter.
    Det ender med at koste dig en motor.

• #8   1. jun 2015 Af med manifolden og vask den totalt, derefter skrab alt af inde i topstykket (indsugningskanalerne)
    Så samler du den igen og kører en gang bell add indsugningsrens eller 2 igennem.
    Har før lavet en 320cdi som skulle have nye manifolde, den så sådan ud.

profilbillede
  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

#9   1. jun 2015 Wow
    Er det lige at komme til? Altså afmontere manifold?

• #10   1. jun 2015 Afhænger af motoren. Det lidt bøvlet på en 270 CDI Men den bedste fremgangsmåde er altid at rense manuelt inden man bruger rense produkter.
    Ligesom nå man gør rent.
    Man fejer og støvsuger gulvet inden man vasker gulvet

• #11   1. jun 2015 Du skal IKKE sprøjte bremserens ind i en motor.
    Den skal skilles ad og renses manuelt.

Og man skal IKKE fylde en motor med diesel.
    Og SLET IKKE starte den.

Der findes ikke en mekaniker på spray.
    Der skal mekanisk arbejde til.

• #12   1. jun 2015 Bremserens ??? Så kan du næsten være sikker på en dieselbil går i selvsving, og motor er slut.

Det eneste rigtige er at afmontere manifold / egr mm., skrabe / spule / vaske alt skidtet ud, og så være sikker på der ikke er noget som helst smulder tilbage der kan løsne sig og fortsætte i klumber ind i motoren.. Når motoren er samlet igen, kommer du en Bell Add i tanken, samt en rens du sprøjter i indsugningen. Klart det bedste resultat du får ved dette.

Man får aldrig Alt skidtet ud ved alene at bruge renseprodukter.

Husk nye pakninger til de ting du afmontere (-:

• #13   1. jun 2015 Hvad skulle der ske ved at hælde diesel i den Fredslund? Har ikke hørt andet end godt om det, og ved da også selv hvor effektivt det er til at rense. Derudover ødelægger det ikke pakninger og pakdåser osv.

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

#15   1. jun 2015 Hvad er ca. Pris for at rense manifold osv

• #17   1. jun 2015 Men jeg sagde jo heller ikke noget om at man skal starte op, men blot lægge motoren i blød i diesel smiley

Men ja, det er nok helt rigtigt at de mere avancerede motorer nok kunne være en dårlig ide

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #19   1. jun 2015 hvis man vil rense sin motor indvendigt skal man bruge 0/0 olie ikke diesel ved godt der er mange der siger det er godt ja det renser men det slider af h til da lejer osv køre tørt da diesel ikke smørrer

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

#20   1. jun 2015 Bruger 5w40. Efter den fik en belladd i indsugningen(se blå pil og gjorde jeg det rigtigt) kom der ikke noget røg ud osv. Ligesom det gamle.
    Men bilen blev mere livlig. Nu er der ingen problemer med at kører 180 på motor vej osv.
    Kørte fra Århus til Nyborg og der lå den på ca 14 kml
    Så er alt ok nu?

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

#21   2. jun 2015 Nogle svar?

• #22   2. jun 2015 Nej intet er 'ok' før du har skildt og renset motoren, og det kunne jo godt tyde på der er snavs i motoren endnu, hvis den kørte bedre efter en Bell Add.

Der er ingen 'hurtige' eller 'nemme' 5 minutters løsninger på det, du må bare ha' værktøjet frem , eller mekaniker hvis du ikke selv roder med det. (-:

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

#23   3. jun 2015 Giver den et skud belladd i gen i morgen

Kommentér på:
Rense tilsodet motor med bremserens

Annonce