{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et spørgsmål
  • #1   5. jun 2015 Tror ikke det er et problem hvis den er på hvide plader. Men jeg er ikke sikker. Gule er jeg ret sikker på er no go. Det er jo et varerum der er i bag.

    INB4 diskussion mellem "once" og "RM" smiley


  • #2   5. jun 2015 okay men vis man ikke sider om i bag når man køre må man så ikke ?

  • #3   5. jun 2015 Der må ikke være siddepladser, liggepladser etc. i en varebil.

  • #5   5. jun 2015 okay så det vil jo siger jeg skal finder en bil på hvide plader

  • #6   5. jun 2015 jamen det jeg tænker på er at der blive bygget så man kan sider sammen med et par venner og få noget at drik inder i bag

  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
    #8   5. jun 2015 Du skal bruge en varevogn der registres til erhvervs brug herefter skal du søge om spiritusbevilling og da du er mobil så vil jeg gætte på at du skal søge bevilling for hvert sted du ønsker at deltage du skal også have et momsnummer for at det lykkes.

    Hvis dette lykkes så kan du "nøjes" med en gule plade vogn


  • #10   5. jun 2015 okay tak så går det fede jo af det man må man så bygger så man har en sover pads i rumet

  • #11   5. jun 2015 Nej, du må heller ikke lave soveplads i varerummet. Som før sagt, så må man ikke opholde sig i varerummet af en varebil.

  • #12   5. jun 2015 det jo fuckt for det er jo til når man nu heller til dhb eller træf

  • #13   5. jun 2015 Næ, det er sådan set ikke fucked. Det er netop for at folk ikke skal bruge varebiler til camping. Vil du have sovepladser bag i din bil, skal det være en camper.

  • #14   5. jun 2015 hvordan vil I så forklare at politiets fotovogne er på gule plader og de der sidder i varerummet.....

    ekstrabladet har haft gravet i sagen og fået et svar fra SKAT om det er lovligt at arbejde i varerummet på en gulplade bil - også med siddeplads(er)

    skal se om jeg kan finde deres skriv fra EB


  • #15   5. jun 2015 okay

  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
    #16   5. jun 2015 Du må gerne arbejde bag i en gule pladevogn når den er til erhvervsbrug men du må ikke sove i den, du kan måske komme om det ved at have en sovekabine i forbindelse med førerhuset (adskilt fra arbejdsområdet) men igen den skal være registreret til erhverv og du skal være momsregistreret for at det måske lykkes.

    PS: Der er så mange regler og undtagelse at selv skat ikke altid fatter det.


  • #17   5. jun 2015 Bemærk

    Kassevogne, der i varerummet er indrettet med fastmonterede hylder og reoler og lignende med henblik på en hensigtsmæssig transport af gods (materialer, reservedele og værktøjer mv.), bliver ikke anset som specialindrettet i relation til REGAL. Indretning af kassevogne med en egentlig arbejdsplads (arbejdsbord og stol) anses derimod som en specialindretning efter REGAL § 5, stk. 11.

    Der er SKATs opfattelse, at specialindrettede varebiler med tilladt totalvægt mellem 3 og 4 tons, kan godkendes indrettet med bl.a. vaskekumme med koldt og varmt vand, kemisk toilet og 2 omklædningsskabe.


    Fotovogn er en special indrettet bil.


  • #18   5. jun 2015 kunne kun finde denne - ved der har været en mere med mere kød på smiley
    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4642363.ece

    Da vi i sidste uge skrev artiklen Fotovogne på gule plader på gaden blev vi mødt af en storm af læsere, kommentarer og mails fra forargede læsere, som mente, at det var ulovligt at opholde sig i varerummet på en gulplade-bil.

    Baggrunden for læserstormen var, at vi kunne fortælle - og vise - at politiets nye fotovogne er indregistreret på gule plader. Og da det almindeligvis er ulovligt at opholde sig i varerummet, vakte det læsernes forargelse.

    Men det er altså ikke helt korrekt, at det skulle være ulovligt, fortæller Jørn Pakula Andresen der er operativ leder i Rigsspolitiet Færdselsafdeling. Rigspolitiet har været i tæt dialog med Skat om bilerne, og Skat fortæller, at alt er som det skal være, oplyser Jørn Pakula Andresen.

    - Jeg tror det folk forveksler det med den situation, at du køber en gulpladebil og kører med dine børn i bilen. Men det er ikke situationen, forklarer Jørn Pakula Andresen.

    - I stedet kan du sammenligne den med smeden, som kører rundt med sit værksted bag i bilen og arbejder deromme, når bilen holder stille. Det er jo helt efter bogen.


  • #19   5. jun 2015 Det står jo også i Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.

    fotovogn er et mobilt kontor/arbejdsplads



  • #20   5. jun 2015 #16
    den går heller ikke med at lave en soveplads selv i varerummet. - der er en hel del kurer biler der har fået på snuden for det - flere af dem der har meget udlandskørsel har lavet den ekstra soveplads med opbygning så den var adskilt fra varerummet, men den skal være født med sovepladsen for det er lovligt.

    Alternativt kan man købe en varevogn med dobbelt kabine (ligesom en mandskabsvogn, bare UDEN sæder bagi) og bruge ekstrapladsen til soveplads - det er fuldt ud lovligt da du så opholder dig i førehuset / kabinen


  • #22   5. jun 2015 #21 Once - det er da også lige præcis det jeg skriver?!?!?!?

    man kan ikke bare slette sine kommentarer når man skriver noget vrøvl Once smiley


  • #24   5. jun 2015 Kim B ja men det er jo også det han skrev

    Du må gerne arbejde bag i en gule pladevogn når den er til erhvervsbrug men du må ikke sove i den, du kan måske komme om det ved at have en sovekabine i forbindelse med førerhuset (adskilt fra arbejdsområdet) men igen den skal være registreret til erhverv og du skal være momsregistreret for at det måske lykkes.


  • #25   5. jun 2015 #23 som jeg tolker hans svar, så er det at bygge op lige bag skillevæggen til kabinen - og det mås man ikke


    du kan måske komme om det ved at have en sovekabine i forbindelse med førerhuset (adskilt fra arbejdsområdet)


  • #26   5. jun 2015 Så længe du har et varerum på 120x60 cm så kan du bygge resten om som du vil.

  • #27   5. jun 2015 #26
    den går ikke når bilen er typegodkendt med et større varerum.

    f.eks. min fiat ducato er typegodkendt med et lad der er 3,7 meter langt.
    det lad kan jeg ikke bare ændre på som jeg vil.


  • #28   5. jun 2015 Skriver også varerum og ikke lad

  • #29   5. jun 2015 Last- og varebiler med åbent varelad

    Køretøjet skal utvivlsomt være konstrueret og indrettet til godstransport.

    Ved afgørelsen af, om et køretøj kan anses for utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport, ses bl.a. på vareladets længde. Loven fastsætter ikke et mindstemål, men på baggrund af tidligere afgørelser er det fastsat, at vareladets længde skal være på mindst 120 cm.

    Motornævnet har dog i et enkelt tilfælde godkendt et køretøj med en ladlængde på 117,5 cm.

    For åbne køretøjer uden egentligt førerhus er målepunktet ved førerhus/varelad førersædets bageste kant, når sædet og ryglæn er indstillet i normal kørestilling.

    Hvis en del af ladet er ført ind i eller under førerhuset, medregnes denne del ikke i ladlængden. Er bagfladen ikke lodret, bliver vareladets længde kun regnet til bagfladens forreste kant.

    For en kombineret åben og lukket varevogn er målepunktet ved adskillelsen bag førersædet.

    Vareladet skal være i samme plan i hele ladets udstrækning og skal udgøre en ubrudt flade, medmindre væsentlige konstruktive hensyn forhindrer dette. En eventuel opbygning af ladet, som er nødvendig for montering af gastankanlæg, og eventuelle lemme, som giver adgang til rum under ladet til opbevaring af køretøjets reservehjul, værktøj m.m., er dog tilladt.

    Der må ikke bag førersædet findes sædearrangement af nogen art eller indretninger, der er egnede til anbringelse af sæder eller lignende til personbefordring. Vareladet må heller ikke være forsynet med fordybninger og lignende, som kan benyttes ved anbringelse af bagsæde, eller håndstropper, askebægre eller andet personvognsudstyr.


  • #30   5. jun 2015 min ducato er en lukket varevogn og lastrummet har en bund der kaldes for et lad - også selvom det er en lukket kasse

  • #31   5. jun 2015 Ikke efter hvad de skriver på skat lad= åben varerum=lukket.

    Last- og varebiler med lukket varekasse

    Dette afsnit beskriver reglerne for, hvornår et køretøj opfylder kriterierne for at være en last- og varebil. Bilen skal således utvivlsomt være konstrueret og indrettet til godstransport.

    Ved afgørelsen af, om et køretøj kan anses for utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport, ses bl.a. på varerummets længde. Loven fastsætter ikke et mindstemål, men på baggrund af tidligere afgørelser er det fastsat, at varerummets længde skal være på mindst 120 cm målt i 60 cm højde.
    Adskillelse mellem førerrum/varerum

    Ifølge regler fastsat efter Justitsministeriets bekendtgørelse om køretøjers indretning og udstyr mv. skal der være en adskillelse mellem førerrum og varerum, der i fast forbindelse med karrosseriet mindst dækker førerpladsen, og skal nå fra gulv til loft. En adskillelse kan fx bestå af trådgitter i stålramme, plade af metal eller træ eller plade af splintsikkert plastmateriale i metalramme.


  • #32   6. jun 2015 #31
    ude i den virkelige verden hedder det et lad selvom det er i et lukket varerum i en varevogn - lige som den på billedet


    profilbillede
  • #33   6. jun 2015 Hvilken verden lever du i? et lad er åben et varerum er lukket.

  • #34   6. jun 2015 Jeg kan sgu ærligt talt ikke se problemet hvis man køber en varevogn/kassevogn til PRIVAT brug. At man så ikke må ligge en seng eller andet om bag i den. Jeg har forståelse for at der ikke skal opholde sig nogen mens bilen køre da det er uforsvarligt. Men når nu det er ens egen bil så burde man sgu gøre som man vil med den indvendigt. Hvad man laver varerummet om til er ikke til gene for nogen???.

  • #35   6. jun 2015 #33
    I transport verden igennem de sidste 19 år.

    #34
    Problemet er jo at du køber den med meget lavere afgift på gule plader netop fordi du ikke må bruge varerummet til ophold - ud over i forbindelse med dit erhverv.


  • #36   6. jun 2015 Men det kan jo være lige meget hvis bilen købes til privat brug?.
    Jeg er med på at man ved og give afkald på bagsæderne kan købe bilen til en billigere pris. Men hvad man laver i varerummet mens den holder stile betyder da ikke noget.... som og sove fx


  • #37   6. jun 2015 Bedre overskrift!

  • #38   6. jun 2015 Falco tror at SKAT er af en hel anden opfattelse smiley

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1970071&vId=0

    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1800141

    og så lige en der satte bagsæder i sin bmw i udlandet - og glemte at fjerne dem i danmark
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2113105&vId=0


  • #39   6. jun 2015 Fuck skat. Man betaler bare en masse i skat, så de så smider pengene videre til Afrika eller noget?.

Kommentér på:
et spørgsmål

Annonce