{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Joker
Joker
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230

Vask bil/Thansen sæbe {{forumTopicSubject}}

Nu køre jeg i en gammel bil, og den skal bare vaskes i hånden med børst og spand!

Er der noget af det nede fra Thansen som er noget værd?
Fx
http://www.thansen.dk/bil/bilpleje/shampoo-og-vask/turtle-extreme-nano-tech-formula-shampoo-500-ml./n1227180038/pn1227189950/
---- Er det så fint som det lyder?

Følgene butikker jeg har i nærheden:
Thansen.
Harald halvpris
Jem&fix
Har de noget?..................... De sidste gange jeg har vasket bilen, har den slet ikke set ren ud hverken før eller efter den blev vasket :D, og der har jeg brugt Biltema sæbe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask bil/Thansen sæbe
  • #1   7. jun 2015 jeps, det dur! Husk at have to spande, en spand til rent vand, og en til beskidt.. smiley

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

#2   7. jun 2015 Hvad skal det sige.. skal jeg starte med at fylde den ene med beskidt vand, og så den anden med rent vand? smiley

• #3   7. jun 2015 og vask i skyggen og stil bilen til tørre i skyggen.

Anskaf evt en regnvandstønde med et filter på, og vask med det.. ingen kalk pletter smiley

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

#4   7. jun 2015 Jae.. det er lidt trist med de pletter, når bilen er metalsort -.-''

• #5   7. jun 2015 Nej du har en spand med rent vand og sæbe og en anden bare med vand.

Så dypper du svampen/kluden i det med sæbe, vasker lidt på bilen, og så dypper du din i den spand kund med vand, så det beskidte fra bilen ryger derned, og så bagefter stikker du den i spanden med sæbevand .

2 spand metoden smiley

• #6   7. jun 2015 Nej, men du kender vel det fuldstændig idiotiske koncept der hedder en "gulvmoppe"? Hvor man smider vandet man lige har suget af gulvet tilbage i spanden, før man plasker det ud på gulvet igen.

Lad være med at gøre det ved din bil smiley

• #7   7. jun 2015 på den måde ryger al skidtet ikke ned i dit sæbevand, eller du reducerer det ihvertfald væsentligt og kommer altså ikke op på bilen igen

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

#8   7. jun 2015 GOt it (Y)
    - Har sku altid bare brugt det samme vand.. og så når man kigger ned i spanden efter at have helt alt vandet væk.. så ligger der lige et halv kilo sand i bunden smiley

• #9   7. jun 2015 netop det du undgår nu. ??

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

#10   7. jun 2015 Der er perfekt bilvakse vejr idag.. overskyet, og blæser en pelikan styrke fra vest.. (Dansk sommer, as we know it.

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

#11   7. jun 2015 Men hovedsagen var,,, er det fint nok det sæbe der, som jeg linkede til? eller har de andre 2 firmer noget bedre.

• #12   7. jun 2015 den bedste dag at vaske bil på er en regnvejrsdag, så sæber man bilen ind og regnen skyller sæben af.

• #13   7. jun 2015 Undtagen i sverige smiley

• #15   7. jun 2015 Jeg har også været i gang med det polishværk, dog Sonax men turtlvox synes jeg også er godt det har jeg brugt i mindst 10 år
    Nu går min bil i vaskehallen hver uge så der er nogle meget lidt synlige ridser som skulle fjernes, men jeg synes nu de stadig er der, man kan ikke se dem normalt men i solskin kan man godt ane dem, og efter behandlingen ser det lige godt eller skidt ud.
    Det er første gang jeg har pudset min bil, Sort Honda 2012 som jeg har haft i et år, men når det regner sidder der små vandbobler som det helst skal være.

• #16   7. jun 2015 Vasker sku kun med een spand, har alle dage gjort, også i sol, skyller af med haveslangen med mit kalkfyldte vand fra hanen, tørrer vognen med vaskeskindet, og en gang imellem får den lige lidt voks, så skinner den så dejligt. Skal det være hurtigt, får den spraywax.

• #17   7. jun 2015 Hvis du vasker bilen med børste , så ville jeg ikke bruge tid på 2 spandssystem.

Og vaskeskind burde forbydes. Brug et microfiber håndklæde eller en bunke microfiber klude.

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

#18   7. jun 2015 Ja nu endte det hele så med at jeg fandt noget nede i Thansen, som vikeligt var godt til sorte biler, oven i købet med en lille tilhørende stift, som man kan bruge til at farve de hårde ridser op med..så det det købte jeg i stedet for...
    Spenderede en halv formue,
    Kørte hjem
    Fandt nilfisken frem,
    Spand børst klude,
    Spulede snavset af bilen
    -------- Og finder så ud af at det er vox, jeg har købt!!!!!!!! og ikke sæbe!!!!
    Nå.. så måtte jeg bruge biltema sæbe igen.. (Y)
    Og det blev med 1 spands system... og den var god nok... 2 kilo sand i bunden af spanden, kalkpletter her og der.. Så fik jeg vasket bil.. og kan næsten ikke se forskel...

• #19   7. jun 2015 Sulfo kan også gå til nøds.
    Jeg gik lige ud og gav hjelm, tag og bagsmæk lidt voks. Autoglym resin polish. Det er mæg godt.
    Men de latterlige små klister pollen dimser, de er træls.

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

#20   7. jun 2015 Jamen Sulfo Aka. Opvaskemiddel fjerner jo alt vox.. Så skal man igang med voxning af hele bilen bag efter.. det tager en hel dag.

• #21   7. jun 2015 Endnu en grund til og vokse. Skrev også det kunne bruges til nøds

Kommentér på:
Vask bil/Thansen sæbe

Annonce