{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

morten p
morten p
Tilmeldt:
22. aug 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 16

Er min starter færdig? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har nu arbejdet på min gamle jeep i over 6 måneder, ville starte den for 1 gang i dag. Men, efter 2 forsøg klikkede den bare fra relæet. Jeg afmonterede starteren igen, smed den i en lader, der virkede den perfekt, prøvede 10 gange, ingen fejl der.
Smed den i bilen igen, da virkede den 2-3 gange, men fik ikke startet bilen ordentligt op. Derefter klikker den kun fra relæet.

Jeg har kun 6v fra tændingen af (målt på klemmen på starteren).
Der er 12,9 v direkte på det store plus kabel på starteren,
Der er 12,9 v på relæ ledningen på starteren, når jeg drejer nøglen.

Stel til starteren fejler Intet, batteriet leverer rigeligt med strøm.
Starteren er kun 2 år gammel.

Hvad kan jeg havde overset??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min starter færdig?
  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #1   14. jun 2015 hvordan er de 6v målt? for der burde skulle være 12v på kl 50

  • morten p
    morten p Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 16
    #2   14. jun 2015 Jeg har målt de 6 v direkte på (ign.Klemme) på starteren, når nøglen drejes 1 trin mod tænding.


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #3   14. jun 2015 har du også gjor det mens du prøver at starte

  • #4   14. jun 2015 for at tjekke om det er ordentlig stel og om startet en virker.
    så monter den og sæt direkte strøm til den lille ledning


  • #5   14. jun 2015 Det lyder som dine kul er færdige, eller start relæet. Hvis du skal tjekke relæet, så find en stor skruetrækker og sætte den imellem de 2 store kontakt punkter på relæet.
    Sætter du strøm til den lille ledning, Gør du blot det samme som nøglen.
    Og husk frigear!, og der kommer lidt gnister.
    Det lyder mærkeligt spændingen ikke falder når du starter, så hvis den virker når du kører udenom relæet, er det relæet. Hvis ikke kullene


  • morten p
    morten p Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 16
    #6   14. jun 2015 Jeg har desuden prøvet at ligge en lus nede på starteren, mellem relæ ledningen på 12.8 V og ledningen fra tændingen på 6 V. Det gnistede kun lidt.
    Jeg har prøvet at skifte relæet, den hjalp heller ikke.

    Den plejer at kunne tørne lidt, hvis jeg dasker på starteren med en hammer. Måske det er kullene?


  • #7   14. jun 2015 Gør som Buggi boy, en skruetrækker nede på starteren mellem den store plus og relæet, den lille ledning, husk frigear. hvis den ikke drejer motoren rundt er det kullene, og hvis den starter er det en fejl på kl 50

  • morten p
    morten p Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 16
    #8   15. jun 2015 Jeg har en 2,5 cu ledning som går fra starterrelæet til starter
    0,75 cu ledning som går fra tænding til ign. Klemme på starter.
    Jeg har haft starteren af, givet den direkte strøm, så virkede den upåklageligt, så burde kullene jo også være fine nok.
    Kan ikke forstå, hvorfor der kun er 6 volt på ign. Klemme nede på startereN.

    Har også haft en stelledning direkte fra batteri til starter via startskabel.



  • #9   15. jun 2015 Er der hele tiden 6 volt på, eller kommer der først 6 volt på startrelæet når du drejer nøglen hen til start, og ikke tænding, men der hvor den normal tørner motoren rundt?

  • #10   15. jun 2015 Morten p

    du stiller et spørgsmål om din starter virker. ?
    men du tjekker ikke op på det der bliver foreslået.
    hvis du skal starte en fejl søgning, så start med at afprøve om starter en virker når den er monteret.
    du kan mangle stel eller at der er dårlige forbindelser.
    hvis starter en så skulle virke så må du fejl søge videre og ikke starte en fejl søgning i midten.


  • #11   15. jun 2015 hej
    Det sted du måler 6 volt på starteren er en hjælpe startspænding til tænd spolen - har INTET med starterens funktion at gøre !!!!!
    Prøv at lægge forbindelse mellem KL. 50 og batteri plus så skal starteren tørne motoren ! hvis forsyning (plus og minus) er OK fidusen med at kortslutte de store tilslutninger hjælper ikke fordi starteren IKKE kommer i indgreb på den måde !!!
    få nu prøvet det eventuelt med et startkabel fra minus pol på batteri til hus/bolt på startermotor - i øvrigt kan man IKKE afprøve en starter med en lader - den kan ikke give strøm nok til det !!
    polobjørn


  • #12   15. jun 2015 Til Polobjørn #11
    Er det normal at der altid er en hjælpespænding på kl 50? Eller er det kun Jeep der kører med det system, har aldrig hørt om det før.


  • #13   16. jun 2015 Der er IKKE spænding på klemme 50 - kun når du drejer nøglen til start !!!!
    den anden klemme (normalt med smallere kabelsko) hedder kl. 16 og den kommer der 12 volt ud af mens starteren kører og kun mens den kører !!! og når den ikke kører er der IKKE spænding på klemmen hvis du trækker ledningen af og måler - men fordi der er gennemgang i tændspole/formodstand kan du måle ca. 6 volt på den blot der er tænding på bilen !!!
    på klemme 50 skal der være ca. batterispændinghvis tændingslåsen er OK - er der IKKE det er det nødvendigt at montere et "hjælpestart relæ" spørg hvis det er nødvendigt !!!
    polobjørn


Kommentér på:
Er min starter færdig?

Annonce