{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste teknik for udluftning af bremser?
  • #1   17. jun 2015 Du pumper med pedalen, holder med i bund, mens en lufter ud og sådan gør du indtil der ikke er mere luft i systemet.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #2   17. jun 2015 jeg syns den nemmeste og billigste metode er at tage en klar slang der passer på udluftnings skruerne og er lang nok til at tække op over højden på hoved cylinderen og ned i en dunk er den bedste

på med slangen løsne luft skruen pump til der ikke er luft bobler i slangen luk og næste når du har været rundt er der ikke mere luft husk at påfylde hoved cylinder undervejs

• #3   17. jun 2015 Når jeg skifter plejer jeg at sætte en bremsepedal på bremsen, så den ikke står og drypper hele tiden når man har åbnet for kredsløbet. Også eller så bare igang, husk gummi handsker, ellers så får man så klamme hænder, hvis man står med sådan noget bremsevæske på huden. Undgå også gerne at bremsevæsken havner alle mulige steder, eventuelt tør det op med det samme eller hold en bakke eller lign under

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#4   17. jun 2015 Once du sviner hele værkstedet til med bremse væske

• #5   17. jun 2015 lol misforstod det smiley

• #6   17. jun 2015 rene L nej man gør ikke kommer sgu da an på hvad du ligger under. Tænk das lige lidt selv ikke.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#7   17. jun 2015 once når du pumper tryk spuler du jo men hver mand sit cirkus

• #8   17. jun 2015 Den bedste metode er at starte med den studs der sidder længst væk fra hovedcylinderen, jeg plejer at bruge en halv liters flaske, i den laver du to huller i låget, slangen skal helt ned i bunden af flasken igennem låget, det andet hul er udluftning, så hænger du flasken så den er højere oppe end der hvor studsen er du skal udlufte, åbner udluftning skruen lidt, og træder stille og roligt på bremsepedalen en 10 gange, og så lukke for studsen, og det samme for de andre udluftningsskruer, men det er min metode, man kan også sætte en envejsventil på slangen, men det er ikke nødvendigt, husk at på fylde bremsevæske imellem udluftningerne.

• #9   17. jun 2015 rene L sgu da ikke hvis du har en dunk foran udluftnings skruen

• #11   17. jun 2015 Bilen skal IKKE være tændt, man ligger ikke med startet bil inde i en garage, og det har ingen betydning for udluftningen overhovedet.

• #12   17. jun 2015 Hvis man er 2 mand, så en pumper tryk, 3 pump,og derefter holder tryk på pedalen, mens en anden løsner udluftningsskruen, og når pedalen er i bund, lukkes udluftningsskruen igen, og der pumpes tryk igen.
    Sådan bliver du ved, indtil der ikke kommer bobler, i den slange som er mont. på udluftningsskruen, som self. går til en beholder.

og så starter man længst væk fra væskebeholderen/hovedecylinderen,
    Dvs. først h/b så v/b, h/f og til sidst v/f

• #13   18. jun 2015 Jeg bruger at sætte en stang (f.eks en cykelpumpe - eller en fjederbelastet stang, der kan trykke pedalen helt i bund) fast mellem bremsepedal og sædet (skub evt. sædet frem, så afstanden passer) - så er der tryk på systemet og udluftningsventilen kan løsnes kortvarigt, hvorefter bremsen igen må aktiveres - sådan gør man nogen gange, indtil der ikke kommer mere luft ud af den gennemsigtige slange, jeg har sat på fra udluftningsventilen og ned i en beholder.

Husk dog at løber bilens bremsevædskebeholder tør under processen - må man starte det hele forfra - derfor bruger de professionelle som regel automatisk opfyldning - og så at suge systemet fri for luft smiley

• #14   18. jun 2015 Ved en metode som virker for alle:
    Sæt slangen, en klar slange, på niplen
    Slangen ned i en beholder der ikke vælter
    Pump bremsen nogen gange
    Luk op for niplen
    Sid med en pilsner i campingstolen og hold øje med slangen, masterbeholderen må IKKE LØBE TØR, så gør fysikken resten af arbejdet. Når der ikke er bobler i slangen kan du lukke for niplen. Videre til næste og ny pilsner.

SKÅL og få så afleveret de stemmesedler i dovne hunde smiley

• #15   19. jun 2015 #14 metoden virker altså ikke for alle, hvis et bremserør f.eks. er ført op over bagbroen - så vil der stå luft her - derfor er man nødt til at pumpe eller suge væsken rimelig hurtigt igennem rørerne.

• #16   19. jun 2015 Når først væsken løber skal der nok komme væske nok rundt i systemet.

• #17   19. jun 2015 #16 Jeg ville ikke løbe an på det - kun at jeg ikke vil køre bagefter - med alle de øl smiley

• #18   19. jun 2015 Hvis pedalen er knaldhård, så er luften ude og vice versa.

• #20   19. jun 2015 Men hvorfor skulle man starte bilen, det har jo ingenting at sige overhovedet???

• #22   19. jun 2015 Men hvad skal du bruge bremseforstærkeren til, bilen triller jo ikke rundt mens du lufter bremser ud?

• #24   19. jun 2015 Et pedaltryk giver en vis mængde, den mængde ØGES IKKE ved at have bilen startet!
    Og der er i øvrigt INGEN ud over dig som bruger metoden.

• #26   19. jun 2015 Hahahahahhaha smiley
    Du kan trykke pedalen længere ned med motoren startet? Jeg trykker den helt ned, uden motor startet, men du trykker den endnu længere ned??
    Prøv næste gang at gøre det uden at starte motoren, det vil virke nøjagtigt lige så godt.
    Jeg starter også motoren når jeg skal skide, så skal man ikke trykke så hårdt, men resultatet er altid det samme, også selvom jeg glemmer at starte den, 1.5 kg dumper ned i kummen, hastigheden er kun afhængig af KAFFE.

• #28   19. jun 2015 Det er ordnet, tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Bedste teknik for udluftning af bremser?

Annonce