Hurtigste pendler transportform til/fra kbh? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal snart flytte til Stenløse, og arbejder i København (Islands Brygge). Derfor skal jeg jo naturligvis til at pendle den vej. Jeg har tidligere boet i området, og ved derfor at der er meget traffik på frederikssundsvejen om morgenen. Da jeg boede der, kørte jeg på motorvejen i Ballerup, men der var allerede meget kø allerede fra omkring Måløv. Så nu overvejer jeg hvad der er den hurtigste måde at komme til/fra arbejde på.
Mulighed 1: Tog og Cykel
Jeg kan selvfølgelig tage cyklen til/fra stationen og så tage toget. Jeg mener at toget tager ca. 35 minutter. Og dertil 2 x 5 minutter på cykel.
Så det tager 45 minutter, plus eventuel ventetid på toget. Så det bliver nok 55 min til 1 time. Største ulempe er, at jeg ikke bryder mig specielt meget om offentlig transport.
Mulighed 2: Cykel hele vejen
Jeg kan også tage raceren hele vejen. Jeg vil skyde på at jeg kan gøre det på en times tid, da jeg har en gennemsnits fart på ca 30-33 km/t på cyklen. Men så kommer jeg i tanke om, at jeg jo skal ind igennem byen, hvor der er mange cyklister, som kører utroligt langsomt. Så det vil nok forlænge turen med ca. et kvarter. Plus det faktum, at jeg ikke gider køre turen i regn og sne. Så det er nok noget jeg vil gøre en gang imellem, fordi det er fedt at køre på racercykel - ikke for at spare tid.
Mulighed 3: Bil
Bilen er helt sikkert mest bekvemt. Man sidder og slapper af, hører musik eller radio, og bliver ikke våd når det regner. Når det er vinter, er det dejligt varmt. Men der er kø - så meget at jeg vil tro det tager mindst en time at komme ind på arbejdet, plus at man så skal finde p-plads, hvilket ikke altid er nemt. Så det kan også sagtens tage mere end en time.
Mulighed 4: Knallert 45
Så kunne jeg tage en knallert 45 derind. Den må dog ikke køre på cykelstierne, så man er tvunget til at køre på vejen. Men jeg er i tvivl om hvad man må/ikke må i forbindelse med kø på sådan en fætter. Må man tage "striben" altså køre mellem bilerne? Eller må man overhale indenom? Hvis man må det, tror jeg faktisk det kunne gå hen og blive det hurtigste.
Mulighed 5: Knallert 30
En knallert 30 må så køre på cykelstierne. Men den's topfart er lavere end hvad jeg kan køre i snit på min cykel! Så den er nok alt for langsom til at komme på tale. Plus at den jo også har samme ulempe med langsomme cyklister når man kommer ind mod byen.
Hvad siger I - hvad tror I er den hurtigste måde at komme til/fra arbejde på, i myldretiden?
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 487
sep 2011
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 487
Tror jeg ville teste bilen og den offentlige løsning. Evt. en uge med hver, så får du helt sikkert hurtigt en ide om hva der er nemmest/ mest bekvemt for dig. Og så kan du jo som du siger tage raceren når det er godt vejr
sep 2011
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Og en 45`er kørte de der 50 55km/t så det gør de vel OGSÅ stadig?.
sep 2011
okt 2005
Men emnet lyder som noget top gear test
sep 2011
sep 2011
apr 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 64
Hvis man feks kunne få lov at møde tidligt 6:00 og ha fri kl 1330
eller feks 10 - 18
Så er bilen hurtigst
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Du er godt nok noget ar en cykelrytter, hvis du kan holde en konstant fart, højere end end knallert, på så lang en strækning. Du skal også lige huske røde lys og så videre. Så der er knallerten sku nok først fremme.
En 45 knallert skal overholde de samme regler, som en bil. Så nej, der må ikke køres mellem biler, indenom og så videre.
Hvis du går efter det hurtigste, tror jeg bilen er det bedste valg. Du har trods alt et langt stykke motorvej, hvor intet andet følger med.
Dernæst er knallert 30 nok mit næste bud.
sep 2011
#12 Min egen gennemsnitsfart kender jeg, for den er målt op til flere gange med GPS. Så den liggger ret fast lidt over 30. Det er inkl. røde lys, bakker, og alt sådan noget. Jeg har en god kondition, og kører på en fullcarbon racer der kun vejer omkring 7 kilo, så der er ok god fart på.
Men jeg aner så ikke hvilken gennemsnitsfart man kan holde med en knallert 30. Men den kan jo tunes, og så er den klart hurtigere.
Det kan godt være at bilen stadig er det hurtigste, og nu kommer der jo snart noget mere motorvej - så kan det være at det hjælper på køen.
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.265
faktisk må man i nogle tilfælde godt køre mellem rækkerne på en knallert 45. Men det vil kun være brugbart når der er langsom/stillestående bytrafik. resten af strækningen vil bilen være hurtigere.
når du kommer ind til byen vil det være umuligt for dig at komme i nærheden af en gennemsnitshastighed på cykel på 30. Der er simpelthen for mange forhindringer og røde lys. I byen vil en 30 knallert være lige så hurtig som cykel. (også selv hvis du var prof cykelrytter).
Hvis det skal være lovligt tror jeg bilen er det bedste bud. I praksis ville en 45 uden begrænsninger være den hurtigste, men der er risiko for bøder.
Personligt havde jeg taget en MC.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Helt personligt havde jeg nok taget det offentlige og så anskaffet mig en stationscykel. Jeg synes i hvert fald ikke at det er afslappende at sidde i kø i en bil midt i myldretiden.
Jeg havde valgt en stationscykel, fremfor at tage raceren med i S-toget, fordi der i forvejen er en million cykler med. Tror det er hurtigst uden og mindst besværligt. Og selvom man ikke bryder sig om offentlig transport, så vil jeg foretrække dét fremfor at sidde og kukkelure i en bilkø.
sep 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 318
http://www.dba.dk/havetraktor-oeko-hej-har/id-1016314346/
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
sep 2011
Men ja jeg må bare teste det af en uge med hver mulighed og se på det. Dog kender jeg ingen der har en knallert/scooter, så det får jeg ikke testet.
#16 - Det bliver helt sikkert ikke raceren med i toget, der er jeg alligevel for øm overfor cyklen..
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 207
http://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter/scootere/new-mobility/tricity.aspx
Og så en bil til regn og snevejr
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
okt 2005
Arh jeg tror altså ikke man må køre den på bil kørekort bare fordi den har et hjul mere?.. Men sjov ser den ud
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 207
Hurtigste pendler transportform til/fra kbh?