{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.496 visninger | Oprettet:

Bender
Bender
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633

Hurtigste pendler transportform til/fra kbh? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart flytte til Stenløse, og arbejder i København (Islands Brygge). Derfor skal jeg jo naturligvis til at pendle den vej. Jeg har tidligere boet i området, og ved derfor at der er meget traffik på frederikssundsvejen om morgenen. Da jeg boede der, kørte jeg på motorvejen i Ballerup, men der var allerede meget kø allerede fra omkring Måløv. Så nu overvejer jeg hvad der er den hurtigste måde at komme til/fra arbejde på.

Mulighed 1: Tog og Cykel
Jeg kan selvfølgelig tage cyklen til/fra stationen og så tage toget. Jeg mener at toget tager ca. 35 minutter. Og dertil 2 x 5 minutter på cykel.
Så det tager 45 minutter, plus eventuel ventetid på toget. Så det bliver nok 55 min til 1 time. Største ulempe er, at jeg ikke bryder mig specielt meget om offentlig transport.

Mulighed 2: Cykel hele vejen
Jeg kan også tage raceren hele vejen. Jeg vil skyde på at jeg kan gøre det på en times tid, da jeg har en gennemsnits fart på ca 30-33 km/t på cyklen. Men så kommer jeg i tanke om, at jeg jo skal ind igennem byen, hvor der er mange cyklister, som kører utroligt langsomt. Så det vil nok forlænge turen med ca. et kvarter. Plus det faktum, at jeg ikke gider køre turen i regn og sne. Så det er nok noget jeg vil gøre en gang imellem, fordi det er fedt at køre på racercykel - ikke for at spare tid.

Mulighed 3: Bil
Bilen er helt sikkert mest bekvemt. Man sidder og slapper af, hører musik eller radio, og bliver ikke våd når det regner. Når det er vinter, er det dejligt varmt. Men der er kø - så meget at jeg vil tro det tager mindst en time at komme ind på arbejdet, plus at man så skal finde p-plads, hvilket ikke altid er nemt. Så det kan også sagtens tage mere end en time.

Mulighed 4: Knallert 45
Så kunne jeg tage en knallert 45 derind. Den må dog ikke køre på cykelstierne, så man er tvunget til at køre på vejen. Men jeg er i tvivl om hvad man må/ikke må i forbindelse med kø på sådan en fætter. Må man tage "striben" altså køre mellem bilerne? Eller må man overhale indenom? Hvis man må det, tror jeg faktisk det kunne gå hen og blive det hurtigste.

Mulighed 5: Knallert 30
En knallert 30 må så køre på cykelstierne. Men den's topfart er lavere end hvad jeg kan køre i snit på min cykel! Så den er nok alt for langsom til at komme på tale. Plus at den jo også har samme ulempe med langsomme cyklister når man kommer ind mod byen.

Hvad siger I - hvad tror I er den hurtigste måde at komme til/fra arbejde på, i myldretiden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtigste pendler transportform til/fra kbh?
  • #1   18. jun 2015 Flyv i helikopter, hvis du har mulighed for at lande i nærheden af dit arbejde smiley

• #2   18. jun 2015 #1 Jeg tror første udfordring bliver overhovedet at få råd til en helikopter. smiley

• #3   18. jun 2015 Pjat smiley

Tror jeg ville teste bilen og den offentlige løsning. Evt. en uge med hver, så får du helt sikkert hurtigt en ide om hva der er nemmest/ mest bekvemt for dig. Og så kan du jo som du siger tage raceren når det er godt vejr smiley

• #4   18. jun 2015 Hvad med den 45 der, må man køre udenom køen på den? Og hvis ikke, hvad får man af straf hvis man skider på det og gør det alligevel? For så er den jo nok ok hurtig - så er der jo ingen kø. smiley

• #5   18. jun 2015 Førhen kørte en knallert/scooter 30, ikke 30 men 40km/t. så det gør de vel stadig?.
    Og en 45`er kørte de der 50 55km/t så det gør de vel OGSÅ stadig?.

• #6   18. jun 2015 #5 Hvad har det med overhaling at kø at gøre? Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med din kommentar.. smiley

• #7   18. jun 2015 Det har ikke sååh meget med kø og gøre.. Mere det, at du ikke vil kunne følge med en scooter 30`er som du ellers får det til og lyde som om at du gør.

Men emnet lyder som noget top gear test smiley hehe.

• #8   18. jun 2015 Well jeg overhaler tit knallert 30'er når de ikke er tunet? smiley Så jo kan jeg sagtens.

• #10   18. jun 2015 Ja, men hvis jeg skal tage cykelstien så er det jo kun en knallert 30 der kan bruges. Tror straffen er pæn, hvis man kører på cykelstien på en 45.. Men jeg kender ikke lige reglerne. Men der er vidst ikke den store forskel på hvor lang turen er, selvom man er på cykelsti.

• #11   18. jun 2015 Du skrev ikke noget om mødetid?

Hvis man feks kunne få lov at møde tidligt 6:00 og ha fri kl 1330
    eller feks 10 - 18
    Så er bilen hurtigst

• #12   18. jun 2015 Min kammerats kone bor i ølstykke og arbejder på bryggen. Hun bruger mellem 1,5-2 timer hver vej, med det offentlige.

Du er godt nok noget ar en cykelrytter, hvis du kan holde en konstant fart, højere end end knallert, på så lang en strækning. Du skal også lige huske røde lys og så videre. Så der er knallerten sku nok først fremme.

En 45 knallert skal overholde de samme regler, som en bil. Så nej, der må ikke køres mellem biler, indenom og så videre.

Hvis du går efter det hurtigste, tror jeg bilen er det bedste valg. Du har trods alt et langt stykke motorvej, hvor intet andet følger med.
    Dernæst er knallert 30 nok mit næste bud.

• #13   18. jun 2015 #11 Mødetiden kan godt rykkes lidt. Men jeg kommer ikke til at møde kl 6, for jeg har en datter der skal afleveres først.

#12 Min egen gennemsnitsfart kender jeg, for den er målt op til flere gange med GPS. Så den liggger ret fast lidt over 30. Det er inkl. røde lys, bakker, og alt sådan noget. Jeg har en god kondition, og kører på en fullcarbon racer der kun vejer omkring 7 kilo, så der er ok god fart på.
    Men jeg aner så ikke hvilken gennemsnitsfart man kan holde med en knallert 30. Men den kan jo tunes, og så er den klart hurtigere.

Det kan godt være at bilen stadig er det hurtigste, og nu kommer der jo snart noget mere motorvej - så kan det være at det hjælper på køen.

• #15   18. jun 2015 http://www.magacin.dk/motorcykler/endelig-fik-vi-svaret/ar2175/

faktisk må man i nogle tilfælde godt køre mellem rækkerne på en knallert 45. Men det vil kun være brugbart når der er langsom/stillestående bytrafik. resten af strækningen vil bilen være hurtigere.

når du kommer ind til byen vil det være umuligt for dig at komme i nærheden af en gennemsnitshastighed på cykel på 30. Der er simpelthen for mange forhindringer og røde lys. I byen vil en 30 knallert være lige så hurtig som cykel. (også selv hvis du var prof cykelrytter).

Hvis det skal være lovligt tror jeg bilen er det bedste bud. I praksis ville en 45 uden begrænsninger være den hurtigste, men der er risiko for bøder.
    Personligt havde jeg taget en MC.

• #16   18. jun 2015 Jeg havde også prøvet det af, dog havde jeg droppet scooterne. Jeg tror de er et helvede og komme igennem byen med i myldretiden, både 30 og 45.

Helt personligt havde jeg nok taget det offentlige og så anskaffet mig en stationscykel. Jeg synes i hvert fald ikke at det er afslappende at sidde i kø i en bil midt i myldretiden.
    Jeg havde valgt en stationscykel, fremfor at tage raceren med i S-toget, fordi der i forvejen er en million cykler med. Tror det er hurtigst uden og mindst besværligt. Og selvom man ikke bryder sig om offentlig transport, så vil jeg foretrække dét fremfor at sidde og kukkelure i en bilkø.

• #17   18. jun 2015 Herover i Jylland havde vi sku taget denne:

http://www.dba.dk/havetraktor-oeko-hej-har/id-1016314346/

• #18   18. jun 2015 ... Plus, hvis du hopper af S-toget på Dybølsbro og cykler over Bryggebroen, er du på Islands Brygge på under 5min og du undgår stortset trafik.

• #19   18. jun 2015 #15 - jeg pendler mellem Glostrup og Islands brygge nu, det er der jeg har et snit på 30+. Men jeg kører så heller ikke af roskildevej og Vesterbrogade, netop for at udgå langsom traffik og langsomme cyklister. Jeg tager den enten gennem Hvidovre eller udenom selve KBH, via Brøndby Strand. Mellem Glostrup og Islands Brygge, er jeg samme tid eller kortere om det på cykel, end i bil - fordi der er kø og p-plads udfordringer i bil.

Men ja jeg må bare teste det af en uge med hver mulighed og se på det. Dog kender jeg ingen der har en knallert/scooter, så det får jeg ikke testet.

#16 - Det bliver helt sikkert ikke raceren med i toget, der er jeg alligevel for øm overfor cyklen.. smiley

• #20   18. jun 2015 zig zag, mellem bilerne. gir en bøde på 2000 kr + klip i kortet, på en knallert 45. hc

• #21   18. jun 2015 MC til bilkørekort:
    http://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter/scootere/new-mobility/tricity.aspx

Og så en bil til regn og snevejr smiley

• #22   18. jun 2015 Man må ikke lanesplitte hverken på EU45, eller MC smiley

• #23   18. jun 2015 Lasse E .
    Arh jeg tror altså ikke man må køre den på bil kørekort bare fordi den har et hjul mere?.. Men sjov ser den ud smiley .

• #24   19. jun 2015 Må du gerne. Prøv selv at Google den smiley

Kommentér på:
Hurtigste pendler transportform til/fra kbh?

Annonce