{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Bilferie til Barcelona ! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en citroen C2 1,4 hdi fra 2005 der er synet for et halvt år siden og har kørt 235000km og ikke fejler noget!
Den bliver brugt hver evig eneste dag fra Køge til Kbh !

Mit spørgsmål er så, kan man kører i den fra Køge til Barcelona ? Og noget man skal være opmærksom på!?

Mvh Deniz

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilferie til Barcelona !
  • #1   19. jun 2015 Vær opmærksom på at der er virkelig langt til Barcelona i bil og en fly koster 1600 kr!

Om din bil er i stand til at klare turen kan jo være svær at spå om, da det jo netop er din bil og dig der kører i den

Det var ikke en køretur for mig. Slet ikke i den type bil

• #2   19. jun 2015 Det er klart hurtigst og muligvis billigst at tage flyet! Men det er også mere for oplevelsen skyld at jeg godt kunne tænke mig at kører smiley

• #3   19. jun 2015 få lavet et service ,lad være med at presse den hårdt på motorvej , og lad være med at fylde for mange kg / mennesker bagage i. kig evt hvad det koster at leje en bil ved grænsen . god tur

• #4   19. jun 2015 Jeg kører til Italien i min veteran fra 1962 om kort tid og i et hug, også for turens skyld, så sørg for at du har vejhjælp og lidt penge på nødkontoen, og sæt i gang smiley

• #5   19. jun 2015 Altså, jeg ville gøre det.
    Men få en kaskoforsikring på dytten og køb en SOS-vejhjælp, det kan ikke koste alverden for et par sommermåneder. (Kasko er nødvendig for at få vejhjælpen smiley )
    Skal du til selve Barcelona, eller til kystferie?
    Kender nogle unge mennesker fra Jylland, der skal derned og også kører selv, forlader Danmark 12-6 og planlægger 1.ste overnatning ved Hannover og 2nd overnatning omkring Dijon smiley

• #6   19. jun 2015 Ny olie, bremsevæske og klodser. Og så kør fornuftig. Hold lidt pauser i bjergene, både når det går op og nedad.
    Så skal den nok klare det I god stil.

• #7   19. jun 2015 Og hvis du planlægger at få noget lavet på bilen, så få det gjort mindst 2 uger før afgang.
    Så kan du vænne dig til at bilen måske føles anderledes, og der er også til en evt efterkontrol af bilen.

• #8   20. jun 2015 Jeg skal på kysterne smiley
    Jeg overnatter også undervejs så den får rigeligt med pauser

• #9   20. jun 2015 Det er sku en RIGTIG kedelig tur, har kørt dk - Spanien 18 gang. Og gør det kun af nød, hvis ALT andet går galt. Flyv for H... og leje en bil her nede.
    Skal du ind i selv Barcelona, så glem alt om din egen bil.. Paris er en børnehave i forhold til, hvad angår buler og risser.

• #10   20. jun 2015 Vi har faktisk ikke tænkt os at kører ind i centrum men bare langs kysten!

Har overvejet sydfrankrig også men det er for dyrt dernede

• #11   20. jun 2015 Jeg valgte på et tidspunkt at køre til ventimiglia i Italien, det ligger på grænsen til Frankrig lige op ad Monaco, men der var billigt at bo, og så tog vi på udflugter til Monaco, nice osv smiley

• #12   20. jun 2015 Nu kan du så være sikker på kyst områder, er lige så slem som centrum. Det er rent turist helvede... og trafikken står stille og 30-35 grader lige for tiden.

• #13   20. jun 2015 Lej en bil i flensborg i stedet for. Så har du en ny bil og du behøver ikke bekymre dig om noget. Det har vi valgt at gøre, når vi tager afsted til den franske riviera, her den 17 Juli. Det kunne bedre svare sig for os økonomisk, hvis man tager afskrivning osv. i betragtning.
    Vi har bestilt ved Sixt i harrislee/flensborg. Her har vi valgt klassen LDAR, som bl.a. indeholder Bmw 5serie/gt 530-535id , Mercedes e350 og Audi a6 3.0tdi/tfsi.
    Det skal vi give 7000 for, fra den 17 juli til den 2 august, inklusiv ekstra forsikring som nedsætter selvrisikoen, og forsikring for dæk,ruder og tag og til sidst en ekstra chauffør.

• #14   20. jun 2015 Det er dig der kender din bil bedst ....

Jeg havde de gamles CV med hjem fra Italien.. Kørte i 25 år gammel sierra .. Ingen problemer
    Lad være med at presse den og få lavet service inden så burde den nemt klare den tur. Hav olie med

Nå ja Sierraen fik TÆV det meste af vejen ned som blev taget a 2 gange.. Ex damen havde en tysk veninde der gav en overnatning ~München
    Hjem med CV efter lå vi med 100-120 det meste af vejen hjem i et hug (3 biler 2 med CV)

• #15   20. jun 2015 Ahh nu var det jo også en sierra smiley

• #16   20. jun 2015 så langt er der altså heller ikke til barcelona, ca 2100-2300 km alt efter hvor i dk man bor. turen dertil tager hvad 26 timer i en bus, dvs man kan kører derned i personbil med 130 km/t på 16 timer hvis man ikke holder pause. men man bør nok tage en overnatning undervejs.
    det er fine veje derned og på ingen måder svært, heller ikke for en lille bil, man skal bare kende bilens begrænsninger.

jeg kører eks vis til prag ca 7-8 gange om året, der er lige 1100 km derned, det gør jeg fint på en dag uden problemer og det er på ingen måder besværlig el anstrengende

• #17   20. jun 2015 Kørte til Piemonte i Italien for et par år siden i Touareg'en fordi jeg skulle have en masse bolig inventar med. 1600 km hver vej med diverse spise/tisse pauser og det var ærlig talt dødsygt..
    Kun bjergene er lidt spændende, motorvejen er ligesom herhjemme - kedelig!

Kan godt forstå turen er en oplevelse og en del af charmen, men synes det er forbeholdt hvis man kører i noget klassisk eller noget sjovt/spændende bil.

Også kører de altså som vilde dyr i Barcelona.
    Vi ville have lejet en scooter, men efter at have set hvordan de kørte turde kæresten ikke sidde bagpå smiley

• #18   20. jun 2015 Vi køre til Italien hvert år i vores lille Aygo fra 08 og 160k på klokken - dog "kun" ca 1700km.
    Få lavet service inden afgang. Tjek bremser osv.
    Stop forbi fleegaard og tank drikkelse op. Men LAD VÆR med at drikke energidrikke og spise usundt hele vejen smiley Du får en ubehagelig stress i Kroppen - drik primært vand og spis fornuftig mad i stedet smiley
    Hvis du ikke har fartpilot, så anskaf dig en smiley
    Bered dig på at det er røv sygt og køre de mange kilometer på motorvej smiley Det tager også længere tid end man regner med hvis man vælger at køre i højsæson, der er meget trafik.

Hold gerne nogle pauser og tag det roligt i bjergende. Bremser kan godt blive godt lune.

Kommentér på:
Bilferie til Barcelona !

Annonce