{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel Stc billig drift.
  • #1   10. jul 2015 Er det ikke "bare" at gå på http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm og se hvor langt den skal gå, før den er billig?
    Og bagefter gå på bilbasen, og lave en udvidet søgning, hvor du vælger mindst det antal km/l, og diesel som brændstof? Og så se hvad der kommer op af modeller smiley
    Sådan ville jeg gøre det, hvis det var smiley


  • #2   10. jul 2015 Jeg kan anbefale en Skoda Fabia 1.4 TDI. Koster 2.200 i vægtafgift halvårligt og kører nemt 23 km/l.
    Et ekstra plus er at der er ok med udstyr, elruder, sædevarme, a/c og fartpilot.

    Jeg har lige købt en fra 2006 til en ok pris.


  • #4   10. jul 2015 Hvad er dit budget??

  • #9   10. jul 2015 Passat 3bg eller skodaen jeg har koster ca 6000om året i afgift. (500kr pr måned)

    Mit behov gør jeg tanker ca hver 3 uge(5-600krj, så vel 7-800pr md, så den koster ca 1200 om måneden, plus forsikring, den holder vi ude af regnestykket da den svinger fra folk og selskaber..
    Kontra da jeg havde passat benziner, som kostede 4200 om året i afgift(400pr måned ca)
    Og tankede 2-3 gange om måneden á 7-800kr. /2100pr måned, så den kostede mig 2500 pr måned
    Diesel er dyrere at reppe på når de går istykker. Men regn igennem hvad behov osv er...
    Min micra og yaris kostede 1600 om året/ 120kr pr måned, plus ca 3 tankfulde om måneden a 4-500kr. Så de kostede 17-1800kr. Pr måned


  • #10   10. jul 2015 Køre 406HDI og må sige den 8v motor på 2liter klare jobet godt. Ikke så økonomisk som VAG'S tdi men den fejler sjældenet noget. Har kørt 100.000km uden nedbrud og bilen har nu kørt 380.000km og køre stadig helt kanont.
    Ellers er Mondeo også nede i pris.
    Især benzinmodelen

    Forstå udemørket STC og baby hænger sammen for jo man kan nøjes med en sedan og man ville for den sags skyld kunne nøjes med en smart. Men med en etc er det bare så dejlig nemt.
    Overvejer seriøst en berlingo. Det er en fantastisk familie bil med massere plads. Ikke mindst nå de små skal spændes fast osv. Så kan du jo få en rigtig bil nå baby er stor nok til ikke at ødelægge og svinde bilen til.


  • #11   10. jul 2015 Kæft det er sjovt med folk der kommentere der ikke har noget konstruktivt at byde ind med. Stræk kvinde? og Rasmus Ø-

    Nu er det jo sådan at vi har en datter på 8 også så ved nok godt hvad det kræver af plads, desuden har jeg en hund der skal være plads til.

    Og hvor langt man skal kører for at opveje det ene og det andet er vel også fint nok, da jeg kører 8000 på 2 mdr.

    Men ekstra service osv, der er jeg ikke enige med jer. Problemet med ekstra udgifterne kommer som regel af manglende service osv, er selv mekaniker.

    Mht . afgifter kunne jeg nemt søge på bilbasen ja, men det stemmer bare ikke overens når en 406 2,0 HDi koster mere end en 306 med samme maskine.

    Men tak til dem der kom med konstruktivt.


  • #13   10. jul 2015 Jeg takker rasmus.

    Nej gjort jeg ikke, det ved jeg, men jeg ville nok ikke skrive og lave en forespørgelse på stc, hvis jeg ikke selv mente jeg havde behov for en.

    Men jeg kører også tit rundt med paneler, motordele osv i bilen, lægter og lignende, det glemte jeg også at skrive.

    Det er så træls at hente paneler når man skal lave rust, og så dele dem i 3 stykker for at have dem bag i en golf 3


  • #14   10. jul 2015 306 har Færre kilo at slæbe og er oplyst til at gå længere på literen.
    Mon gamle sedan kostede mindre end min nuværende stationcar fordi den var oplyst til at køre 1 km længere på literen og derfor kom op i en anden ejerafgfits klasse. smiley
    Min kami købte en helt ny Focus øco diesel. Han betaler 800mener jeg halvårligt den normale diesel koster mere i ejerafgift. Bare fordi den gå kortere på literen


  • #15   10. jul 2015 Heeh, jamen det der er fucked up er at 306 koster 2800 hvor 406 koster 2300

  • #16   10. jul 2015 Men så det da bare og din noget golf 4/passat 3bg st c med den gode pd motor og manuel gear, de går nemt 18 literen. Og priserne er jo nede under de 25000kr
    Og hvis du finder en med def toppakning, kan du selv skifte og få lavet toppen for 2-2500kr. Medmindre lorten er revnet.


  • #17   10. jul 2015 2300kr
    Giver 3030 halvårligt inklusiv udæigningsafgfit og den har DPF så der spare jeg 500.
    Det en 2.0 8v HDi 107Hk. RHS motor i en D9 break fra 03.
    Den er sat til 17.2 mener jeg


  • #18   11. jul 2015 Fandt en 1999 2,0 Hdi, motoren har jeg ikke yderligere kendskab til da jeg er opel mand.

    Den står til 2300 ved motorregistret


  • #20   11. jul 2015 Tommy, det kan jeg desværre ikke svare dig på her, da admin betragter sådanne ting som købs annonce i marked, smiley

    Gider ikke have frosset min profil igen.


Kommentér på:
Diesel Stc billig drift.

Annonce