10.300 visninger
|
Oprettet:
Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro - erfaringer {{forumTopicSubject}}
Har kig på 3. forskellige Audi A6'ere, med den "store" diesel motor og quattro alle sammen.
Kørt mellem 200-300.000km, 2004 & 2005 modeller.
Søger derfor erfaringer med netop denne type Audi. Nogle ting man skal være opmærksom på? Holdbarheden af den? Dyre reperationer? Osv. osv. Og om folk der har ejet sådan en gryde har været generelt glade for den
De har alle tre aut. gear. triptronic.
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
Mit råd: Køb en Toyota Avensis 2,2 D-Cat, og set et Audi loge på.. Så har du en bil der køre dobbelt så godt, er hurtigere i det virkelige liv, ikke går i stykker, holder prisen bedre, og koster det halve
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
3.0 kan jo optimeres nogenlunde safe til 285HK/500NM - har jeg hørt.
Volvo er også et godt bud, men så er vi ovre i en benziner. Og skal jeg have benziner, så kan jeg ligeså godt tage den Subaru STI jo
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Subaru'en ender med at være et dybt pengehul som Dodgen også har været, for den vil blive ved, og ved, og ved med at blive optimeret - for man vil jo altid have mere. Og så ender den med at drikke lige så meget som Dodgen.
Derfor diesel, V6 turbo diesel kan man jo også få noget lyd ud af. Selvom det nu aldrig slår en Hemi. Det er trist at se benzinregningen efterhånden når man gerne vil kører en længere tur, så diesel skal det næsten bare være!
okt 2005
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 43 Svar: 1.308
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 113
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Ja, sjovt nok koster den overraskende 1100.- mere end Dodgen årligt i afgift, men det er nok lige til at overkomme.
Partikelfilter, EGR og alt det kedelige skal kobles af. Gider ikke have en diesel der prøver at dræbe sig selv. Det er kun til syn den ikke må forurene jo
Turbo koster på alle turbo biler, om det er benzin eller diesel. Det er jo en af de ting man er indforstået mig, nok ryger på et eller andet tidspunkt.
Kæderne på den store diesel motor, er de et svagt punkt? Luftundervognen og gearkassen ville jeg egentligt tro kostede det meste at holde kørende.
Motorvarmer (webasto eks) er jo også et must på en diesel raket til de kortere ture, så det ryger også på.
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Dem jeg har fundet står alle 3 i Jylland, lidt langt for en prøvetur
Hvad koster et kæderep på sådan en audi? Give or take, folk tager jo ikke det samme på værkstederne
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Vidste godt det kostede knapper at have en Audi, men 45.000 for et kædeskift! Det må revurderes om det så overhovedet skal blive en Audi næste gang
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Ideen i at have kæderne i bag kan jeg godt slet ikke se, det gør det da alt andet end nemt at skifte.
Hvad er serviceintervaller på kædetrækket?
Knaster, lyder umildbart ikke godt. Er det produceret i for dårligt materiale?
Løftere og dyssere er vel meget normalt på en diesel motor efterhånden?
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
Der er kæder. Tandrem og multirem på motoren.
Nye indsugnings manifolde koster vist omkring 6000.kr
Ja det må det være. For de kopper der sidder på toppen af ventilerne og som knasten trykker på, bliver nærmest slået i stykker.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Hvis kæden bliver lidt slap på sådan en 3L V6 diesel, kan man så godt kører videre med den da? Er det selve ny knast i så, eller er det reservedelskop eller noget?
Læste noget med at det ikke var selve manifolden, men noget i den der bare skulle renses?
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
Altså jeg har hørt en der har kørt 90.000.km med kæderne hvor den raller ved opstart. Jeg har selv kørt 25.000.km i min, som desværre også larmer fra kæderne ved opstart
Ja der skal nye knaster og kopper på, men så skal man jo have kæderne af for at skifte det. Og i værste tilfælde så smader ventilerne, og så er det af med begge topstykker.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Ellers må man jo gnave i det sure æble og give det mere i brændstof til den Subaru, der ved man da trods alt hvad man har med at gøre.
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
Ja ellers skal du finde en der har fået lavet tingene
Men min den går heller ikke mere end 12 på literen.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Dertil koster den også noget mindre i årlig afgift en A6 diesel
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
Ja jeg giver 11.000.kr årligt :(((
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Men lægger man så gaspedalen vandret sluger de
11000... Jeg giver 8800.- for min RAM
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 100
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
Ja det er svine dyrt
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Kan overraskende få den til at gå 8,5km/l
Rent rør uden noget som helst giver jo bedre spool på turboen, og større IC - så bliver den nok lidt anerledes at kører i.
Bare få det lavet inden du for den chippet om, så den kan blive kørt rigtigt lækkert ind
aug 2011
Følger: 1 Svar: 42
Har fået min til at gå 13 km/l en gang ellers er det 12 km/l i snit. Medmindre den får godt med gas, så ryger det lige igennem.
Ja lige præcis
Ja det var os meningen
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro - erfaringer