{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.301 visninger | Oprettet:

Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro - erfaringer {{forumTopicSubject}}

Har kig på 3. forskellige Audi A6'ere, med den "store" diesel motor og quattro alle sammen.
Kørt mellem 200-300.000km, 2004 & 2005 modeller.

Søger derfor erfaringer med netop denne type Audi. Nogle ting man skal være opmærksom på? Holdbarheden af den? Dyre reperationer? Osv. osv. Og om folk der har ejet sådan en gryde har været generelt glade for den smiley

De har alle tre aut. gear. triptronic. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro - erfaringer
  • #1   11. jul 2015 Jeg har haft en 2,7 TDI V6 fra 2006.. Det er stort set samme motor. Bilen ligger i den dyre ende, fordi det er en Audi. Jeg har haft rigtigt mange biler fra rigtigt mange mærker, men har aldrig været så ked af en bil som min A6. Den kørte ganske fint, og gjorde det det skulle - Ikke et hak mere.. Den kørte ikke halvt så godt som min Volvo V70.. Til gengæld gik den meget i stykker, og det kostede en jetjager hver gang.. Bla. Andet klimaanlægget som satte som først var utæt, og senere satte sig fast på "Afrika varme" indstillingen. Min var modificeret og lagde over 240 HK rullefelt, den føltes også voldsomt hurtigt når turboen kom.. Men det var kun når jeg kørte alene den virkede hurtig, for den kunne ikke mere end lige følge de fleste 30.000 kroners GTI biler i optræk smiley

Mit råd: Køb en Toyota Avensis 2,2 D-Cat, og set et Audi loge på.. Så har du en bil der køre dobbelt så godt, er hurtigere i det virkelige liv, ikke går i stykker, holder prisen bedre, og koster det halve smiley

• #2   11. jul 2015 Se det sådan her: Jeg havde min sorte RAM, byttede til Audi, blev ked af det, og købte en RAM igen smiley

• #3   11. jul 2015 Skal jo stadig have bare lidt motor Casper, du ved jo hvad jeg kommer fra. 4x4/AWD/kald det hvad du vil er et must, og så gerne helst det var diesel komfort også, luksus som xenonlygter und so weiter smiley

3.0 kan jo optimeres nogenlunde safe til 285HK/500NM - har jeg hørt.
    Volvo er også et godt bud, men så er vi ovre i en benziner. Og skal jeg have benziner, så kan jeg ligeså godt tage den Subaru STI jo smiley

• #4   11. jul 2015 Ta' Subaru'en da smiley Men ellers Volve XC90 er lign. Det kan selvfølgelig også være at Audien er lige dig, men jeg var godt nok ked af den og skuffet.. Folk snakker om deres lækre køreegenskaber osv. men dem fandt jeg aldrig rigtigt... Jeg tror den er mere opreklameret, end den er god smiley

• #5   11. jul 2015 Skal det være 6 serien, så kig på Audi S6.. Min kammerat har en, og den er lækker! Der er 4x4 som bliver fodret af en 5,2 liters V10 motor smiley De kan købes for nogenlunde penge på gule plader smiley

• #6   11. jul 2015 Vil gerne hen i noget sedan, stor 4x4 kan man vel godt sige er prøvet af jo smiley

Subaru'en ender med at være et dybt pengehul som Dodgen også har været, for den vil blive ved, og ved, og ved med at blive optimeret - for man vil jo altid have mere. Og så ender den med at drikke lige så meget som Dodgen.

Derfor diesel, V6 turbo diesel kan man jo også få noget lyd ud af. Selvom det nu aldrig slår en Hemi. Det er trist at se benzinregningen efterhånden når man gerne vil kører en længere tur, så diesel skal det næsten bare være! smiley

• #7   11. jul 2015 Har du overvejet noget Mercedes ? En e class kan jo fås med 4matic, jeg er rigtig glad min e320cdi,

• #8   11. jul 2015 Igen,du fortryder det... Og nej det er ikke billigere smiley Ved godt diesel er billgere, og den køre lidt længere på literen.. Men det skal vejes op mod først og fremmest en kæmpe vægtafgift hvis den er på hvide plader.. Og der efter kommer ALLE de sky-høje "diesel-reperationer" først partikelfilter som ALDRIG kan holde sig rene, så brænder dyserne da de er på overarbejde, og samme historie med turboen.. Intet af det holder, og slet ikke efter optimering smiley Har som sagt selv været der smiley Dertil kommer så almindelig service hvor den skal have dobbelt så meget olie som en benzin bil, osv. osv... Så med mindre du kører 100.000 km om året, så ville det bestemt ikke være mere økonomisk smiley Faktisk noget folk ofte glemmer at regne med, når de vælger diesel fordi de TROR de sparer penge i sidste ende.. Men medmindre man køre meget langt, er det sjældent tilfældet smiley

• #9   11. jul 2015 Når det så er sagt, så laver tyskerne dog de bedste diesel motore på markedet - Efter min mening smiley

• #10   11. jul 2015 KÆDEN!! Holder ikke og er en svine dyr reparation som prktikkelfilteret

• #11   11. jul 2015 Haha sjovt du siger det smiley Knastkæden havde jeg også bøvl med smiley Det var en forfærdeligt dyr bil smiley

• #12   11. jul 2015 Mercedes. Er de ikke langt dyrere at skrue på end Audi er?

Ja, sjovt nok koster den overraskende 1100.- mere end Dodgen årligt i afgift, men det er nok lige til at overkomme.

Partikelfilter, EGR og alt det kedelige skal kobles af. Gider ikke have en diesel der prøver at dræbe sig selv. Det er kun til syn den ikke må forurene jo smiley

Turbo koster på alle turbo biler, om det er benzin eller diesel. Det er jo en af de ting man er indforstået mig, nok ryger på et eller andet tidspunkt.

Kæderne på den store diesel motor, er de et svagt punkt? Luftundervognen og gearkassen ville jeg egentligt tro kostede det meste at holde kørende. smiley

Motorvarmer (webasto eks) er jo også et must på en diesel raket til de kortere ture, så det ryger også på.

• #13   11. jul 2015 Bare husk, hvis du køber sådan én: Casper bliver ikke sur.... Casper bliver skuffet!! smiley

• #14   11. jul 2015 Haha ja, svensker Marcus og Jax Jakob ruller nok også øjne af mig hvis det ender i det smiley

• #15   11. jul 2015 Hahaha smiley Man skal have den bil man har lyst til at prøve smiley Nu har du lidt erfaring med smiley Men lyt meget efter kæden når du kigger dem igennem - Især når motoren var kold eller ved sejtræk i lave omd. bankede den helt vildt smiley

• #17   11. jul 2015 Ja, må se om den lokale Audi forhandler ikke har en holdende.

Dem jeg har fundet står alle 3 i Jylland, lidt langt for en prøvetur smiley

Hvad koster et kæderep på sådan en audi? Give or take, folk tager jo ikke det samme på værkstederne smiley

• #18   11. jul 2015 Lige præcis min kæde blev ikke skiftet, bilen blev solgt inden.. Så ved ikke hvad den nye ejer har givet for det.. Men kunne forestille mig at det var en større omgang smiley

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 42
    #19   11. jul 2015 Kæde rep på et Audi værksted koster 40.000-45.000.kr da kæderne ( 4 kæder ) sidder på bagsiden af motoren så motoren skal ud af bilen.

• #20   11. jul 2015 Okay, det er jo så også bare 25% af bilens værdi. Hvad koster det så på et alm. værksted smiley

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#21   11. jul 2015 Ja det er vanvittigt. Ved det faktisk ikke, men vil skyde på at det er halv pris. Så det er stadig ikke helt billigt.

• #22   11. jul 2015 Ja, det var da godt nok lidt vildt! For de 45.000 kan man få en sprit ny Subaru turbo motor.

Vidste godt det kostede knapper at have en Audi, men 45.000 for et kædeskift! Det må revurderes om det så overhovedet skal blive en Audi næste gang smiley

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#23   11. jul 2015 Ved heller ikke hvad Audi har tænkt på ved at lave hele kædetrækket på bagsiden af motoren frem for foran. Så er der stadig en lille tandrem foran på motoren til høj tryks pumpen. Men hvis kæderne er dårlig så raller den i få sekunder efter start og så holder den op. De kan også have problemer med indsugnings manifolde og vist også deres knaster og hydrauliske løftere. Men de køre sq godt.

• #24   11. jul 2015 Ja, altså Dodgen kører også med både kæde og multirem foran. Kæden er dog livstidsvarig, og minder om en kæde der er lavet til en lastbilmotor. Så den dør aldrig smiley
    Ideen i at have kæderne i bag kan jeg godt slet ikke se, det gør det da alt andet end nemt at skifte.

Hvad er serviceintervaller på kædetrækket?
    Knaster, lyder umildbart ikke godt. Er det produceret i for dårligt materiale?
    Løftere og dyssere er vel meget normalt på en diesel motor efterhånden?

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#25   11. jul 2015 Jamen meningen med kæder er jo nemlig at de aldrig skal skiftes, ligesom en tandrem skal. Så der er ingen udskiftnings intervaller på kæderne.

Der er kæder. Tandrem og multirem på motoren.

Nye indsugnings manifolde koster vist omkring 6000.kr

Ja det må det være. For de kopper der sidder på toppen af ventilerne og som knasten trykker på, bliver nærmest slået i stykker.

• #26   11. jul 2015 Ja, mente også de kæder skulle holde for altid. Men Audi og VAG koncernen er måske ikke så heldige med deres kæder? De nye TSI motore havde jo problemer med at kæderne blev for lange smiley

Hvis kæden bliver lidt slap på sådan en 3L V6 diesel, kan man så godt kører videre med den da? Er det selve ny knast i så, eller er det reservedelskop eller noget? smiley

Læste noget med at det ikke var selve manifolden, men noget i den der bare skulle renses?

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#27   11. jul 2015 Nej de er åbenbart ikke så dygtige til at lave kæder og kæde strammere der holder.

Altså jeg har hørt en der har kørt 90.000.km med kæderne hvor den raller ved opstart. Jeg har selv kørt 25.000.km i min, som desværre også larmer fra kæderne ved opstart smiley

Ja der skal nye knaster og kopper på, men så skal man jo have kæderne af for at skifte det. Og i værste tilfælde så smader ventilerne, og så er det af med begge topstykker.

• #28   11. jul 2015 Hmm, det lyder som et værre problembarn så jo. Nogle der ved hvordan deres 4 liters diesel er i eks. A8?

Ellers må man jo gnave i det sure æble og give det mere i brændstof til den Subaru, der ved man da trods alt hvad man har med at gøre. smiley

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#29   11. jul 2015 Nej dem ved jeg faktisk ikke så meget om.

Ja ellers skal du finde en der har fået lavet tingene smiley
    Men min den går heller ikke mere end 12 på literen.

• #30   11. jul 2015 Hvad render din med at HK? 12 i snit er jo sådan set kun 2km mere end hvad man han presse en STI med 6 trins op til, den kan kører lidt over 10km/l når man kører pænt jo smiley - Men hvor tit gør man så det jo smiley

Dertil koster den også noget mindre i årlig afgift en A6 diesel smiley

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#31   11. jul 2015 Den har 204 Hk standard. Ja det er svært ikke at give gas hele tiden smiley

Ja jeg giver 11.000.kr årligt :(((

• #32   11. jul 2015 Okay, de findes en 205 og 225HK udgaver 3,0 V6 ikke? Optimeret max, burde den kunne rende 16km/l ved pæn kørsel har jeg hørt.

Men lægger man så gaspedalen vandret sluger de smiley

11000... Jeg giver 8800.- for min RAM smiley

• #33   12. jul 2015 Køb dig en vag med en 2.0 TDI commenrail motor det virker og holder

• #34   12. jul 2015 Ja, det er så det sidste jeg nogensinde gør smiley

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#35   12. jul 2015 Mener det er 204 og 233. Ja jeg skal os ha chippet min og så er jeg ved at få lavet større intercooler som kommer til at sidde helt ude i fronten. Fremfor de originale der sidder foran forhjulene. Så får jeg os lavet rustfri udstødning hvor den ene kat og begge bagpotter bliver fjernet. Håber det kommer til at gi noget mere power og lidt længere på literen ville heller ikke være dårligt smiley

Ja det er svine dyrt smiley men den er os kun opgivet til at køre 11,9 km/l og så er der ikke partikelfilter på min.

• #36   12. jul 2015 Min er opgivet til 5.9km/l smiley

Kan overraskende få den til at gå 8,5km/l smiley

Rent rør uden noget som helst giver jo bedre spool på turboen, og større IC - så bliver den nok lidt anerledes at kører i.

Bare få det lavet inden du for den chippet om, så den kan blive kørt rigtigt lækkert ind smiley

• Patrick F
    Patrick F Tilmeldt:
    aug 2011

#37   12. jul 2015 Okay det er da meget godt :))

Har fået min til at gå 13 km/l en gang ellers er det 12 km/l i snit. Medmindre den får godt med gas, så ryger det lige igennem.

Ja lige præcis smiley men den kat der sidder lige efter turboen kommer stadig til at være på.

Ja det var os meningen smiley har nemlig en ven der har samme bil som mig og han fik chippet hans inden der blev lavet intercooler. Det resulterede så i at de originale intercooler gik fra hinanden pga. Det øget ladetryk.

• #38   15. jul 2015 Deres 2,7 V6 diesel holder noget bedre end de 3,0 gør,man skal op i den der har 245hk før du er fri for sygdomme og den finder du nok ikke til 100 lange

• #39   17. jul 2015 Bar vær opmærksom på at du betaler overpris for noget der kører så kedeligt

Kommentér på:
Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro - erfaringer

Annonce