{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.681 visninger | Oprettet:

Billige biler til folk med lange stænger {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg været på udkig efter ny bil i noget tid, men jeg syntes det er lidt svært at finde gode kandidater til bil, som er billige, men også store nok så sådan en 2 meter høj gut som mig kan være der.

Jeg har en Seat Altea lige nu, og det var en af de første biler jeg har fundet hvor jeg jeg faktisk kunne være der. Dog stødder knæene stadig imod siden og nogle gange op i rattet.

Nu er jeg så igang med at kigge på ny bil, og har kigget på en rigtig lækker VW GVW Golf Plus, men som med næsten alle VW betaler man jo lidt ekstra for mærket. Dog prøvede jeg lige en ny Citroën C3 imens jeg var derude, og blev faktisk overrasket over hvor meget benplads der var i den lille bil. Dog var der ikke helt nok til mine stænger, men det var virkelig tæt på.

Det fik mig til at tænke om der måske var andre af sådan nogle billige biler, som tilbyder massere af benplads for chaufføren?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billige biler til folk med lange stænger
  • #1   13. jul 2015 Lige spurgt min bror, som måler 212 cm..
    Han anbefaler Audi, VW og Mercedes.. Men med automatgear..

• #2   13. jul 2015 Ja, den Golf Plus Jeg har kigget på var også med automatgear. Hvilket faktisk var helt tilfældigt, for jeg kiggede bare på pris og kilometer, da jeg skulle finde en, som passede til prisen

• #3   13. jul 2015
    Jeg er præcis 2 meter høj... Jeg har aldrig kørt en bil, hvor der ikke var plads nok... Den med mindst plads er min nuværende suzuki grand vitara, selvom det er en lang us model, så mangler den benplads pga gulplade ombygningen gør at forsædet ikke kan komme helt tilbage.

Men jeg kan sidde i alle biler, sædet skal bare helt tilbage. Så i mindre biler der kan der slet ikke sidde nogen bag mig.

• #4   13. jul 2015 2.00m vs 2.12 ......... 12cm betyder meget......spørg selv kæresten ??????

• #5   13. jul 2015 Henrik - hun er nok ligeglad om det er 200 eller 212 cm.... begge længder går gennem i den ene ende og ud i den anden smiley

Peter R - du kan søge SKAT om at få lov til at flytte på adskillelsen (hvis det er muligt at flytte på den) længere tilbage. Den skal dog bare kunne overholde nogle mindstemål af varerumslængden,
    Ved der er et par af mine kollegaer som har fået lov til det i de mindre varevogne med plast/net adskillelse.

• #6   13. jul 2015 Måske du skulle prøve en Citroën C4, hvis der næsten var plads nok i en C3.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?free=c4%20hdi

• #8   13. jul 2015 Måler også næsten 2 meter, og jeg kan fint være i min nye Fiesta. Sædet helt i bund, og næsten helt tilbage, så er der god plads.

• #9   13. jul 2015 Mht de 2,12 meter så tænkte jeg at jeg ville spørge den højeste mand jeg kendte.. Han kender dejlig til problemet.. Men ja 12 cm gør en kæmpe forskel..
    Med mine 163 cm er det ofte at finde en bil hvor sædet kan komme langt nok frem..

• #10   13. jul 2015 Bare smid en længere skinne på - så sædet kommer længere tilbage?
    Har vi gjort med flere biler før de blev leveret

• #11   13. jul 2015 Skal den være ny?.

Colten bliver ikke lavet mere?. Men der er fint plads i dem.
    Jeg er godtnok kun 192cm, så sædet er ikke rykket helt tilbage.
    Men når man er lang, så er det ikke kun benene der er langt.
    Taget er lidt højt på dem Så hovedet også kan være der smiley .

• #12   13. jul 2015 Ja det skal helst være en ny bil. Måske vil banken lige gå med til en 2 år gammel bil, men så heller ikke ældre.

De gik desværre ikke med til Golfen fordi den er 6 år gammel. Men efter jeg har snakket med nogle mennesker, er jeg blevet anbefalet at tage ud og kigge på en Up, fordi de siger at der er faktisk mere benplads end man lige tror. Så søgte jeg lidt på nyere biler, og der dukkede en 2014 Ford Fiesta op, som jeg tænker der måske godt kan være benplads nok.

Lige nu tænker jeg mest på at måske kan jeg finde en af de der "mini biler", som kører 30 km/l og måske kun koster 130.000 proppet med udstyr, som er så billig i afgift, forsikring og brændstof at jeg måske godt kan leve med at der ikke lige er helt nok benplads

• #13   13. jul 2015 Ja så tag Fiestaen. Den har også en sjov motor smiley .

• #14   13. jul 2015 Og frygtelig mange knapper i midterkonsol smiley

• #15   13. jul 2015
    Ellers kig på den nye picanto....

• #17   13. jul 2015 Jeg har med mine 193 cm ikke brug for at skubbe mit sæde helt tilbage, når jeg kører i min mors Peugeot 108, så det er også en mulighed. Der er masser af plads, så længe man ikke skal have nogle med på bagsædet. Den er hverken hurtig eller sjov at køre, men pladsen er der - og så kan du for 130.000 kr. +/- også få en del udstyr.

• #18   13. jul 2015
    Tommy:

Picantoen er 3-cylindret i 1,0 udgaven, og ja, den er lort. men 1,2 motoren er 4 cylindret, og den kører fint. Det er velkendt motor fra hyundai, som er yderst holdbar, og stort set uden fejlhistorik.

• #19   14. jul 2015 Jeg skal ud og kigge på den nye Rio Limited, som ud fra billederne ser ud til at være en lille smule større end Picanto. Men den kan jeg da os lige prøve imens jeg er der smiley

• #20   14. jul 2015 Ford Fiesta 1.0 125 hk?
    Den klarer den godt med en chip, umiddelbart er pladsen god nok og så har den gode køreegenskaber

• #22   14. jul 2015 Har kigget på en Fiesta i dag, og jeg er faktisk lidt overrasket over hvor meget benplads der er er. Der kan så godt nok ikke sidde nogen bagved, men det kommer nok ikke til at ske særlig ofte alligevel. Nu skal jeg bare have fundet en Kia forhandler som har den nye Rio Limited stående som jeg kan prøve. Og så er jeg blevet anbefalet at tage ud og kigge på de nye Dacia biler. Dem har jeg dog ikke høje forhåbninger om, men det skader da ikke at kigge

• #23   14. jul 2015 Jesper - jeg arbejder med Ford og Nissan, og det er gode biler til prisen, og Fiesta er god i den klasse.

Jeg har sjovt nok lige været hos Renault I 1.5 år - hvor vi også havde Dacia.
    De er så billige at det er svært at sige nej, men du får altså ikke ret meget benplads.
    jeg er kun 1.84 høj, og jeg følte at jeg manglede når sædet var helt tilbage.
    Dette et gældende i alle deres modeller, også Duster

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #24   14. jul 2015 Sebastian //M lidt en sjov udtalelse ang Dacia. for når jeg låner min mors Lodgy, har jeg sædet næsten helt fremme og jeg er 185cm høj.
    Derudover har min mor kørt ca 40.000km i hedes på et år, og der har ikke været det mindste med den.

til ham der anbefalede mercedes, så har du nok ikke været ude og køre i en af de nyere modeller, for der er godt nok ingen benplads, i hverken B, C eller E modellen. Der skal jeg have sædet helt tilbage for at være der, uden at banke benene op i ratstammen (dog har B klassen lidt mere plads pga den højere sædehøjde)

Kia Rio og Picanto kan ikke rigtig sammenlignes mht benplads, da Rio'en er en bil man sætter sig NED i, hvorimod Picanto sætter du dig IND i.
    og vil også sige at den 1.2 motor fra Hyundai er rigtig fin, kører selv med den i min i10, og den føles først død idet jeg sætter en1 tons trailer/campingvogn efter, med alm. 500/750kg hobby trailere følger man stadig friskt med trafikken.

• #25   14. jul 2015 Jeg fortæller bare om mine personlige oplevelser - og hvad jeg har hørt oplevet at kunderne fortæller mig når de kigger efter den rigtige bil.

• #26   14. jul 2015 #24 jeg oplever derimod, at der er masser af benplads i W212 E-klassen, som man også vil forvente af en sådan bil.

• #27   14. jul 2015 Kan høre jeg skal kigge på både Picanto og Rio når jeg smutter ind forbi Kia smiley

Kommentér på:
Billige biler til folk med lange stænger

Annonce